orzyl Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 W takim przypadku moglby pobrac prad ladowania wiekszy niz przewidziany w twojej instalacji.pzdr. a mi sie wydaje ze nie moze pobrac czegos (w tym wypadku prądu) wiekszego od tego co jest dane. poprostu zostanie nie doładowany... takie jest moje zdanie, jesli błędne to proszę mnie wyprowadzić z błedu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Oczywiście, nawet duży rozładowany akumulator nie dostanie większego prądu niż wydajność alternatora.Instalacja musi to wytrzymać, bo jest do tego przystosowana.Największe prądy płyną przez regulator i prądnicę wtedy, gdy akumulator jest pełny i regulator musi "uziemić" cały prąd.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 lepi ma tutaj racje - akumulator ma wtedy duzy pobor pradu to podobnie jak z odbiornikami jesli ich moc laczna przewyzsza mozliwosci alternatora to doprowadzi to do jego uszkodzenia ale to czysto teoretycznie i nie chce mi sie przeliczac jak duzy musialby byc akumulator zeby to mialo znaczenie praktyczne... sebazaz regulator nie musi uziemiac calego pradu... tam jest mechanizm zwiekszania lub zmniejszania pradu wzbudzenia na alternatorze. Tym samym alternator po naladowaniu akumulatora nie jest bardziej obciazony jest odwrotnie bo alternator wowczas wytwarzarza mniejszy prad... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 regulator nie musi uziemiac calego pradu... tam jest mechanizm zwiekszania lub zmniejszania pradu wzbudzenia na alternatorze. Tym samym alternator po naladowaniu akumulatora nie jest bardziej obciazony jest odwrotnie bo alternator wowczas wytwarzarza mniejszy prad... W alternatorach motocyklowych z wzbudzeniem magnesami trwałymi w wirniku ( kole magnesowym) regulacja napięcia polega zna zwieraniu z masą połówki napięcia sinusoidy każdej z faz. Takie rozwiązanie powoduje , ze największy prąd płynący przez regler jest w chwili najmniejszego obciążenia instalacji. Na rysunku masz pokazane o co chodzi. elementami wykonawczymi w tym wypadku sa tyrystory. http://img413.imageshack.us/img413/7430/14au0.jpg W niektórych motocyklach stosowane sa tez alternatory z wzbudzeniem obcym z akumulatora , konstrukcyjnie zblizone do samochodowych. Tam występuje tez regulator napięcia , jednak działajacy na innej zasadzie. Regulator ten zmienia wartosc prądu wzbudzenia w wirniku a tym samym napiecia wyjściowego. W obu układach zastosowanie zbyt duzej mocy odbiorników grozi uszkodzeniem mostka prostownika oraz przegrzaniem izolacji uzwojeń alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 dokladnie tak jak mowisz. Dodam tylko, ze regulacja pradu wzbudzenia jest bardzo zadko stosowana w motocyklach. Dlatego warto uzywac swiatel mijania (pomijajac kwestie bezpieczenstwa i przepisow) dla odciazenia pracy regulatora. Niektorzy w trosce o regulator ograniczaja pobor pradu a to jest blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Też coś dodam :icon_twisted: Ten akumulator to "MF" po zalaniu trzeba go jeszcze naładować!! Ladowarką do MF-ów nie zwykłym prostownikiem samochodowym chyba ze ma program do MF! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer666 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Witam.Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa). Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.Pozdrawiam.Karol.akumulator m,a swoje parametry,pojemnosc i napiecie,no i oczywiscie wymiary jesli to jest zgodne z instrukcja to nie ma znaczenia producent,pozdrawiam Witam.Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa). Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.Pozdrawiam.Karol.akumulator m,a swoje parametry,pojemnosc i napiecie,no i oczywiscie wymiary jesli to jest zgodne z instrukcja to nie ma znaczenia producent,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.