Skocz do zawartości

CBR-rozrusznik


Białycbr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Zakładałem już ten temat ale nie uzyskałem odpowiedzi... No wiec mam problem z cbr 1000f a dokładniej jak jest zimna rozrusznik kreci tak jak powinien, a jak moto sie zagrzeje to rozrusznik ledwo co kreci tak wolno, że nawet iskra nie przeskoczy ! Mówiliście że możliwe, że rozrusznik ma przebicie, no wiec skoczyłem do kumpla i wykreciliśmy rozrusznik z jego cbr na którym jego moto pali bez problemu !!! Odpaliłem motor na moim rozruszniku, rozgrzałem go i zgasiłem, no i tak jak zawsze gdy moto sie rozgrzeje rozrusznik ledwo co kreci, wiec szybko wsadziłem rozrusznik od kumpla, i dalej to samo na ciepłym silniku, a jego rozrusznik jest na 100% sprawny. Myślałem że to przewody na wiec je zmieniłem i dalej to samo, nawet aku podłanczałem od auta na krótko i dalej to samo... Co to może być ? Możliwe ze to wina sprzegiełka, że gdy sie rozgrzeje to tak jakby blokuje rozrusznik ?Pytanie głównie kieruje do pana Piotra. Pozdrawiam

Edytowane przez Białycbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłącyłes biegun ujemny aku do rozrusznika? Czy czasem nie po przez ramę? Byc moze masz uszkodzony przewód masy pomiędzy ramą moto a silnikiem.

Sprawdź też czy rozgrzany silnik nie powoduje zwiekszonych oporów ruchu wału korbowego.

 

http://www.ronayers.com/fiche/200_0328/sta...520&parent=5440

 

Z rysunku wynika że napęd z rozrusznika po przez sprzęgło jednokierunkowe 4 przenoszony jest na wałek napędzający alternator po przez sprzęgło elastyczne 5 i za pomocą łańcucha7 wał korbowy.

W takim układzie sprawdź alternator czy nie ma zatartych łozysk lub innych oporow , czy nie wystepuja problemy z łańcuchem i jego naciagaczem i ślizgami.

 

Czy w czasie pracy silnika nie słychać jakiś odgłosów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyjąłbym alternator i sprawdził jego łożyska . nie maja prawa miec żadnego luzu i oporów. Potem sprawdził sam napęd czyli ten łańcuch.

Łańcuch napędu alternatora niema nic wspólnego z łańcuchem rozrządu choć bardzo rozciągnięty łańcuch rozrządu tez może byc przyczyna jakiś problemów z paleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki wielkie za porady... :crossy:

Dla świętego spokoju sprawdź przekaźnik rozruchowy i jego styki. To niedużo roboty. A mogą być wypalone. Sprawdź wszystkie złącza na drodze akumulator-rozrusznik, mogą być luźne lub zaśniedziałe. Ograniczają wtedy prąd rozruchu powodujac duże grzanie w tych miejscach. Rozrusznik pobiera dość duży prąd i każde miejsce w obwodzie w którym jest śniedź, luz lub wypalenie istotnie wpływa na jego moc.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...