Redas Opublikowano 31 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2003 Jako ze wziołem sie ostro za silnik nie chce zakładac kilku tematów tylko tutaj bede sie was pytał o to co mnie trapi 1) jak mam ustawic koła rozrzadu??mam na kolach nabite z jednej strony X a z drugiej strony punkcik czy X maja sie stykac ze soba czy pkt.?2)Kulka oporowa pompy oleju jest jakby wbita.Znacie jakis sposob zeby ja wyjać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 1 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 3) Moze wieceie jaka grubość maja miec tarcze sprzeglowe?Podobno mozna zalozyc do Jaska tarcze sprzegłowe od jawy TS jak to z tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 1) jak mam ustawic kola rozrzadu??mam na kolach nabite z jednej strony X a z drugiej strony punkcik czy X maja sie stykac ze soba czy pkt.?2)Kulka oporowa pompy oleju jest jakby wbita.Znacie jakis sposob zeby ja wyjac? te wiadomosci sa w kazdej instrukcji.....na zembatce, ktora masz na wale, z regoly sa znaki: kreska, kropka.tak wiec bierzesz sobie zembatke rozrzadu i patrzysz z tylu, czy masz na niej S czy W. S-ssania W-wydech. wydechowa z przodu silnika, ssaca z tylu.kropka do kropki, kreska do kreski, a krzyzyk sluzy do prawidlowego zalozenia zembatki posredniej, ktora jednoczesnie jest zaworem do odpowietrzania silnika. co do tarcz sprzeglowych, to ich grubosc ma byc 4,2mm. Jezeli za grube, to sprzeglo bedzie bardzo twarde, jezeli za cienkie, to sie bedzie slizgac.Jak juz dobierzesz tarcze, to zeszlifuj lekko oznaki spalenizny z korkow, papierem sciernym.albo po prostu na scianie (jak tak robilem, mam w garazu takie specjalne miejsce na scianie, gdzie "wychowalem" wiele pokolen sprzegiel do janka)Jak juz bedziesz mial te tarcze wytarte, to jeszcze cienkim brzeszczotem tak jakby wyfrezuj przerwy miedzy korkami, ale rob to precyzyjnie, zeby nie naruszyc korkow.potem skladanie. I jeszcze jedna uwaga - jezeli chcesz miec takie szpanerskie miekkie sprzeglo (rzadkosc w janku), to dajcienkie podkladki pomiedzy nakretke trzymajaca kosz sprzeglowy a nakretke dociagajaca sprzezyne.Takie podkladki byly oryginalnie i sluzyly do regulacji twardosci sprzegla. ich dzialanie jest takie,ze w momencie gdy tarcze sie troche starly, to sprezyna jest bardziej rozciagnieta, i gorzej trzyma sprzeglo, wtedy powinno sie ujac z grubosci tych podkladek np 1mm, i sprezyna jest o ten 1mm bardziej docisnieta i lepiej trzyma. Dzis z reguly sklada sie bez podkladek i sprezyna jest docisnieta na maxa, dla tego sprzegla sa twarde.Oczywiscie istnieje ryzyko, ze po zlozeniu sprzegla z podkladkami, bedzie sie ono slizgac, bo podkladek jest za duzo. To niestety trzeba wyposrodkowac. Tak zlozone sprzegielko jest wieczne. uwaga - dekielek za ktorym chowa sie sprezyna sprzeglowa, ma LEWY gwintuwaga2 - ja dokrecam sprezyne w ten sposob, ze silnik lub cale moto jest przewrocony na bok i klade nakretke na talezyku, i dociskam wszystko trzonkiem ciezkiego mlotka.Na ten uklad dodaje swoje 83 kilo i staram sie krecic wokolo moto, identycznie jak policjant wkrecajacy zarowke :D)))Takim mlotkiem jest latwo zlapac nakretke na pierwsze zwoje gwintu.Powinno isc bezbolesnie.gudlak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 5 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Dzieki wielkie za pomoc juz myslalem ze nikt tu nie wie jak to jest z Junkersowym sprzeglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 no tez zauwazylem, ze sie znawcy tematu nie kwapia, to sie zlitowalem :D)))polecam sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 6 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2003 no tez zauwazylem, ze sie znawcy tematu nie kwapia, to sie zlitowalem :D)))polecam sie Hej, a moze bys wstapil na Liste Junakowa Dzikow i dodal do skarbnicy wiedzy Junakowej: http://mailman.riders.pl/mailman/listinfo/junak Pozdrawiam, Ataman Koszowy PS. "Jak juz dobierzesz tarcze, to zeszlifuj lekko oznaki spalenizny z korkow, papierem sciernym. albo po prostu na scianie (jak tak robilem, mam w garazu takie specjalne miejsce na scianie, gdzie "wychowalem" wiele pokolen sprzegiel do janka)" - bezcenne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 7 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 - bezcenne! :D polecam sie i Tobie kolego :D a co do listy to ja tam krotko bylem, ale te stosy maili w stylu:"RATUNKUUU jaki ma byc odstep elektrod na swiecy??" to mnie zabilo i sie wypisalem uff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 7 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 Ja sie wlasnie tam zapisalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 7 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 - bezcenne! :D polecam sie i Tobie kolego :D a co do listy to ja tam krotko bylem, ale te stosy maili w stylu:"RATUNKUUU jaki ma byc odstep elektrod na swiecy??" to mnie zabilo i sie wypisalem uff Ja też sie tam jakiś czas temu zapisałem za namową Wulkana ale jakoś także nie moge znieść tego bajzlu mailowego w którym nie wiem jak sie połapać.Jak na razie jestem zapisany ale nie wiem czy sie przełamie i zaczne coś tam pisać...:roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 7 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 Jakos trudno sie przyzwyczaic mi do systemu meilowego.Idzie rozmowa o wale a tu ni z gruszki ni z pietruszki rozmowa o piwie w jakiejs knajpie.Moze sie przyzwyczaje. Ps. powiedzcie mi czy wal w Janku po zdjeciu zebatek rozrzadu i odpieciu lancuszka sprzeglowego powienien sie lekko obracac czy ciezko.Jedni mi mowia ze powinien sie ciezko obrac,a inni mowia ze powinien sie dac obracac malym palcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 7 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 taki wal sie kreci ze az korba wali w obudowy. Nie ma prawa miec zadnych oporow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 7 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 Świetnie k**a świetnie.Moj wal po zdjeciu zebatek i odpieciu lancuszka strasznie ciezko sie obraca,ale i tak rozpalawiam silnik zeby go pozadnie uszczelnic(Hermetik bedzie dobry????) to zobacze w czym problem.Dodam tyle ze zeby wlozyc cylinder musial bym gumowym mlotkiem tłuc ,a potem sie meczyc z wyciaganiem.Wydaje mi sie ze miedzy karterami nie ma zadnej uszczelki tylko sam niebieski 8O silikon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 7 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 hermetik jest b dobry, wg mnie duzo lepsza od silikonu, bo silikon sie zamienia w gluty i wszystko zatyka.Ale pomiedzy polowkami silnika nie bylo oryginalnie uszczelki, tylko wlasnie hermetik.A jak juz sa kartery rozwalone, to daj uszczelke, ale cieniutka, albo silikon.Co do obracania sie walu, to nie powinno to miec znaczenia, czy kartery zlozono z papierem czy bez. No chyba ze jest tak bardzo spasowany, ale nie chce mi sie wierzyc. A jezeli wczesniej silnik jezdzil , to na pewno nie powinien sie ciezko obracac. Moze jakies lozysko zatarte cycus? A korbowod lekko chodzi? bo to zwykle korba jest zatarta i zmielona z rolkami i sie nie rusza, a wal powinien. A zrozumialem ze ci cylinder ciezko wchodzi - to normalka, tym sie nie przejmuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 7 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 Wal po zrobieniu regeneracji jeszcze nie był jezdzony. Poprostu ktos zalozyl tylko wal do silnika ,a nie odpalał go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 7 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 Ja też sie tam jakiś czas temu zapisałem za namową Wulkana ale jakoś także nie moge znieść tego bajzlu mailowego w którym nie wiem jak sie połapać.Jak na razie jestem zapisany ale nie wiem czy sie przełamie i zaczne coś tam pisać...:roll: To fakt, lista jest zabalaganiona, ale jest kilku fachowcow, ktorzy udzielaja porad na kazdy temat. Przydalby sie tam format typu "Forum" gdzie mozna by bylo rozdzielic porady tematycznie: pradnica, sprzeglo, odma... alre to juz nie ode mnie zalezy. Ja dopiero zabieram sie za skladanie silnika z AdamemM, i zaczynam wlasny website, zeby te nasze doswiadczenia zebrac i "opublikowac": http://www3.sympatico.ca/dnepr/junak/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.