luk23ls Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Witam zakupiłem niedawno przod od simsonka do mojego Rometa Ma on jednak luz według mnie za duzy jak temu zaradzic jaki olej tam wlac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenix_zlotow Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 mechanika 2t... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Napisz dokladnie gdize jest ten luz, bo jescze nigdy nie spotkalem sie z luzem w lagach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 opis krok po kroku jak zmienic olej i amortyzatory w simsonie Narzędzia : -Klucz 13 ( oczkowy ,płaski , lub najlepiej grzechotka z nasadką i przedłużką ) x2 -Klucz 10 ( najlepiej grzechotka i nasadka oraz płaski ) x2 -Klucz 19 ( obojętnie jaki ) -Szczypce do zabezpieczeń segera ( ściskające) -Pędzel -Naczynie -Nafta benzyna lub coś podobnego -Młotek Do wyremontowania teleskopów nie trzeba demontować ani przedniej lampy ani kierownicy , półek zawieszenia itp. Przy pomocy kluczy 10mm odkręcamy 4 śruby M6 od mocowania przedniego błotnika i wyciągamy go z teleskopów. Odpinamy linkę przedniego hamulca i pozostawiamy ją swobodnie zwisającą. Następnie przy pomocy klucza 19mm odkręcamy śrubę osi przedniego koła gdy już ją odkręcimy dwoma kluczami 13mm odkręcamy śrubę zacisku osi przedniego koła i ją wyciągamy należy przy tym przytrzymać przednie koło. Gdy mamy wykonane te czynności przystępujemy do demontażu teleskopu. Przy pomocy klucza 13mm odkręcamy górną śrubę teleskopu ( znajdująca się na górnej półce zawieszenia) , Gdy jest już ona odkręcona odkręcamy kluczem 13mm śrubę znajdującą się na dolnej półce teleskopu. Po odkręceniu tychże śrub łapiemy za rurę prowadzącą i wysuwamy teleskop z półki zawieszenia należy przy tym pamiętać aby wysuwając teleskop uważać na kierunkowskaz ( przy wysunięciu teleskopu przywiązać go do półki) Tak samo postępujemy w przypadku drugiego teleskopu. http://www.bikepics.com/pictures/1002585/ Gdy oba teleskopy mamy już wybudowane zabieramy się za ich demontaż. Wkręcamy od góry teleskopu śrubę M8 (tak jak była na półce ) jednak nie do końca i przy pomocy młotka uderzamy w łeb śruby powodując wybicie górnego ślimaka sprężyny z rury prowadzącej. Następnie łapiemy za rurę prowadzącą i za szklankę i rozsuwamy obie części http://www.bikepics.com/pictures/1002606/ Zlewamy stary olej z amortyzatora do naczynia. Następnie zsuwamy obie części i obracamy amortyzator do góry nogami. Znajduje się tam nakrętka M6 http://www.bikepics.com/pictures/1002638/ Przy pomocy nasadki oraz grzechotki odkręcamy tą nakrętkę i obracamy teleskop w normalne położenie i ponownie rozsuwamy obie części z tym że tym razem rozejdą się one całkowicie. Przy pomocy kleszy do zabezpieczeń segera zdejmujemy zabezpieczenie i ciągnąc za pręt wyciągamy sprężynę ( w przypadku gdyby nie chciała ona wyjść powtarzamy czynność z wkręceniem śruby w górny ślimak) i tym sposobem mamy już oddzielone sprężynę od rury prowadzącej. http://www.bikepics.com/pictures/1002604/ W tym momencie są dwa wyjścia : I z nich to nie rozkręcając nic więcej umyć wszystkie części i poskładać wszystko z powrotem. Jednak znacie mnie ja nie robię nic na tzw. odchrzan. II sposób polega na rozebraniu wszystkiego umyciu i wyregulowaniu z powrotem. A więc tak wykręcamy łapiąc za sprężynę i kluczem 13mm górny ślimak sprężyny. Następnie wkręcając pręt prowadzący w imadło ręką wykręcamy sprężynę ze ślimaka dolnego. Teraz przytrzymując kluczem 13mm za ślimak dolny odkręcamy śrubę M6 kontrującą ten oto ślimak ( należy uważać przy tym żeby nie zgubić podkładki tej oto nakrętki). Teraz kluczem 13mm odkręcamy dolny ślimak. Zdejmujemy tą okrągłą blaszkę tłoczyska. Teraz odwracamy pręt w imadle. Jeżeli jakim cudem ocalała gumowa podkładka to ją zdejmujemy ( ale z doświadczenia wiem że jest strasznie zużyta i jej nie ma ) teraz przy pomocy klucza 10mm odkręcamy grzybek. Przy pomocy śrubokręta wydłubujemy stary simmering. I to by na razie było wszystko. Teraz włączamy kompresor i bierzemy naczynie naftę pędzel i myjemy wszystkie elementy. Przy myciu szklanki i rury prowadzącej po umyciu należy wypłukać je i przedmuchać wszystko. http://www.bikepics.com/pictures/1002608/ http://www.bikepics.com/pictures/1002609/ Teraz zabieramy się za składanie. W pierwszej kolejności należy wszystko pooglądać i ocenić stan zużycia. Jeżeli gumowa podkładka uległa zużyciu to są dwa wyjścia : -Idziemy do sklepu hydraulicznego i pytamy się o uszczelkę o wymiarach 6x10x2 -Próbujemy ją wykonać samemu ja akurat wyciąłem ją przy pomocy specjalnej rurki do wycinania uszczelek, gumek okrągłych wykonałem to z gumy odpornej na oleje i smary. Bierzemy sprężynę i mierzymy powinna ona mieć 304 +/- 5mm . W sklepie z częściami do motorowerów lub w sklepie z łożyskami i simmeringami kupujemy dwa simmeringi o wymiarach 30x40x7. Oraz olej hydrauliczny HLP 46 lub Amortyzol. Teraz zabieramy się za skręcanie wszystkiego w całość. Nakręcamy grzybek na pręt i mierzymy odległość od początku pręta do początku grzybka i powinna ona wynosić 13mm i zakładamy wcześniej wykonaną gumową podkładkę. Zakładamy tą okrągłą blaszkę ( wypukłością w górę ). Teraz nakręcamy dolny ślimak i mierzymy odległość od początku grzybka do początku tegoż ślimaka powinna ona wynosić 331mm http://www.bikepics.com/pictures/1002610/ . Zakładamy podkładkę , nakręcamy nakrętkę M6 i kontrujemy ślimak . Nakręcamy sprężynę i nakręcamy górny ślimak. http://www.bikepics.com/pictures/1002615/ http://www.bikepics.com/pictures/1002621/ http://www.bikepics.com/pictures/1002618/ Teraz wkładamy cały ten pakiet i zakładamy pierścień segera .W szklankę zakładamy nowy simmering ( wcześniej należy sprawdzić czy w siedzeniu nie ma jakiś zadziorów ). Wkładamy rurę prowadzącą wraz z prętem prowadzącym i odwracamy teleskop do góry nogami i nakręcamy nakrętkę. Teraz rozsuwamy szklankę i rurę prowadzącą i odmierzamy strzykawką 36ml oleju i wlewamy go do amortyzatora http://www.bikepics.com/pictures/1002606/ Teraz zsuwamy cały amortyzator ( należy wcelować kwadrat ze ślimaka w kwadrat rury prowadzącej ). Należy teraz poruszać kilka razy amortyzatorem. Gdy mamy już teraz wyremontowane oba teleskopy przystępujemy do wkładania ich w półki. Wkładamy teleskop w półkę ( wkładamy przy tym samym kierunkowskaz) do samej góry aż dotknie do górnej półki i przykręcamy śrubę dolnej półki oraz śrubę górnej. Tak samo postępujemy z drugą stroną. Zakładamy błotnik oraz koło. źródło;http://forum.simsonserwis.com/viewtopic.php?t=311 PS.zmieniałes same lagi czy pułki tez?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk23ls Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Półki tez mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Przenioslem do 2T. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.