Skocz do zawartości

KONTROLKA BIEGU JAŁOWEGO XTZ 660


BIKER1972
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

mam pytanko koledzy,kontrolka biegu jałowego w mojej tenerze przy wbiciu luzu pali się prawidłowo,ale jak

wbijam jakiś bieg to wcale nie gaśnie tylko po prostu słabiej się pali,podejrzewam że może gdzieś masy nie łapie.Jak ktoś wie gdzie szukać przyczyny tego to proszę o podpowiedż,może jest gdzieś tam jakiś czujnik

od kontrolki biegu jałowego?nara :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mylisz go z czujnikiem stopki bocznej , jak czujnik by padl , to albo palil by sie caly czas luz , albo bys w ogole nie odpalil moto z rozrusznika - wtedy zapewne nawet na luzie by sie kontrolka nie palila.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To działa tak :icon_eek: , z modułu idzie przewód…żeby była iskra musi być zmasowany …drogi do masy są 2 …kontrolka luzu …stópka boczna…Kiedy masz luz przewód ten styka się z masą ( silnik działa), stópka boczna może być złożona rozłożona masa jest, ale kiedy wrzucisz bieg (brak masy) i stópka rozłożona ( brak masy ) moto zgaśnie-II sytuacja- stópka złożona ( masa), wrzucony bieg (brak masy) silnik działa bo jest już masa potrzebna mimo ze czujnik luzu nie jest zmasowany …

 

Po drodze masz diodę zaporową w 90% jest w postaci kostki która można wypiąć (wymienić) znajduje się przed włącznikiem luzu ..jest potrzebna do prawidłowej pracy kontrolki luzu (lampki) …jest po to żeby prąd płynął tylko w jednym kierunku gdyby jej nie było, a stópka boczna była by złożona (masa ) to i tak by się paliła ….Czyli jak na moje masz spalona tą diąde i „przepuszcza” już ….

 

 

Puzdro loko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mylisz go z czujnikiem stopki bocznej , jak czujnik by padl , to albo palil by sie caly czas luz , albo bys w ogole nie odpalil moto z rozrusznika - wtedy zapewne nawet na luzie by sie kontrolka nie palila.

Dzięki koledzy za podpowiedzi,nara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do Kolegi Loko, dioda może znajdować się po lewej stronie moto, we wiązce mocowanej nad akumulatorem, tuż pod siedzeniem. Jest osłonięta rurką pcv. Jeżeli dobrze przyjrzysz się to znajdziesz bez problemu. Mam nadzieję, że o tą diodę chodzi. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...