Skocz do zawartości

uszczelka pod głowice w K-650


dawidiusz25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak jeszcze jezdziłem sobie po drużkach drogach polanach :) swoim pięknym sprzętem,zauważyłem niewielkiale za to wkurzający wyciek między głowicą a cylindrem oleju,dosłownie kropelka i to po dbu stronach!niektózy mówili mi ze za slabe dokręcenia głowicy,dokręcałem na gorąco wszystkie sztuczki panów"mechaników"przetestowałem i nic...może to uszczelka pod głowicą??? mam dostęp do różnego sprzętu i pomyślałem sobie że może dać tam podkładke z klingerytu?zbrojony odporny na temperature do ok 800st.Celc.może by coś to pomogło??co WY na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Określ dokładniej miejsce wycieku bo teraz nie wiadomo dokładnie skąd on pochodzi. Nieszczelność na styku głowica-cylinder objawia się zazwyczaj przedmuchem (nawet słyszalnym). Olej nie powinien sie tam pojawić chyba że silnik jest u kresu wytrzymałości i bierze go kolosalne ilosci. Wyciek może pochodzić z osłon lasek popychaczy albo z rurki odprowadzajacej olej do bloku u dołu głowicy. Co do uszczelek to przy równych powierzchniach głowicy i cylindra sprawdzają sie te oryginalne aluminiowe lub starsze miedziane. Nieszczelność powstaje raczej z winy słabych szpilek. Powodzenia Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miejsce wycieku:dokladnie kropelka oleju pojawiła się na głowicy,tuż przy cylindrze...może to oslony lasek popy.bo mialem planowane głowice i możliwy z tego wyciek...albo ta rurka...hmmm bede kominował..!dzięki za odpowiedz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miejsce wycieku:dokladnie kropelka oleju pojawiła się na głowicy,tuż przy cylindrze...może to oslony lasek popy.bo mialem planowane głowice i możliwy z tego wyciek...albo ta rurka...hmmm bede kominował..!dzięki za odpowiedz;)

Też miałek kiedyś podobny problem. Po iluś tam latach eksploatacji ( czytaj kilkunastu od wyprodukowania) osadzenie rurek osłonowych popychaczy i rurki doprowadzajacej olej do głowicy osłabiają się. Przy zimnym silniku jest ok, ale po nagrzaniu się pojawiają się wycieki. Zresztą nawet przy nowych częściach jest podobnie, bo jakość wykonania jest żadna. Pomóc może wymiana na nadwymiarowe części (o ile sa takie), dorobienie nowych rurek o większym wcisku lub zastosowanie środków chemicznych do uszczelniania (kleje do wklejania tulejek Loctite). Tej ostatniej metody nie sprawdziłem, ale powinna działać, bo głowica nie nagrzewa się w tych miejscach do bardzo wysokich temperatur, więc klej powinien trzymać.

Ponieważ miałem dośc walki z wyciekami oleju w silniku K650 zamieniłem go na jednostkę z K750, gdzie z wiadomych przyczyn problem znikł :D . A w końcu kupiłem najdoskonalszą wersję Urala czyli BMW R80RT, technika podobna, jakość i osiągi nieporównywalnie lepsze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka odprowadzająca olej jest wkręcana w głowicę - więc wystarczy ją dokręcić na kleju do gwintów, natomiast przy wejściu w korpus silnika ma uszczelniacz z kryngielitu lub gumy - wystarczy go zmienić i problem wycieku zniknie;

Temat osłon lasek popychaczy również jest do przełknięcia (u mnie nie cieknie stamtąd - ale będę zmieniał głowice z Dnieprowskich na oyginalne i przy okazji mam zamiar poprawić sprawy uszczelnienia);

Uszczelki pod głowice - mam miedziane (nowe - produkowane obecnie) i sprawują się dobrze - a zaznaczam, ża motocykl, może i jeździ na krótkich dystansach, ale nie bardzo go oszczędzam;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...