Skocz do zawartości

SV 650 - dobijający widelec


&REW
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatnim czasie (jakieś 1,5 msc.) obserwuję dobijanie widelca w mojej SV, nawet na niewielkich nierównościach. Wcześniej tego nie było. Maksymalne utwardzenie sprężyn tutaj niewiele pomaga, a wręcz przeszkadzałoby, bo przy najczęstszym obciążeniu moto nie mam prawidłowego zakresu pracy. Więc jeżdżę tak jak dotychczas.

 

Dodam, że nie przytyłem, nie ma widocznych wycieków oleju z lag, w nic nie uderzyłem, nie dobiło mnie na żadnej porządnej dziurze. Ot tak po prostu od 1,5 miecha coraz częściej dobija.

 

W lagach założone są progresywne sprężyny HYPERPRO i zalany jest olej przeznaczony do tychże sprężyn. Wymianę oryginałów na akcesoryjne wykonało ASO jakieś 15 tysi km temu.

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie?

 

A, jeszcze dodam jedną rzecz, nie wiem czy z tym związaną. Mam taki objaw przy pochylaniu moto, że jest jakiś moment przełamania - najpierw muszę użyć sporej siły, a po osiągnięciu pewnego kąta moto zaczyna lecieć na bok. I sprawia wrażenie jakby wężykowało w złożeniu. Taki objaw od jakichś 2 miesięcy. Wcześniej składało się idealnie. Sprężyna z tyłu ustawiona tak jak dotychczas (łącznie z przodem jakiś czas temu dobrałem sobie optymalne ustawienie). Łańcuch jest z właściwym luzem. Oponki mają jakieś 17 tysi - Metzeler Roadtec Z6. Obie oponki mają jeszcze spory zapas bieżnika. Co jest nie tak?

 

Z góry dzięki za wszystkie konstruktywne sugestie.

 

Pozdro serdeczne,

 

&REW. ;)

 

PS. Ciśnienie w oponach pomińmy. Jest właściwe. Mierzone porządnym własnym manometrem a nie tym szajsem na większości stacji.

PS.2 Rok produkcji 2005. Przebieg obecnie 36 tysi :icon_biggrin:

Edytowane przez &REW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobijanie mogą powodować kiepskiej jakości sprężyny ,które siadły po takim małym przebiegu - trzeba by zmierzyć czy nie są teraz za krótkie .

 

Stwardniałe lub uszkodzone oringi w korkach lag ,szczelność przestrzeni nad olejem jest bardzo ważna .

Jak nie było wycieku , to poziom oleju raczej nie uległ zmianie .

 

Mała SV ma regulację "twardości" sprężyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są nierównomiernie zużyte i dlatego następuje ten punkt "przełamania"?

 

Też tak sądziłem, że zrobiły się właśnie bardziej kwadratowe, bo jednak człowiek jeździ więcej w pionie niż w złożeniu. Ale o ile dobrze pamiętam to Z6 mają twardszą gumę na środku a miękką bo bokach. A czy jest jakaś metoda, żeby sprawdzić ew. nierównomierność zużycia? Poza założeniem innych laczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...