Skocz do zawartości

Jaki wał jest najlepszy ?


Pikas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No, łożysko wygląda pięknie. Tylko niestety takie właśnie widziałem :? Igły są na pewno wysokiej jakości ale jest ich o połowę mniej co powoduje o ileś tam procent większy nacisk na każdą z nich.

Igły to pewnie wytrzymają jeśli są naprawdę twarde, gorzej jak bieżnia w stopie nie dorówna twardości lub dorabiany czop będzie miękki. Chyba że są do kompletu bieżnie wewnętrzne/zewnętrzne tej samej firmy. To by brzmiało nieżle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ooo to by miało ręce i nogi

zajrzę przy okazji do mego "ulubionego" sklepu z łożyskami w B-stoku i zobaczę co pani Krysia może mi zaproponować z markowych łożysk :buttrock:

 

taaa... a może zajrzę do Junkra - może mu wał trzeba zrobić :lol:

 

tylko jeszcze trzeba znależć fachurę który to poprzerabia i złoży do kupy, a takiego ze świecą ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No' date=' łożysko wygląda pięknie. Tylko niestety takie właśnie widziałem :? Igły są na pewno wysokiej jakości ale jest ich o połowę mniej co powoduje o ileś tam procent większy nacisk na każdą z nich.

Igły to pewnie wytrzymają jeśli są naprawdę twarde, gorzej jak bieżnia w stopie nie dorówna twardości lub dorabiany czop będzie miękki. Chyba że są do kompletu bieżnie wewnętrzne/zewnętrzne tej samej firmy. To by brzmiało nieżle.[/quote']

 

W tym właśnie jest błąd oryginalnego łożyska że ma rolek dwa razy za dużo :lol:

Nośność prawdopodobnie z dużym zapasem ale kosztem prędkości granicznej poniżej max obrotów Junaka.

W bardzo dokladnym wykonaniu to mogło chodzić ale nie we współczesnym.

NKIS30 to dobre łożysko do tego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristo nie rób zwały. :D

Zaraz ktoś powie że błędem było, że wogole ma wał. :D

To nie błąd,tak się kiedyś robiło. To że ma dużą powierzchnię to tym lepiej-mniejszy nacisk jednostkowy (ważne dla bieżni wykonywanych w tamtych czasach zwłaszcza w bloku wschodnim). Minusem tego typu łożyska jest tarcie międzyigłowe. A na małą trwałość takich wałów po regeneracji ma wpływ lenistwo i głupota szlifierzy czyli:

-dają h...we rolki

-na zapleczu warsztatu dorabiają czopy a hartują je w w piecu u teściowej ;)

-za mocno rozszlifowują stopy korbowodów bo akurat o tyle a tyle mają większe rolki

-rolkii po naprawie powinny siedzieć stykając się ze sobą - nie powinno być rzadnych luk które nagminnie są wypełniane mniejszą rolką :)

 

Cicho, sza! z tymi koszyczkowymi łożyskami bo pójdę sprawdzać czy w junkrze nie trzeba czasem zmodernizować wału :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...