SuleY Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 (edytowane) Witam!Dzisiaj jadąc z dziewczyną na mały trip poczułem nagle jak zawór wydechowy się odczepił i nie chce się wkręcać na obroty. Trzymałem silnik na takich na jakich sie dało 7-8tys. obrotów. Gdy wracałem już do domu zauważyłem że po naciśnięciu i przytrzymaniu sprzęgła silnik gaśnie. na obrotach powyżej 3 tys. chodził prawie normalnie - trochę zamulał. Po dojechaniu pod bramę okazało się że silnik pracuje na 1,5 tys. obrotów na luzie i do tego trochę nierówno i tak jakby na siłę ledwo ledwo chodził. Gaśnie po kilku sekundach. (zawsze było tak 1,9-2 tys. równiutko i nie gasł). Po zrobieniu zaworu to samo. Wkręca się do na maxa itd. itp. ale nie chce chodzić dobrze na luzie w miejscu. Sorry że was tyle męczę na forum swoimi problemami ale naprawdę nie cierpię kiedy mi coś nie tak w moto hula! Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Kompresja jest raczej dobra, tłok porusza się w cylindrze bez dużego oporu (tzn., czuć kompresję ale nie ma żadnego tarcia). Filtr powietrza jest czysty, gaźnik wyregulowany... Edytowane 15 Października 2007 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 a piescien nie strzelil? wiesz jesli jeden pierscien bedzie to wtedy tez czuc kompresje ale np ma problem z obrotami i np gdy jest zimny trzeba troche go przekopac albo przepchac na ssaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 A może tłoczek jest do wymiany?Jeśli apka dymi na biało i słabo pali z kopa lub nie pali, to napewno koniec tłoczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Dzięki za odpowiedzi. A wiecie może gdzie mogę kupić pierścienie albo od razu tłok do rotaxa 123? Najlepiej sklep w okolicach Wrocławia lub jakiś internetowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Nie wiem gdzie możesz kupić, ale jak bedziesz wymieniał to najlepiej całość, czyli tłok, pierścionki, sworzeń i zabezpieczenia. Możesz przy okazji wymienić łożysko igiełkowe jak jest w złym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 TŁOK JEST ZATARTY! musiał nie mieć smarowania. Czy dozownik może nawalić tak nagle w jednej chwili? Jak mogę sprawdzić czy działa oprócz metody oględzin świecy (świeca była w oleju a tłok jest suchy)?? Ktoś wie jak naprawić dozownik w rotaxie 123? Tu są zdjęcia tłoka i cylindra przez kanał wydechowy http://www.bikepics.com/pictures/1057633/ http://www.bikepics.com/pictures/1057634/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 TŁOK JEST ZATARTY! musiał nie mieć smarowania. Czy dozownik może nawalić tak nagle w jednej chwili? Jak mogę sprawdzić czy działa oprócz metody oględzin świecy (świeca była w oleju a tłok jest suchy)?? Ktoś wie jak naprawić dozownik w rotaxie 123? Najpierw rozbierz cały układ, wymień przewody, sprawdź stan linki, potem: Ehhh Dozownik oleju, czyli mechaniczna pompa oleju jest niewątpliwie ogromnym ułatwieniem eksploatacji dwusuwowego pojazdu. Pompa jest sterowana obrotami silnika oraz cięgnem poruszającym się równolegle z cięgnem poruszającym przepustnicę, oznacza to, że wraz ze wzrostem obrotów i/ lub otwarcia przepustnicy następuje zwiększenie ilości oleju podawanego do gaźnika, skąd trafia do komory korbowej silnika. Jak działa sama pompa? Jest to pompa tłokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_t%C5%82okowa o uproszczonym działaniu – rozrząd cylindrem (tak jak tłokiem w dwusuwie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...333357a312.htmlAwaryjność systemu dozownikowego smarowania silnika wynika z: sparciałych, pękających, zapchanych przewodów olejowych,uszkodzonych uszczelek i uszczelniaczy pompkizużycia tłoczka pompypękających cięgieł sterującychniewłaściwej regulacjiniewłaściwego oleju lub jego brakuzapchanej dyszy w gaźnikuitd. Regulacja Najpierw sprawdź czy pompka dozownika podaje olej do przewodu – odłącz przewód (z dozownika do gaźnika) i sprawdź czy pompowany jest olej, (oczywiście silnik cały czas musi mieć smarowanie - dolej olej do paliwa)potem sprawdź czy olej miesza się z paliwem - przygotuj mieszankę zalecaną do Twojego pojazdu, uruchom na niej silnik – dymienie powinno sie wzmóc,następnie sprawdź czy olej jest podawany we właściwych proporcjach – przygotuj 2 cylindry miarowe jeden podłącz do przewodu dostarczającego benzynę do gaźnika, wlej tam mieszankę, drugi do przewodu z dozownika do gaźnika, uruchom silnik, po pewnym czasie wyłącz i sprawdź czy stosunek zużytego oleju do paliwa jest prawidłowy.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Dzięki za konkretną i szybką odpowiedź... Ale teraz mam wałka, mam nadzieję że do wymiany jest tylko tłok bo na tulejowanie albo nowy cylinder nie za bardzo mam fundusze :D tak czy inaczej do lata pewnie nie pojeżdżę :notworthy:((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Dlaczego nie pojeździsz? będziesz musiał naprawić cylinder poprzez tzw. szlif (od 20-30 zł), dokupić tłok, uszczelki, kratę piwa. Potem regulacje i motocykl będzie jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miron92 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Dlaczego nie pojeździsz? będziesz musiał naprawić cylinder poprzez tzw. szlif (od 20-30 zł), dokupić tłok, uszczelki, kratę piwa. Potem regulacje i motocykl będzie jak nowy. Z tego co wiem to w rotaxach nie da sie zrobic szlifa kolega ma apke rs 125 i mówił że nie można zrobić szlifa albo tulejowanie albo nadlew gdzieś w niemczech i to jakos tam obrabiają. :D A to jak wiem troche kosztuje rzekomo że 600zł ten nadlew w niemczech.Tulejowanie napewno tańsze.A do tego jeszcze tłok pierścienie sworzeń i zabezpieczenia a to też zbyt tanie nie jest no ale takie są uroki posiadania 2t. A jak to już zrobi to będzie śmigał :notworthy: :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 A może tłoczek jest do wymiany?Jeśli apka dymi na biało i słabo pali z kopa lub nie pali, to napewno koniec tłoczka. tak z ciekawosci - jaki zwiazek ma zły stan tłoka z dymieniem na bialo w 2t?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 szlif jest niezbędny przy każdej wymianie tłoka? zrobią mi to w serwisie motocyklowym czy trzeba kombinować? Nie pojeżdżę do lata bo pewnie zanim nagromadzę fundusze na naprawę spadnie śnieg a dunlop trialmax przedni nie nadaje się do śmigania po lodzie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 szlif jest niezbędny przy każdej wymianie tłoka? zrobią mi to w serwisie motocyklowym czy trzeba kombinować? Nie pojeżdżę do lata bo pewnie zanim nagromadzę fundusze na naprawę spadnie śnieg a dunlop trialmax przedni nie nadaje się do śmigania po lodzie :D Stosowane są dwa rodzaje cylindrów - z żeliwną tuleją oraz całkowicie aluminiowy cylinder z warstwą tzw. nicasilu. W przypadku nicasilu co określony przez producenta czas zmienia się tłok na kolejny rozmiar (różnice są bardzo małe). W przypadku żeliwnej tulei zmianie tłoka powinien towarzyszyć szlif cylindra oraz honowanie lub w przypadku dobrego stanu cylindra samo honowanie. To tak najprościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 czy ten tłok mógł uszkodzić warstwę nicasilu? bo o ile pamiętam ktoś mi napisał że w rotaxie jest właśnie takie rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 czy ten tłok mógł uszkodzić warstwę nicasilu? bo o ile pamiętam ktoś mi napisał że w rotaxie jest właśnie takie rozwiązanie... Mógł, ale nie musiał, jednak w Twoim silniku najprawdopodobniej jest żeliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.