DZIKI Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Na forum zostal poruszony temat zastosowania instalacji gazowej w rusku.PIPCYK napisal tez o smarowaniu gniazd zaworowych dawniej przez olow a teraz przez zwiazki potasu zawarte w paliwie. Poniewaz zajmuje sie tym tematem zawodowo pozwolcie ze napisze kilka slow.Kapletna bzdura jest ze gaz mozna stosowac tylko w silnikach chlodzonych ciecza.Bez wiekszych problemow gaz zaklada sie tez do silnikow chlodzonych powietrzem w tym takze do malucha( zakladalem juz w 3).Reduktor podgrzewany jest olejem ktory wlacza sie w obieg smarowania silnika.Przepisy mowia ze butla nie moze znajdowac sie z przodu tzn.przed osobami natomiast zboku moze.W maluchu butle montuje sie na polowie tylnego siedzenia.Koszt zalozenia gazu w maluchu to 1000zl.Jezeli chodzi o ruska to koszty byly by podobne.Nie widze tez wiekrzego problemu z zalozeniem gazu w Mce itp. Prawda jest ze gaz posiada wiekrza temperature spalania i moze wplywac to niekorzystnie na gniazda zaworowe.Przesada jest jednak stwierdzenie ze glowice trzeba bedzie zmieniac co 10000Km.Firmy zakladajace instalacje gazowe o tym wiedza ale oficjalnie sie o tym nie mowi zeby nie odstraszac klijentow.Z drugiej strony duzo samochodow zasilanych gazem robi duze przebiegi i nic zglowicami sie nie dzieje. Utarlo sie pojecie ze olow zawarty w paliwie smaruje gniazda zaworowe oraz ze sucha benzyna bezolowiowa jest przyczyna zuzywania sie gniazd. Owszem olow chroni gniazda ale wnieco inny sposob .Konieczne to jest do pewnego momentu i dotyczy TYLKO gniazd zeliwnych.Glownym czynnikiem wplywajacym na stopien zuzywania sie gniazd jest wysoka temperatura w jakiej pracuje gniazdo w sposob dlugotrwaly.Podstawowym skladnikiem zeliw jest zelazo i wegiel.Wegiel w zeliwach stopowych stosowanych na gniazda zaworowe wystepuje glownie jako skladnik rozpuszczony w postaci grafitu.Na podstawie przeprowadzanych doswiadczen okazalo sie ze przy wysokich temperaturach nagrzania gniazda grafit znajdujacy sie pod powierzcniaprzylgni gniazda sie wypala.Twardosc zeliwa i stali zalezy od zawartosci wegla oraz od tegoczy wegiel jest zwiazany z zelazem.Po wypaleniu grafitu gniazdo staje sie miekie i rozklepuje sie. Twierdzenie przez niektorych ze osadzanie sie ochronnej warstewki olowiu na powierzchni przylgni chroni ja przed rozklepaniem jest nieprawdziwe.Wedlug wstepnych oszacowan olow wypelniwa ubytki wegla w zeliwie rozpuszcza sie w nim w wysokiej temperaturze po siatce krystalicznej grafitu oraz tworzy inne zwiazki co powoduje ponowne utwardzenie gniazda.W latach1979-82 w osrotkach warszawskich ( POLITECNIKA ,PIMOT, FSO )prowadzono badania zwiazane z zastosowaniem dodatku metanolu do benzyny w ilosci 20% BEZ CZTEROETYLKU OLOWIU w silnikach samochodow Fiat126I 125p.W silnikach nie przeprowadzono zadnych zmian.Pierwsze3000km samochody przejezdrzaly na na normalnym paliwie z dodatkiem olowiu.Nastepnie na paliwie bezolowiowym z dodatkiem metanolunu poddawane byly intensywnej eksoloatacji aby w okolo 1,5 roku przejechac 100 000km. Podczas eksploatacji oraz podczas badan tych silnikow nie stwierdzono zuzycia gniazd zaworowych.Glowniew pierwszym okresie pracy silnika nastepuje wnikanie olowiu w warstwe powierzchowna gniazda i jego utwardzenie.Pozniej wniknikanie olowiu w gniazdo jest niezneczne. Zatem w silnikach ktore maja juz troche przejechane na paliwie z dodatkami chroniacymi gniazda bez obaw mozna stosowac benzyne bezolowiowa. NA PODSTAWIE MATERIALOW I DOSWIADCZEN PROWADZONYCH PRZEZ INZ.FELIKSA RAWSKIEGO I OBSERWACJI WLASNYCH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misza Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 :? nieźle. Alo kogo stac na instalacje gazową za 1000 zl w motocyklu wartym okolo 3000. Lepiej kupić inny sprzet za 4000 :). ( znaczy sie ja zostaje przy Uralu co by sie z nim nie dzialo :( :D ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKI Opublikowano 14 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2003 No i masz racje.Ja tez nie widze sensu zakladamia gazu w rusku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 18 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2003 To już lepiej pokombinować i we wózku zmelinować bimbrownię. Przy takiej pogodzie to jak znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huck Opublikowano 30 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2003 po pierwsze głowice rusów padaja na bezołowowej to na bank wiec na gazi etez w dupe dostawac bedapo drugie 1000 zet ato jest zaden koszt bo rusek za 3000 to jest motocykl w trakcie remontu porzadnie zrobiony rus to koszt rezdu 5000 tysihuckwww.motorz.motocykle.org Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.