wild Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 więc tak;przeciął orginalną prądnice ,zmniejszył ją o połowe i zamontował na niej koło pasowe napędzające alternator!!widziałem takie rozwiązanie na zlocie nie... !rok temu na zlocie w zagorzu byla piekna m-72.. prawie 100% org i to pieprzone rozwiazanie. "boże spuść bombę na tą trąbę" no az przykro. do wlasciciela (stosunkowo mlody z dziewczyna..) powiedzialam tak " kurde taka ema a taki alternator wystaje z pod baku... przeciez ja to szpeci.." Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 ale działa:) i z tego co słyszałem nawet nieżle:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidiusz25 Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 do Wild-pewnie masz racje,tak do końca to ja też nie jestem przekonany co do tego!ale rozmawiałem dzisiaj(przed chwilą nawet)z kolegą elektrykiem że można by było zastąpić zwykłe żarówki diodami led te hiper jasne czy cóś takiego!rozbić klosz żarówki i upchać tam diody!obiecał mi że się tym zajmie!i co TY i reszta na to? to chyba ma być już inny temat ale dam to tutaj jako odp.tego co już napisałem...te żarówki mają wyglądać tak oczywiście 6volt--http://allegro.pl/item252835593_led_zarowka_ba15s_biala_i_niebieska_8_led_24v.html#photo i to ma być do migaczy i tył czyli6 takich żarówek!przód pozostaje z wiadomych powodów....!jutro bede wiedział więcej!:)czy to w ogóle jest realne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (...) powiedzialam tak " kurde taka ema a taki alternator wystaje z pod baku... przeciez ja to szpeci.." Tak samo jak prądnica z Malucha !!Pokażesz się na rajdzie z taką prądnicą, to zaraz podniosą się głosy, że nie potrafisz sobie poradzić z własnym motocyklem; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Troche z innej mańki. Pytanie dotyczy użytkowników prądnicy od kaszlaka. Przy jakich prędkosciach u Was gaśnie kontrolka ładowania? Ja mam szybka 4 i dyfer 9. Kontrolka gaśnie mi dopiero koło 70 km/h jadąc na czwartym biegu. Czy jest jakiś użytkownik z takimi przełozeniami i taką prądnicą? Chce porównać to ładowanie. Wiem że przełożenia zmienione sa znacznie porównujac do fabrycznych i silnik na 4 biegu ma sporo mniejsze obroty. Zastanawiam sie czy można wyregulować tak regulator napięcia (mechaniczny) żeby ładowanie było przy mniejszych prędkosciach. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 a na wolnych obrotach regulator nie działa? bo mnie uczyli że regulator działa dopiero gdy napięcie przewyższa te 14,4V.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Na wolnych obrotach kontrolka ładowania pulsuje. Tzn. że tak jakby przygasa i zapalała sie. Dopiero jak przygazuje to gaśnie całkowicie. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) Troche z innej mańki. Pytanie dotyczy użytkowników prądnicy od kaszlaka. Przy jakich prędkosciach u Was gaśnie kontrolka ładowania? Ja mam szybka 4 i dyfer 9. Kontrolka gaśnie mi dopiero koło 70 km/h jadąc na czwartym biegu. Czy jest jakiś użytkownik z takimi przełozeniami i taką prądnicą? Chce porównać to ładowanie. Wiem że przełożenia zmienione sa znacznie porównujac do fabrycznych i silnik na 4 biegu ma sporo mniejsze obroty. Zastanawiam sie czy można wyregulować tak regulator napięcia (mechaniczny) żeby ładowanie było przy mniejszych prędkosciach. Cos masz skopane z ladowaniem :) Kontrolka powinna zgasnac calkowicie po przekroczeniu 1200obr/min (tzn juz powinno byc ladowanie na aku). Jam mam zalozona fabrycznie nowa pradnice od malucha i ladowanie jest idealne. Kiedys mialem ten sam problem co Ty z pradnica wartburga (w miescie nerwy, obroty trzeba bylo trzymac, redukcje biegami itd - oczywiscie z wlaczonymi swiatlami). Wymieniony zostal poczatkowo wirnik na nowke (bo w starym sie kabelki pourywaly). Jednak dalej z ladowaniem bylo to samo - slabe. W koncu zalozylem ta pradnice i moge normalnie uzytkowac sprzeta bez wylaczania swiatel. PS. Albo masz zle ustawiony regulator napiecia (jesli masz mechaniczny), albo moze byc tez cos ze stojanem pradnicy (najprawdopodobniej bedzie to drugie). Napisz moze jeszcze jaka moc ma kontrolka ladowania ? PS.2 Pradnica malucha w maluchu ma takie samo przelozenie jak pradnica w rusku. PS.3 Piszesz ze na wolnych kontrolka pulsuje. A ile mniej wiecej te wolne obroty u Ciebie wynosza ? Bo np u mnie na wolnych (a wolne mam dosyc wolne :D ) to kontrolka pali sie caly czas (widac tam jakies migotanie). Natomiast gdy dotkne lekko gaz to od razu gasnie. Edytowane 12 Października 2007 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 wole miec pradnice z malucha niz zdechla org. ruska i sie denerwowac za kazdym wyjazdem z pod domu. paolo- mi cos zarzuca? :notworthy: chlopie watpie! :icon_mrgreen: no tak-... ale dziewczyna, ktora robi swoj motocykl to przeciez codziennosc :icon_exclaim: kaska mi ma sluzyc codziennej jezdzie, a nie niedzielnym spacerkom nie dalej niz 20km od bazy.. a snilo mi sie dzisiaj, ze grzesiek dawal swieczke za lampe bo mu pradow zabraklo- tak popapranego snu dawno nie mialam Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) wole miec pradnice z malucha niz zdechla org. ruska i sie denerwowac za kazdym wyjazdem z pod domu. Pewnie dlatego, ze nie mialas nigdy dobrze zrobionej prądnicy;Wystarczy minimum wysiłku (i w moim przypadku regler od CZ 350) i prądnica działa jak złoto !!! kaska mi ma sluzyc codziennej jezdzie, a nie niedzielnym spacerkom nie dalej niz 20km od bazy.. Ja w swojej jeszcze nie miałem okazji doładowywać amumulatora - i nie marzekam na brak prądu. Moto pali jak należy - i światła również ma przyzwoite; a snilo mi sie dzisiaj, ze grzesiek dawal swieczke za lampe bo mu pradow zabraklo- tak popapranego snu dawno nie mialam A to dziwne - bo jak na pewno wiesz - Grzesiek poprawia ruską fabrykę według wszelkich kanonów mechganiki - i jego Kaśka chodzi na prawdę idealnie (i niedługo Emka będzie chodzić tak samo). Najlepszym dowodem na to jest podróż Długiego od nas do Zakopanego - praktycznie bez postoju - Kaśką składaną tylko (!!) na oryginalnych częściach z prędkością przelotową rzędu 90 - 100km\h (w dwie osoby);Motocykl spisał się idealnie - i nadal tak się spisuje - a jak pięknie chodzi............................(wie to ten, kto go widział i słyszał - między innymi Gośka); Także spróbuj pojeździć na dobrych oryginalnych częściach , to przekonasz się, że wcale nie jest to takie złe, na jakie wygląda; Edytowane 12 Października 2007 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 ...myslalam, ze juz zauwazyles, ze niektorych rzeczy mi sie nie przygada :icon_mrgreen:zdania nie zmieniam. z reszta nie tylko ja. pisales wyzej "pojedziesz na zlot bla bla.." a co z tlokami od poloneza, polskimi lozyskami, ludzkimi linkami i skrzynia dnieprowska ?;) szczerze powiedziawszy- nie obchodzi mnie tutaj zdanie innych a ty powinienies to dobrze wiedziec ;) Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Jak dla mnie ruska prądnica ma tylko jeden minus - tylko 65W.Miałem 2 razy problemy z ładowaniem, i to z mojej winy. Raz miałem przebicie na mase bo dałem krótką ramke dnieproską na lampe i + idący do stacyjki dotykał odbłyśnika i były jaja typu całkowite zaginięcie prądu, palące sie kabelki przy aku - Moja wina. Drugi raz można powiedzieć że też troche z mojej winy. Przy okazji remontu silnika zdjąłem tą metalową opaskę z prądnicy aby zobaczyć szczotki i przyciąłem (przy okazji przeciąłem) kabel od stojana i 2 dni nie moglem dojsc dlaczego niema ładowania. Niedawno przy okazji uszczelniania połączenia prądnica silnik zrobiłem mały przegląd, czyszczenie, wymiana łożysk i simmeringu. Rusa mam troszke ponad rok, zrobilem ponad 5 kkm i oprócz tych dwóch incydentów zero problemów z ładowaniem. A propo ruskich motocykli i części do nich. Fakt jakość może nie najlepsza ale jeździć na nich da rade, ruska prądnica jest dostosowana do tego sprzęta, więc po jaką cholere męczyć się, żeźbić, i robić inne kombinacje alpejskie typu przecięcie na pół prądnicy i wstawienie wieśniackiego alternatora z boku motocykla, nie dość, że to koszmarnie wygląda to jak nigdy tego nie robileś to będziesz przynajmniej 10 razy męczył się aby wszystko było zicher i działało jak należy Jeśli chodzi o części, jeżeli masz do wyboru ruskie nowe części (bierzącej produkcji) bądź nasze krajowe typu tłoki z almotu, pierścienie polskie to chyba rzecz jasna, że wybiera się części lepszej jakości gdzie nie musisz nic żeźbić. Ruskie tłoki też jeżdżą tylko trzeba pamiętać o jednej kwestii, ruskie silniki mocno się grzeją i trzeba to brać pod uwagę przy okazji szlifu i zrobić duży luz (0,1 bądź więcej) bo jak ktoś robi remont na ruskich tłokach i robi luz 0,06 jak w samochodach chłodzonych cieczą i o wiele lepiej wykonanych, to może mieć pretensje tylko do siebie jak po 300 metrach zatrze mu się silnik. Ja dałem ruskie nowe tłoki (starej produkcji) luz 0,1 i pierwszy raz przytarłem po 1000km przebiegu z mojej winy - brak oleju. Przytarłem lekko jeszcze 2 razy (lecz silnik nie zgasł) ale niemam pojęcia czemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidiusz25 Opublikowano 13 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 do Pulza;powoli zaczynam się przekonywać co do tej prądnicy:)bo jednak nie zabardzo podoba mi sie altek na kolanie...remont jej zrobie,pojeżdze chwile i sprawdze co i jak:)założe diody led(założyłem nowy temat o tym) do kierunków(zamiast zarówek)i do innych lampek:)oprócz halogena i pobur prądu będzie prawie tylko na halogen przedni!i zobaczymy jak to się spisze:)jeżeli wszystko będzie ok. to jeszcze zapłon z prameti i gwarancja na 1000.000 km lub 5lat:)(na sam silnik,a na blache 15)hehehehe ma być Puzel ofkors....sorki pomyłeczka :P ...:flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 skoro nie obchodzi cię opinia inny to czemu sama wyrażasz swoją??? każdy jeżdzi tym czymchce i co uważa za "estetyczne." wiadomo że kaśki i emki można zalizcyć do klasyków i najlepiej żeby były orginalne albo przynajmniej żeby tak wyglądały ale urale i dniepry?? przecie to jest wolny styl. pociąć takiego i przerobić nie jest żal nawet. oczywiście takie pierdoły jak wstawienie disla(bo gdzieś czytałem takie pytanie) to już lekka paranoja:) a to jest moje zdanie którego nie powinienem wedle swoich zasad wyrazić;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 (edytowane) lone- co ty chcesz facet.. ;) mam gdzies opinie kogos na temat mojego motocykla o tyle. kasiek nie jest jak na lekarstwo, to ani zabytek ani weteran.. emki można zalizcyć do klasykówbuhe he he :icon_mrgreen: ural- zalezy jeszcze o jakim mowimy. czy m-61,2 czy 67...o dnieprze nie wspominam.. z reszta to ukrainiec :icon_mrgreen: Goska Edytowane 13 Października 2007 przez wild Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.