Skocz do zawartości

jak dziala gaznik w cb500? ;)


nameless
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy sklad mieszanki jest staly dla kazdych obrotow?

 

bo kombinuje jak by tu miezyc spalanie, i wymyslilem ze mozna w prosty sposob miezyc podcisnienie. wiem ze gaznik dodaje paliwa proporcjonalnie do podcisnienia, ale czy liniowo? bo jesli tak to sprawa prosta, eksperymetalnie dobieram wspolczynnik i mierzenie spalania gotowe. weselej bedzie jak japonce wymyslili zeby podawac paliwo proporcjonalnie do kwadratu czy nie daj boze jeszcze innej funkcji podcisnienia :)

 

druga opcja jaka zakladam to ze paliwo jest podawane proporcjonalnie do predkosci przeplywu(liniowo) czyli proporcjonalnie do kwadratu roznicy cisnien miedzy atmosfera a ukladem dolotowym.. czy jakos tak ;) musze sobie przypomniec te zwezki venturiego itd..

Edytowane przez nameless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie jest ograniczony zadna jednostka matematyczną;] A wszystkie wyliczenia sa czasami tylko czyto teoretyczne;] drugi problem gaźnik nie jest zespołem który ma tylko jedno urzadzenie rozpylajace paliwo a jest ich kilka, ich właczenie sterowane jest uchyłem przepustnicy głównej.

 

 

Możesz jednak obnliczyć spalanie jesli znasz ilosc zasanego powietrza;) przyjumejsz wtedy ze wspołczynik lambda równy jest 1,0 lub 1,1(nie pamietam juz) i wtedy mozesz wyliczyc;)

 

 

Sposób o którym mówisz to bardzo stary wynalazek np. w trabancie było cos takiego jak sam wiesz miało to tyle wspólnego z prawda co ja z hodowla jedwabników;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie jest ograniczony zadna jednostka matematyczną;] A wszystkie wyliczenia sa czasami tylko czyto teoretyczne;]

musi byc, wszystko jest ;) moj ojciec jakos tak liczy hydraulike w maszynach ze zawsze cisnienia sa takie jak wyliczyl ;) wiec musi sie dac;)

 

 

drugi problem gaźnik nie jest zespołem który ma tylko jedno urzadzenie rozpylajace paliwo a jest ich kilka, ich właczenie sterowane jest uchyłem przepustnicy głównej.

 

no z tego co sie zorietowalem to sa dwie dysze w manualu opisane jako "pilot jet" i "main jet" zgaduje ze jedna jest od jalowych, a druga od normalnych. sprawdzenie czy przepustnica jest otwarta czy nie to pikus ;)

 

 

Możesz jednak obnliczyć spalanie jesli znasz ilosc zasanego powietrza;) przyjumejsz wtedy ze wspołczynik lambda równy jest 1,0 lub 1,1(nie pamietam juz) i wtedy mozesz wyliczyc;)

oblczenie ilosci powietrza to pikus(zwezka venturiego) zdradzisz jak? :icon_mrgreen:

 

Sposób o którym mówisz to bardzo stary wynalazek np. w trabancie było cos takiego jak sam wiesz miało to tyle wspólnego z prawda co ja z hodowla jedwabników;]

co ty mi tu z trabantami startujesz;] mam taka elektronike ktorej w tamtym czasie nawet pentagon nie mial :P

 

ogolnie to plan byl zeby zrobic sobie sprzecik do synchro gaznikow za 50zl z wyswietlaczem ktory moze miec podswietlenie w dowolnym z 16milionow kolorow, rysowaniem wykresu cisnienia w funkcji obrotow, zegarkiem, kalendazem, przypominaczem o waznych datach, timerem do gotowania jajek no i myslalem jeszcze nad odwarzaczem mp3 ale to scalak trzeba z bardziej cywilizowanej czesci UE sprowadzac za 30 ojro i w ogole drogo :banghead: ale sobie przypomnialem ze kiedys obiecalem na tym forum zaproejektowac telemetrie do moto w przystepnej cenie i tak wyszlo :wink:

Edytowane przez nameless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dupe to rozbic... powiem ci tyle;] ale gaźnik nie jest tak prosto zbudowany jak sadzisz;/

 

jak bym miał robic zwerzke to juz bym wolał wybebeszyc przepływomierz samochodowy oparty na gorocym precie;] Powiem tyle samo to ze wspólczynik lambda jest rózny w kazdym silniku juz daje niedokłądnosc w obliczeniach niemówiac juz o takich parametrach jak temperatura itp;]

Dlatego odchodzi sie od gaźnikó sa niedokładne!!

 

Chesz zrobić cos fajnego to zrób tani intercom najlepiej radiowy.

 

 

Dlatego elektronicy pewnych rzeczy w silnikach nigdy nie zrozumieja;] Mechanika nigdy nie była sztywno okreslona wyliczeniami, stanowia one jedynie wstep dla projektanta. Oczywiscie niektóre rzeczy da sie okresli sztywno jednak napewno nie silnika jako całosc. Wiem o tym bo nieraz cos próbuje poszperac pozmieniac i czasem wyliczenia stanowia tylko oparcie które pozostaje tylko teoria;/

 

 

 

 

 

p.s. Porównanie hydrauliki maszyn do silnika to tak jak bym porównywał mocne konstrukcje kratownicowe z balustrada ozdobna schodów;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie patrzył, to większość układów analogowych też się dostraja. Nie da się zaprojektować i wykonać, choćby najdokładniej, filtrów LC do odbiornika superheterodynowego (palnąłem jako przykład prostszego urządzenia), a następnie uruchomić radio bez strojenia z założonymi parametrami.

Mechanicy zrozumieją :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...