Skocz do zawartości

Co wybrac ? Kawa,suzuki,yamaha,ktm,husqa...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono uzytkownikow maszyn terenowych. Jak widac po temacie zamierzam wrocic do jedynych slusznych motocykli,bo zbladzilem i przesiadlem sie na jakas zabawke. Naczytalem sie na forum tyle tematow o roznych motocyklach,ze ciezko jest mi samemu cos wybrac,a nie chce potem zalowac,bo chcialbym sprzeta chociaz na dwa sezony,a chetnie na dluzej.

 

Jakby ktos sie pytal czym smigalem predzej to niech spojrzy w moj profil z bikepics'a.

Prosilbym tez uwzglednienie faktu,ze na ktm'ie,mimo ze go krotko mialem to przelatalem wystarczajaco,ze maszyna,ktora bedzie od niego wyczuwalnie slabsza - mnie nie zadowoli.

 

W jaki sposob bede jezdzil ? Okoliczne kamieniolomy na codzien (glownie strome podjazdy i niskie hopki), pobliskie lasy i pola (kazdy wie jak sie jezdzi po lesie i polu) oraz conajmniej raz w tygodniu wypad na poligon (konkretna trasa z duzymi hopkami,ostrymi winklami i ogolnie wszystkie takie bajery). Jednakze oprocz terenu czasem bede musial zahaczyc o ulice - to kogos podrzucic,to gdzies skoczyc (na sam poligon mam 30km).

 

Co sie dla mnie liczy ? Moc nie musi byc porazajaca i raczej,zeby sporo mocniejsze to od exc 125 nie bylo,bo ja chce prowadzic moto,a nie ono mnie :P Przede wszystkim zawieszenie - zeby nie dobijalo przy nieduzych skokach. Fajnie jakby mial podnozki dla pasazera lub chociaz homologacje na dwie osoby. Czynnosci serwisowe ? Im rzadziej tym lepiej ;) Waga ? Ktm ze swoim 100kg wydawal mi sie rowerem :D Wiec tak do 120-130kg max.

 

Od razu zaznaczam - klasa 125 odpada ;) Czemu ? Ewidentnie nie nadaje sie na jakiekolwiek dojazdy.

 

Teraz konkretne typy:

- Kawasaki Klx 250/300r

- Suzuki Dr 350 SHC

- Yamaha TTR 600

- Ktm Exc 250/400 (2T/4T)

- Suzuki DRZ-400

 

Budżet 10-11tys,ale w tym musi sie stroj zmiescic i ewentualnie rzeczy do zrobienia na juz przy motocyklu.

 

Ktos zna cos innego,ciekawego co pominalem to prosze o dopisanie.

 

Czego oczekuje po tym temacie ? Zeby wlasciciele tych motocykli napisali o nich wszystko co moga,zeby Ci co mieli mozliwosc ich porownania - porownali je tutaj,zeby Ci co sie przesiedli z jakiegos 125 na ktorys z tych napisali jak wrazenia.

Ktos pewno napisze,ze po co taki temat jak znajde podobne informacje w innych ? No i co z tego ? W chwili obecnej moze ktos cos nowego moze powiedziec i tez chyba taki temat przy tym naszym zawodowcu na eMZecie nie zaszkodzi ? Zreszta konkretnie takiego nie ma :P

 

Szczerze gratuluje jak ktos dotrwal do konca :banghead: ,teorytykom z gory podziekuje,za wszelkie istotne info wirtualny browar w wasza strone ;)

 

Pozdro i zapraszam do dyskusji :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak y tzch co podałeś to klx i exc najmniej ważą. Ale zależy Ci także na jak najmniejszych czynnościach serwisowych. To tak klx mało waży i rzadkie remonty ale CI mocy może nie wystarczyć. Nie jezdziłem klx oczywiście 300 ale ma lekko ponad 30KM koło 33. Jakiś tuning byś zrobił gażnik podciśnieniowy i coś jeszcze to koło 38KM by miało. Ale to 4t wiec moze Ci się lepiej jezdzić niż takim exc 125 co jezdziłeś.

 

Na katach się nie znam za bnardzo więc nie wiem ale serwis w 250 i 400 trzeba często robić bo to już hardy. Jak masz pieniądze to kupuj. Nie którzy zaczną straszyć, że to studnia bez dna jak nie poczujesz tego na własnej skórze to się nie dowiesz!!!!! PozDRo. :banghead:

 

 

Aha masz jeszcze dane coś wyczytasz:

 

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kaw...lx250r%2093.htm

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kaw...lx300r%2096.htm

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yam...tt600r%2097.htm

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ktm...50_exc%2000.htm

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ktm...00_exc%2000.htm

 

 

Pewnie Ci nic nie pomogłem ale próbowałem.

Edytowane przez karolb123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klx 300 wydawal mi sie najlepszym rozwiazaniem dopoki nie doczytalem sie,ze wcale z nim tak pieknie nie jest jak mowia i tez moglby miec podnozki dla pasazera,a nie ma - za to klx250 ma,ktory z koleji wydaje sie byc zdecydowanie za slaby.

Bardzo mnie interesuje Dr 350 z najlepszym zawieszeniem,ale ciezko jest takiego dostac. Ile to ma mocy w ogole i jak wypada w porownaniu do exc 125 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze LC4 620 ? wazy mniej od TTR 600 a zdecydowanie mocniejszy. Ale letkie , mocne moto ze stopkami dla pasazera i dobra zawiecha to tylko w erze :crossy:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nitomen czekalem tylko na wypowiedz o erze ;) Tak poza tym to nie zdazylem pojsc do ery,a zanalazlem lc4 z podnozkami :

 

http://moto.allegro.pl/item239312773_ktm_l...s_lc4_620_.html

 

Co to za wersja ?

 

Ooo i jeszcze jeden z podnozkami:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M525211

 

Czyli jednak byly lc4 z podnozkami ? Czy to jakies ociezale wersje ?

Edytowane przez stormraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do KLX to mam teraz w garazu na wimianie korbowodu klxa 300R z UPS i ma podnozki pasazera:) po złozeniu do sprzedania podobno ma byc. Co do LC4 moj kumpel ma wersje z duzym bakiem czyli nie SC i nie miał podnozkow , musiał sam dorabiac:)

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze mozesz rozgladac sie za XR 650R - nie jest ich duzo ale maszyna konkretna.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup cokolwiek z tego o czym mówisz, byle w dobrym stanie.

Kup tak zeby nie umoczyć-z czasem zobaczysz jakie masz preferencje, w jaka stronę chcesz iść i jakie są Twoje mozliwości, co oferuje Twój teren, i czy jesteś w stanie jaźdżąc nie wchodzić w konflikt z mundurowymi (o co mi na moim terenie trudno-przykładowo). To o mundurowych pisze celowo, bo bywa tak że ktoś kupuje quada, czy hard-enduro a potem przychodzi rozczarowanie bo las niby wielki, a nie da sie jeździć.

Wszystkie te motocykle dadzą Ci off-roadowy fun, tylko każdy ma jakąś tam specyfikę, i to co Ci realnie pasuje wyjdzie z czasem, po iluś tam dupogodzinach.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MateuszEnduroboyz jakbys mogl to odezwij sie na pm z jakimis konkretami, planowalem najpierw sprzedac obecny motocykl,ale jak okazja by byla to mozna pomyslec.

 

@Nitomen xr650r sprzet konkretny,ale cena raczej troche poza zasiegiem (patrzac na ceny u zachodnich sasiadow)

 

@jarek_s O mundurowych sie nie martwie,

o sasiadow tez nie,bo o dziwo nie maja nic przeciwko mojemu jezdzeniu.

Co do sprzeta to po prostu chyba przejade sie kazdym z nich jak bede mial mozliwosc - i ktory bardziej podpasi i w lepszym stanie bedzie,to wezme.

 

Moze ktos cos powie o klx'ie 650 ? Jest chyba jakas lekka wersja R ? Jak to sie sprawuje ? Ktos ma ? Ktos slyszal chociaz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles ma klx C - moc ok , ale ciezki i zawiecha slabawa (szczegolnie tylnia) , w R ce jest z tym nieco lepiej , ale hard enduro sie po nim nie spodziewaj.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli mowiac slabawa zawiecha ?

I raczej bym bral pod uwage tylko wersje R.

Hard enduro to ja wiem,ze nie bedzie,ale zeby sobie w miare radzil w terenie i jak bedzie hopka to,zebym wiedzial,ze nie musze hamowac ile wejdzie tylko spokojnie skoczyc :lalag:

 

Oo i jak poznac wersje R ? Jakiej marki amor byl z tylu w C,a jaki w R,bo po tym chyba najlatwiej ? I tez cos czytalem,ze Rka nie ma kierunkow czy cos takiego ?

Edytowane przez stormraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm u naszych zachodnich sasiadow R'ka tez raczej nalezy do rzadkosci.

Az tak wyjatek to jest ? Bo wersja C wazy chyba ze 170kg ?

 

Oraz pytanie do posiadaczy ciezszych maszyn:

Czy jest w ogole mozliwy wjazd na tor tym ? Nie mowie o jakims hardcorze - zwykly,piaszczysty odcinek i ewentualnie jakies bandy,czy to sie nie przewroci na mnie w zakrecie ? :bigrazz:

Edytowane przez stormraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem LC4, i swojego czasu dość często jeździłem na torze, solo albo na treningach u Marcina Wójcika.

Da się jeździć, bez problemu. Ale jest to wyciskacz potu-w jazdę na torze trzeba wkładać bardzo dużo siły, zdecydowanie więcej niz w innych motocyklach do MX, ręce puchną i tchu brak... Ale zapitalać można, skoki w rozsądnych wysokościach też przyjmuje. Liderem treningu trudno zostac, ale fun jest.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...