www Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ostatnio zauwazylem zmiane wygladu oleju w okienku kontrolnym stanu oleju. Wydaje sie jakby bylo ono zaparowane, albo na warstwie oleju plywala warstwa czegos w rodzaju bialej emulsji. Te zmiany pojawily sie po ostatnich ulewach, kiedy to dwa dni musialem parkowac na zewnatrz. Wczoraj wstapilem do komisu gdzie kupilem motor z zapytaniem o przyczyne tego stanu rzeczy. Dla sprzedawcy zjawisko to, jak mi sie wydaje nie bylo niczym niezwyklym, bo zanim podeszlismy do motoru i nawet zanim zdarzylem dokonczyc opis wygladu okienka, wszedl mi w zdanie i dokonczyl opis za mnie. Nastepnie poinformowal mnie, ze cale zjawisko jest typowym przypadkiem dostania sie minimalnej ilosci wody do komory silnika, ktora wkrotce zniknie i nie mam powodow do niepokoju. Przejechalem wczoraj po poludniu kilkadziesiat kilometrowi i rzeczywiscie dziwny bialy nalot prawie w calosci zniknal, co potwierdza wersje sprzedawcy. Dla mnie jednak ciagle cala sprawa jest zupelnie niezrozumiala, no bo jakim cudem woda moze dostac sie do skrzyni korbowej, poza tym nie sa mi znane przypadki bezawaryjnego dzialania silnikow spalinowych, z wykorzystaniem wody jako srodka smarujacego... Czy komus przytrafilo sie moze cos podobnego?W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 woda skropliła sie na zimnych sciankach silnika, a jak sie rozgrzała to wyparowała! ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
www Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Przeanalizowalem sprawe i odkrylem chyba rozwiaza nie zagadki. Bialy nalot to tzw. szlam olejowy, powstajacy z polaczenia osadow oleju i wody. Woda to oczywiscie tylko odrobina pary wodnej zawartej w powietrzu, kondensujaca podczas chlodzenia silnika. Podczas jazdy na krotkie odleglosci i przy niskich temperaturach, silnik nie rozgrzewa sie wystarczajaco aby wyparowac wode. Problem czasto wystepuje w samochodach i sam zreszta mialem z nim czesciowo do czynienia, tylko ze tam szlam zwany "majonezem" nie jest widoczny i nie skojarzylem od razu tych przypadkow.Tak wiec moje przypuszczenia, ze deszczowka wcieka do skrzyni korbowej byly troche nieuzasadnione :wink:Powodem powstawania szlamu sa raczej niskie temperatury niz opady deszczu.W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) Odkryłes Hameryke.. :D:);) :banghead: :cool: To co piszesz jest w 100% prawdą. Na forum Yamahay XJ był poruszany taki temat.Kolega miał majonez w okienku i na korku.Po dłuższej trasce majonez wyparował. Jak motocykl jeździ z niedogrzanym silnikeim to moga takie rzeczy się dziać.W samochodach majonez widać pod korkiem wlewu oleju albo na bagneice pomiarowym. Edytowane 9 Września 2007 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.