Skocz do zawartości

Zamodyfikowane światło stopu.


dfg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zauważyłem, że różnica między światłem pozycyjnym a stopu jest u mnie w motorze słabo widoczna. Mam w środku normalną żarówkę 21/5W jednak w słoneczny dzień jak ktoś nie zauważy różnicy i mi wjedzie w tył to nawet nie będę mógł się mu dziwić. Dlatego pomyślałem, że przydało by się to podrasować.

Mogę to zrobić na dwa sposoby.

1. Kupić odpowiednik żarówki tyle że na LED

http://allegro.pl/item227489978_zarowki_le...p_warszawa.html

2. Zostawić żarówkę, ale dołożyć do klosza parę LEDów, które będą się zapalać przy wciskaniu stopu (wyglądać to będzie wieśniacko, ale wole to niż żeby mi jakiś samochód zaparkował na plecach).

 

Zastanawiają mnie kwestie prawne tych rozwiązań, bo z tego co wiem mogą być problemy z powodu braku homologacji itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u kierownika stacji diagnostycznej, powiedział że nikt się do rozwiązania numer 2 nie przyczepi i że można też zamontować gdzieś zupełnie odrębne światło stopu, dodatkowo pochwalił mnie za ten pomysł :icon_mrgreen:

 

Jednak muszę poinformować, że rozwiązanie numer 2 które właśnie skończyłem robić dało efekt wysoce nie zadowalający, klosz rozproszył światło Ledów i w zasadzie nie widać większej różnicy. Będę musiał zrobić oddzielną lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo:

Tak wygląda pozycja:

http://sx.1am.pl/poz.jpg

Tak wygląda normalny stop bez modyfikacji:

http://sx.1am.pl/stop.jpg

Tak wyglądał stop z dołączonymi 5 diodami super flux.

http://sx.1am.pl/stopmod.jpg

Znajdowały się one na bok od żarówki tam gdzie w kloszu jest ta część odblaskowa, w rezultacie nie były widoczne diody, tylko lampa świeciła trochę jaśniej, uznałem że nie jest to dostateczna różnica. Dlatego eraz ze starej lampki rowerowej zrobiłem drugie światło.

http://sx.1am.pl/stopmod2.jpg

http://sx.1am.pl/bok.jpg

Działa to dobrze, tylko niestety wygląda tak, że pierwsze miejsce na wiejskituning mam zagwarantowane:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm....no ciekawe.

Patrze na to od strony możliwości "doczepienia" się organów kontroli do tego światełka i tak.

1. światło STOP musi być kategorii S1 lub S2 (czy masz takie oznaczenie na kloszu)

Odnośnie ilości świateł w motocyklu to muszą być 1 lub 2. I co ciekawe nie ma wymaganej odległości pomiędzy jednym a drugim światłem.

Jak masz chęci poszperać w przepisach to polecam. Dz.U nr 32 z roku2003 poz262 za łącznik 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...