arto Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Jeśłi chcesz serwis, to masz w Białej Podlaskiej serwis, co prawda nie profesjonalny, ale tak podstawowe rzeczy zrobią, słynny SKodex na Narutowicza róg al.Tysiacelcia. jest jeszcze na Janowskiej 60 , ale co warty to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Jeśłi chcesz serwis, to masz w Białej Podlaskiej serwis, co prawda nie profesjonalny, ale tak podstawowe rzeczy zrobią, słynny SKodex na Narutowicza róg al.Tysiacelcia. Do Skodexu nie mam zaufania, przejechałem się już na samochodzie serwisowanym u nich (Skoda Fabia) jest jeszcze na Janowskiej 60 , ale co warty to nie wiem. o tym nie słyszałem, kolega mi dziś mówił o jakimś gościu w bp który nie ma żadnego szyldu, że ma serwis, ale ponoć bardzo dobrze się zna, robi poprostu u siebie w garażu... Żarówkę chcę zmienić na jakąś bardziej wydajniejszą, np jakiegoś Philipsa +50% o tej samej mocy co oryginalna. Sprawdzałem dziś ładowanie i jest od 14V do prawie 15, tak więc chyba z ładowaniem narazie nie mam problemu. Lukass dzieki za opis, zajmę się tym w wolnej chwili, narazie jade do wydziału komunikacji odstać swoje, mam nadzieję, że nie będzie żadnych problemów. arto jesteś z białej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Witam, niech mi ktoś powie jakie paliwo powinno się lać do GPZ 500 ? wystarczy zwykła 95? czy musi być 98 ? na jakich obrotach trzymać maszynę aby nie było jej za ciężko, przy spokojnej jeździe, czy trzymanie ok 4 tys obrotów jest dobre? mam nadzieję, że z nastaniem weekendu zajży ktoś do tematu :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba3ma Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Witam, niech mi ktoś powie jakie paliwo powinno się lać do GPZ 500 ? wystarczy zwykła 95? czy musi być 98 ? na jakich obrotach trzymać maszynę aby nie było jej za ciężko, przy spokojnej jeździe, czy trzymanie ok 4 tys obrotów jest dobre? mam nadzieję, że z nastaniem weekendu zajży ktoś do tematu :buttrock:Ja leje do swojego 98 verve.Wszystko jest OK.Co wg. ciebie oznacza za ciężko???Bo jeden uzna ze za ciężko to jest kiedy kręcisz w czerwone pole a inny że 3,5 tyś to już przesada:PJa przeważnie jeżdże od 4,5-6,5 tyś i nie wydaje mi się żeby to było źle.Jest z czego sie zebrac do wyprzedzania a nie ma przy tym wielkiego wira w zbiorniku paliwa:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Ale do tego silnika producent każe lać 98 czy poprostu Ty lejesz ? :icon_mrgreen: chodzi mi o to,że chcę jechać spokojnie, np. przepisowe 50km/h po miescie :wink: i jakie obroty trzymać, żeby nie było za ciężko silnikowi? ogołnie, przy jakich obrotach zmieniać bieg przy spokojnej jeździe? Nie chodzi mi o kręcenie pod czerwone pole :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Lej 95, będzie ok., nic się nie stanie. Ja przeważnie jeżdże od 4,5-6,5 tyś I tak mniej wiecej się powinno się trzymać :biggrin: Nie mozesz go dusić na małych obrotach, bo to silnik wysokoobrotowy i meczy się na niskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tekla_to Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Jak dla mnie to nawet mój GS to 4tys. obrotów to było ciut za mało. Z resztą wyczujesz to z czasem. Jak będziesz jeździł na zbyt niskich obrotach to z przyśpieszaniem będziesz miał duże problemy. A najlepiej to musisz popróbować i zobaczyć jak będzie ze spalaniem. Ja jak jeździłem to standardowo to tak jak kuba3ma 4.5 - 6.5, myśle że to najbardziej optymalne obroty jak dla silników wysokoobrotowych, a do takich przecież wypadało by zaliczyć GPZ. Co do paliwa to nie wiem czy jest sens lać 98. Musisz spojrzeć w serwisówce. Ja u siebie lałem na początku 98, ale później z różnych przyczyn, przede wszystkim finansowych, przerzuciłem się na 95 i nie zauważyłem rzadnej różnicy. Może ewenatualnie, jakby ktoś naprawdę się wsłuchał to silnik jakby ciszej pracował. Ale najlepiej sprawdz w manualu albo zapytaj na forum kawasaki czy choćby napisz e-maila do serwisu. Do pyta nie błądzi. A lanie "zbyt" oktanowej benzyny jest bezsensowne i spotkałem się kiedyś z opinią że nawet nie wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Gratuluję kupna sprzętu:) ja do swojego GSa leję 95...ale po Twoim pytaniu zastanawiam się czy robię słusznie? jakie paliwo lejecie do Swoich motorów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tekla_to Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Gratuluję kupna sprzętu:) ja do swojego GSa leję 95...ale po Twoim pytaniu zastanawiam się czy robię słusznie? jakie paliwo lejecie do Swoich motorów? Więc w związku z Twoim pytaniem przewertowałem :notworthy: serwisówke do GS'a. I znalazłem coś takiego. Fuel Grade......................................................Unleaded, minimum 91 RON (Research Octane Number) Co w wolnym tłumaczeniu znaczy, żę masz lać bezołowiówkę minimum 91. A więc gdy lejesz 95 spełniasz minimum i to z lekkim gratisem oktanów. A więc silnik się cieszy i Twój portfel też. Więc moim zdaniem jak do GS'a nie ma sensu lać 98 i wydaję mi się że do Kawy użytkownika "nufry" też to nie ma większego sensu chociaż sprawdziłbym w serwisówce. A tutaj coś z sieci: Źródło: gazeta.pl Paliwo Pb 98 jest znacznie lepsze jakościowo niż Pb95. Poprawia dynamikę pracy silnika, zalecane jest do silników z bezpośrednim wtryskiem i z małą pojemnością, ale o dużej mocy. Wyższa liczba oktanów to też o kilka procent więcej przejechanych kilometrów. Dodatkowo jest wzbogacone substancjami chroniącymi silnik i katalizator. To wszystko sprawiało, że do tej pory benzyna Pb 98 była o blisko 20 gr droższa na litrze. Jak podaje Urszula Cieślak z firmy Reflex monitorującej rynek paliw w Polsce, udział tego paliwa w krajowej sprzedaży benzyn do tej pory wynosił ledwie 5 proc. Źródło: pewne forum internetowe :icon_evil: Porownania odczuc z jazdy na Pb95 i Pb 98 sa u nas bez sensu.Nie mozna odczuc roznicy podczas jazdy na tych paliwach bez ingerencji w punkt zaplonu.Oba te paliwa roznia sie tylko dodatkiem (dosyc drogim)ktory reguluje pozim odpornosci paliwa na spalanie detonacyjne.Jezeli w Pb98 jest wiecej dodatkow to automatycznie jest mniej benzynki.Podczas jazdy na Pb98 powinien byc minimalnie zwiekszony apetyt na paliwo z powodu mniejszej kalorycznosci.Roznice w jakosci sprzedawanych u nas paliw wykluczaja jakiekolwiek porownania.Paliwa o wysokiej liczbie oktanowej sa robione do zasilania wysilonych silnikow o duzym stopniu sprezania i wlewanie ich do innych silnikow jest bez sensu.Odczucie za na PB98 autko lepiej sie zbiera moze byc wynikiem mniejszej domieszki oleju napedowego lub opalowego,lub wieksza zawartoscia benzyny w mieszance z rozpuszczalnikami.Znajomy pracowal kiedys w rozlewni paliw i tam "robiono' swietne paliwa z przerobionych rozpuszczalnikow i ciezkich frakcji gazowych.Liczba oktanowa byla super-ponad 100oktan,gorzej jednak z kalorycznoscia i czystoscia spalania takiego paliwa.Jest fajna stronka pewnego fanatyka motoryzacji gdzie dokladnie jest opisane zjawisko roznicy spalania paliwa i roznych liczbach oktanowych.www.vitesse.and.pl Dla zainteresowanych tym tematem polecam maly test w Motorze sprzed 2 tygodni gdzie zrobiono proby najdrozszych benzynek z naszych renomowanych stacji. A więc zapraszam do lektury i pamiętajcie google może zdziałąć cuda :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 2 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 zalałem wczoraj do Kawasaki 10L benzyny od sąsiadów, leję ją do samochodu od 7 lat, a do 2 samochodu od 3 lat, i Kawa lata jak złoto :crossy: doszedłem do wniosku, że troszkę muliłem maszynę, i teraz trzymam ok 5 tys obrotów :cool: Mam w Kawasaki takie oczko gdzie patrzy się poziom oleju, olej powinno się sprawdzać na zimnym silniku czy na ciepłym? czy to bez różnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tekla_to Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Olej powinno się sprawdzać na zimnym silniku w pozycji pionowej. Nie na stopkach ani nóżkach. No ale jeśli już odpaliłeś silnik a jednak zapomnniałeś sprawdzić stanu oleju. Możesz również sprawdzić przy ciepłym silniku, lecz oczywiście silnik musisz wyłączyć i poczekać jakies 20-30 minut aż olej spłynie z cylindrów, wtedy możesz sprawdzić olej lecz to i tak nie jest tak dokładne jak sprawdzanie na zimnym. A więc proponuje raz na tydzień dwa sprawdzić olej na zimnych silniku.Warto też co najmniej raz na tydzień stan ciśnienia w oponach sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czervonyr6 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Witam! Chciałem się pochwalić swoim nowym nabytkiem, kupiłem wczoraj, Kawasaki GPZ 500, wersja amerykańska, moto sprowadzone z Holandii, jest to mój pierwszy większy motocykl, przez zimę chcę go trochę podszykować kosmetycznie, a po zimie olej, regulacje i planuje wymienić łańcuszek rozrządu. Od razu zapytam, mam mało płynu w chłodnicy, jaki płyn tam nalać?Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie. Zdjęcia - http://www.motomz.republika.pl/ gratuluje nowego sprzętu szerokości i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.