Skocz do zawartości

Kupiłem Kawasaki - pierwszy duży motocykl


nufry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśłi chcesz serwis, to masz w Białej Podlaskiej serwis, co prawda nie profesjonalny, ale tak podstawowe rzeczy zrobią, słynny SKodex na Narutowicza róg al.Tysiacelcia.

 

jest jeszcze na Janowskiej 60 , ale co warty to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi chcesz serwis, to masz w Białej Podlaskiej serwis, co prawda nie profesjonalny, ale tak podstawowe rzeczy zrobią, słynny SKodex na Narutowicza róg al.Tysiacelcia.

 

Do Skodexu nie mam zaufania, przejechałem się już na samochodzie serwisowanym u nich (Skoda Fabia)

 

jest jeszcze na Janowskiej 60 , ale co warty to nie wiem.

 

o tym nie słyszałem, kolega mi dziś mówił o jakimś gościu w bp który nie ma żadnego szyldu, że ma serwis, ale ponoć bardzo dobrze się zna, robi poprostu u siebie w garażu...

 

Żarówkę chcę zmienić na jakąś bardziej wydajniejszą, np jakiegoś Philipsa +50% o tej samej mocy co oryginalna. Sprawdzałem dziś ładowanie i jest od 14V do prawie 15, tak więc chyba z ładowaniem narazie nie mam problemu.

 

 

 

Lukass dzieki za opis, zajmę się tym w wolnej chwili, narazie jade do wydziału komunikacji odstać swoje, mam nadzieję, że nie będzie żadnych problemów.

 

 

arto jesteś z białej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niech mi ktoś powie jakie paliwo powinno się lać do GPZ 500 ? wystarczy zwykła 95? czy musi być 98 ? na jakich obrotach trzymać maszynę aby nie było jej za ciężko, przy spokojnej jeździe, czy trzymanie ok 4 tys obrotów jest dobre? mam nadzieję, że z nastaniem weekendu zajży ktoś do tematu :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niech mi ktoś powie jakie paliwo powinno się lać do GPZ 500 ? wystarczy zwykła 95? czy musi być 98 ? na jakich obrotach trzymać maszynę aby nie było jej za ciężko, przy spokojnej jeździe, czy trzymanie ok 4 tys obrotów jest dobre? mam nadzieję, że z nastaniem weekendu zajży ktoś do tematu :buttrock:

Ja leje do swojego 98 verve.Wszystko jest OK.

Co wg. ciebie oznacza za ciężko???Bo jeden uzna ze za ciężko to jest kiedy kręcisz w czerwone pole a inny że 3,5 tyś to już przesada:P

Ja przeważnie jeżdże od 4,5-6,5 tyś i nie wydaje mi się żeby to było źle.Jest z czego sie zebrac do wyprzedzania a nie ma przy tym wielkiego wira w zbiorniku paliwa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do tego silnika producent każe lać 98 czy poprostu Ty lejesz ? :icon_mrgreen: chodzi mi o to,że chcę jechać spokojnie, np. przepisowe 50km/h po miescie :wink: i jakie obroty trzymać, żeby nie było za ciężko silnikowi? ogołnie, przy jakich obrotach zmieniać bieg przy spokojnej jeździe? Nie chodzi mi o kręcenie pod czerwone pole :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej 95, będzie ok., nic się nie stanie.

 

Ja przeważnie jeżdże od 4,5-6,5 tyś

 

I tak mniej wiecej się powinno się trzymać :biggrin:

 

Nie mozesz go dusić na małych obrotach, bo to silnik wysokoobrotowy i meczy się na niskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nawet mój GS to 4tys. obrotów to było ciut za mało. Z resztą wyczujesz to z czasem. Jak będziesz jeździł na zbyt niskich obrotach to z przyśpieszaniem będziesz miał duże problemy. A najlepiej to musisz popróbować i zobaczyć jak będzie ze spalaniem.

Ja jak jeździłem to standardowo to tak jak kuba3ma 4.5 - 6.5, myśle że to najbardziej optymalne obroty jak dla silników wysokoobrotowych, a do takich przecież wypadało by zaliczyć GPZ.

 

Co do paliwa to nie wiem czy jest sens lać 98. Musisz spojrzeć w serwisówce. Ja u siebie lałem na początku 98, ale później z różnych przyczyn, przede wszystkim finansowych, przerzuciłem się na 95 i nie zauważyłem rzadnej różnicy. Może ewenatualnie, jakby ktoś naprawdę się wsłuchał to silnik jakby ciszej pracował. Ale najlepiej sprawdz w manualu albo zapytaj na forum kawasaki czy choćby napisz e-maila do serwisu. Do pyta nie błądzi. A lanie "zbyt" oktanowej benzyny jest bezsensowne i spotkałem się kiedyś z opinią że nawet nie wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję kupna sprzętu:) ja do swojego GSa leję 95...ale po Twoim pytaniu zastanawiam się czy robię słusznie? jakie paliwo lejecie do Swoich motorów?

 

 

Więc w związku z Twoim pytaniem przewertowałem :notworthy: serwisówke do GS'a. I znalazłem coś takiego.

 

Fuel

Grade......................................................Unleaded, minimum 91 RON (Research Octane Number)

 

Co w wolnym tłumaczeniu znaczy, żę masz lać bezołowiówkę minimum 91. A więc gdy lejesz 95 spełniasz minimum i to z lekkim gratisem oktanów. A więc silnik się cieszy i Twój portfel też. Więc moim zdaniem jak do GS'a nie ma sensu lać 98 i wydaję mi się że do Kawy użytkownika "nufry" też to nie ma większego sensu chociaż sprawdziłbym w serwisówce.

 

 

A tutaj coś z sieci:

 

Źródło: gazeta.pl

 

Paliwo Pb 98 jest znacznie lepsze jakościowo niż Pb95. Poprawia dynamikę pracy silnika, zalecane jest do silników z bezpośrednim wtryskiem i z małą pojemnością, ale o dużej mocy. Wyższa liczba oktanów to też o kilka procent więcej przejechanych kilometrów. Dodatkowo jest wzbogacone substancjami chroniącymi silnik i katalizator. To wszystko sprawiało, że do tej pory benzyna Pb 98 była o blisko 20 gr droższa na litrze. Jak podaje Urszula Cieślak z firmy Reflex monitorującej rynek paliw w Polsce, udział tego paliwa w krajowej sprzedaży benzyn do tej pory wynosił ledwie 5 proc.

 

 

Źródło: pewne forum internetowe :icon_evil:

 

Porownania odczuc z jazdy na Pb95 i Pb 98 sa u nas bez sensu.Nie mozna odczuc roznicy podczas jazdy na tych paliwach bez ingerencji w punkt zaplonu.Oba te paliwa roznia sie tylko dodatkiem (dosyc drogim)ktory reguluje pozim odpornosci paliwa na spalanie detonacyjne.Jezeli w Pb98 jest wiecej dodatkow to automatycznie jest mniej benzynki.Podczas jazdy na Pb98 powinien byc minimalnie zwiekszony apetyt na paliwo z powodu mniejszej kalorycznosci.Roznice w jakosci sprzedawanych u nas paliw wykluczaja jakiekolwiek porownania.Paliwa o wysokiej liczbie oktanowej sa robione do zasilania wysilonych silnikow o duzym stopniu sprezania i wlewanie ich do innych silnikow jest bez sensu.Odczucie za na PB98 autko lepiej sie zbiera moze byc wynikiem mniejszej domieszki oleju napedowego lub opalowego,lub wieksza zawartoscia benzyny w mieszance z rozpuszczalnikami.Znajomy pracowal kiedys w rozlewni paliw i tam "robiono' swietne paliwa z przerobionych rozpuszczalnikow i ciezkich frakcji gazowych.Liczba oktanowa byla super-ponad 100oktan,gorzej jednak z kalorycznoscia i czystoscia spalania takiego paliwa.Jest fajna stronka pewnego fanatyka motoryzacji gdzie dokladnie jest opisane zjawisko roznicy spalania paliwa i roznych liczbach oktanowych.www.vitesse.and.pl

Dla zainteresowanych tym tematem polecam maly test w Motorze sprzed 2 tygodni gdzie zrobiono proby najdrozszych benzynek z naszych renomowanych stacji.

 

A więc zapraszam do lektury i pamiętajcie google może zdziałąć cuda :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem wczoraj do Kawasaki 10L benzyny od sąsiadów, leję ją do samochodu od 7 lat, a do 2 samochodu od 3 lat, i Kawa lata jak złoto :crossy: doszedłem do wniosku, że troszkę muliłem maszynę, i teraz trzymam ok 5 tys obrotów :cool: Mam w Kawasaki takie oczko gdzie patrzy się poziom oleju, olej powinno się sprawdzać na zimnym silniku czy na ciepłym? czy to bez różnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej powinno się sprawdzać na zimnym silniku w pozycji pionowej. Nie na stopkach ani nóżkach. No ale jeśli już odpaliłeś silnik a jednak zapomnniałeś sprawdzić stanu oleju. Możesz również sprawdzić przy ciepłym silniku, lecz oczywiście silnik musisz wyłączyć i poczekać jakies 20-30 minut aż olej spłynie z cylindrów, wtedy możesz sprawdzić olej lecz to i tak nie jest tak dokładne jak sprawdzanie na zimnym.

 

A więc proponuje raz na tydzień dwa sprawdzić olej na zimnych silniku.

Warto też co najmniej raz na tydzień stan ciśnienia w oponach sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! Chciałem się pochwalić swoim nowym nabytkiem, kupiłem wczoraj, Kawasaki GPZ 500, wersja amerykańska, moto sprowadzone z Holandii, jest to mój pierwszy większy motocykl, przez zimę chcę go trochę podszykować kosmetycznie, a po zimie olej, regulacje i planuje wymienić łańcuszek rozrządu. Od razu zapytam, mam mało płynu w chłodnicy, jaki płyn tam nalać?Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie. Zdjęcia - http://www.motomz.republika.pl/

 

 

gratuluje nowego sprzętu szerokości i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...