Skocz do zawartości

gpz brak iskry


fedek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moja nieszczesna gpz,wymienilem kolo magnesowe od kle 500 oryginalne,niestety po zlozeniu motocykl nie chcial odpali,,po sprawdzeniu okazalo sie ze kolo sie rozsypalo,jeden magnes odkleil sie i wypadl poza kolo i

alternator opierajac sie na imulsatorze,na jednym z cylindrow po ponownym zlozeniu okazalo sie ze brak iskry,zamienilem cewke nic nie dalo,spawdzilem polaczenie miedze cewka a modulem jest ok,

pomyslaem ze moze impulsator zostal uszkodzony,ale zamienilem impulsatory poprzez zamaine w kostce i

dlaej na tym samym cylindrze jest brak iskry,w zasadzie pozostal modol zaplonowy,chyba ze sie myle,moze ktos ma jakies sugestie.czy mogl posc modol po tym jak magnes dostal sie miedzy kolo a impulsator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest 2 cylindrowy silnik?! Raczej już tylko moduł zapłonowy, jeśli sprawdziłeś świece, cewkę i połączenie między cewką a modułem. Przy uszkodzonym czujniku indukcyjnym w ogóle nie byłoby iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja po glebie na strone zaplonu mialem taka sytuacje. sprawdz odleglosc impulsatorow od tego palca rozdzielacza. mogla ci sie zmniejszyc lub zwiekszyc przerwa miedzy tymi elementami i dlatego moze nie byc iskry. w 600-ce powinno byc 0,5 mm odstepu. u mnie byl prawie zerowy odstep i moto mieszalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposob mozna sprawdzic czy to modol ulegl uszkodzeniu?

Omomierzem, ale nie mam pojęcia jakie muszą być wartości, może sprawdzić wyjście z modułu na cewkę na której jest iskra a reszta pinów w module i spisać wartości po czym sprawdzić wyjście na cewkę na której nie ma iskry a reszta pinów, chyba obydwa wyjścia powinny mieć takie same wartości względem reszty pinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezystancja jest taka sama impulstaorow,siedza one na swoim miejscu w deklu,tam nie ma zadnej regulacji

odleglosci,wszystko wizualnie jest na swoim miejscu,zreszta pisalem ze zminilem piny w kostce,aby zaminiec

impulsatory,ale efekt ten sam,na tym samym cilindrze nie bylo iskry .tam sa dwa niezalezne impulsatory,wbudowane w dekiel,nawet nie wiem jakbym mial dokonac pomiaru odleglosci ,skoro sa w deklu

wiec po zalozeniu nie mazliwosci ingerencji

ale moze porownam wartosci na pinah modolu,jednego i drugiego cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam sa dwa niezalezne impulsatory,wbudowane w dekiel,nawet nie wiem jakbym mial dokonac pomiaru odleglosci ,skoro sa w deklu

wiec po zalozeniu nie mazliwosci ingerencji

No to zrób taki patenet :icon_mrgreen:, wykręć obie świece, podłącz miernik do kostki impulsatora pierwszego cylindra i kręć rozrusznikiem, następnie zmierz tak samo impulsator drugiego cylindra, i porównaj wyniki.

Sprawny impulsator powinien dawać niewielkie napięcie, trzeba ustawić zakres pomiarowy miernika na bardzo małą wartość (volty), lub nawet mA.

Powodzenia

PS. Ja sprawdzam w ten sposób czujniki ABS i daje to efekt, a impulsator działa podobnie :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...