zwierzak Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 To jest mój następny post w tzw. wątku hamulcowym.Jak już zapewne Paweł wie, rozkręciłem przedeni hamulec, wyjąłem klocki, tłoczki i uszczelki.Wszystko dokładnie wymyłem.Lecz podczas tego wylał sie cały płyn hamulcowy.Więc moim następnym pytaniem będzie.Jak to zrobić żeby do złożonego już hamulca z nowymi klockami wlać ten płyn hamulcowy, żeby nie dostało się tam powietrze?Nie posiadam żadnych specjalistycznych narzędzi.Z tego co pamiętam to Damin i Paweł wspominali tylko coś o strzykawkach, więc liczę bardzo na waszą pomoc chłopaki. P.S. Na każdy z cylinderków w którym poruszają się tłoczki przypadają po dwie uszczelki.Jedna szeroka druga wąska.W jednym cylinderku ta wąską uszczelka, która siedzi wyżej jest już sparciała.Podobno coś takiego można zamówić tylko w suzuki i czekać na odbiór.Ale podobno też mogę na razie bez niej jeździć spokojnie.Czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Jedna z gumek to osłonka przeciwpyłowa ,a druga to uszczelka tłoczka.Osłonka to ta która widac na zewnatrz.Jesli jest uszkodzona to syf wraz z wilgocia dostaje sie do tłoczka i niestety nie jest to zdrowe.Jeśli uszczela na tłoczku siądzie to wtedy cieknie płyn. Strzykawka to dobry pomysł jesli płyn wymieniasz.wtedy ze zbiorniczka wyciągasz max.ilośc starego płynu,uzupełniasz świerzym i nastepnie przepompowujesz przez pompkę,przewody i zacisk tak jak przy odpowietrzaniu pamietając o dolewaniu świezego płynu.Jeśli rozbierałeś cały zacisk i płyn wyciekł to strzykawka nie bedzie potrzebna, a powietrze na pewno juz tam jest.Wlej świezy płyn i postepuj jak przy odpowietrzaniu. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Na początek możesz zaalać zbiorniczek nowm płynem, odkręcić odpowietrznik i .. poczekać. za jakis czas płyn pojawi się na dole. Potem tylko kilka razy przepompować (potrzebna jest druga osoba do pomocy - tak jest łatwiej). Kilka popmnięć klamką, odkręcasz odpowierznik, zakręcasz, zanowu popmujesz itd. Rób to powoli, beż pośpiechu. Jak coś to dzwoń - odpowiem na pytania. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 24 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2003 Dzięki Avalon za odp.A może wiesz jeszcze gdzie mógłbym dostać tą uszczelkę przeciwpyłkową?Dziękuje również Pawłowi.I to samo pytanie co wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 25 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2003 Nie wiem dokładnie ale nie powinno byc kłopotu z zakupem , tylko mozliwe że jest to kpl.naprawczy czyli np.uszczelka,osłonka,specjalny smar itp. Gdzie kupic to chyba Paweł wie lepiej. Jeszcze jedna uwaga.Tak było w moim motocyklu.Miałem kłopoty z dokładnym odpowietrzeniem układu i nie bardzo wiedziałem dlaczego.A przyczyna była tak prosta że nie pomyslałem o tym.Otóż zbiorniczek i sama pompka na kierownicy nie jest zamocowana idealnie w poziomie tylko lekko pochylona.Z tego powodu punkt połączenia przewodu z pompka był najwyzszym w całym układzie i właśnie tam siedziało troche powietrza.Dopiero skręcenie kierownicy w lewo do oporu i zmiana położenia przewodu i zbiorniczka pozwoliła uciec tej bańce powietrza. Sam sie dziwiłem ale innego wytłumaczenia nie znalazłem. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.