Skocz do zawartości

STUKI W VN 750


QUEST76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM!! OSTATNIO NABYŁEM VN 750 (MOJE PIERWSZE MOTO). NA ZIMNYM SILNIKU SŁYCHAĆ STUKI W SILNIKU W OKOLICY KLAWIATURY Z RÓŻNĄ CZĘSTOTLIOWOŚCIĄ SŁABNĄCE WRAZ ZE WZROSTEM TEMP. SILNIKA. NIE MAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ, A NIE MOGĘ WJECHAĆ NA WARSZTAT BO JEST NIEZAREJESTROWANY. PRZY KUPNIE STUKÓW NIE BYŁO SŁYCHAĆ... CZYŻBY MNIE WROBILI !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...trzeba najpierw było zaczerpnąć pewnych informacji o moto które się kupuje... kupiłeś VN750 który to nie należy do najbardziej lubianych przez mechaników motocykli...dość pogmatwana i skomplikowana konstrukcja tego silnika powoduje, że jest przy nim trochę zabawy...a i ilosć łańcuchów i kół zębatych nie sprzyja cichej pracy...zwłaszcza w egzemplarzach leciwych... Z drugiej strony silnik zimny ma prawo do wydobywania z siebie większego hałasu niż silnik rozgrzany i na rozgrzanym silniku powinno się dokonywać osłuchania i stawiać diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM!! OSTATNIO NABYŁEM VN 750 (MOJE PIERWSZE MOTO). NA ZIMNYM SILNIKU SŁYCHAĆ STUKI W SILNIKU W OKOLICY KLAWIATURY Z RÓŻNĄ CZĘSTOTLIOWOŚCIĄ SŁABNĄCE WRAZ ZE WZROSTEM TEMP. SILNIKA. NIE MAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ, A NIE MOGĘ WJECHAĆ NA WARSZTAT BO JEST NIEZAREJESTROWANY. PRZY KUPNIE STUKÓW NIE BYŁO SŁYCHAĆ... CZYŻBY MNIE WROBILI !!

 

 

 

Siemasz >>>nikt ciebie nie wrobił bo to standard po przelocie ok 40 tyś km . Zawory w VN 750 regulowane są hydraulicznie i z czasem samoregulatory zaczynają dawać du.... taki jego urok . Jedyne co w chwili obecnej możesz zrobić to zapodać gęstszy olej i zobaczyć co bedzie . Często w VN-ach po uruchomieniu zimnego silnika coś klepie w głowicy ale odgłos powinien zniknać po paru minutach i jesli tak jest u ciebie to nie przejmuj się tym zbytnio . Jeśli klepanie będzie cały czas to musisz się liczyć z wymianą samoregulatora/ów a one są tylko w oryginale i drogawe. Często po sporym przebiegu kończa się dźwigienki zaworów a po bardzo dużym wałki rozrządu. Ogólnie rzecz biorąc to jeśli odgłos zanika po paru minutach to nie musisz się nic przejmować z zaleceniem gęstszego oleju i problem zostanie zniwelowany do minimum . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przyczyną stuków oprócz samoregulatorów mogą być napinacze górnych łańcuszków rozrządu,

łańcuszki wytrzymują przebieg rzędu 50- 60 tys km, niezbyt udanym rozwiązaniem są napinacze- funkcję tą spełnia sprężynka, która z czasem się rozciąga, mam u siebie podobny problem, narazie problem ten zażegnałem wstępnym naciągnięciem sprężynek w napinaczach, ale po sezonie wymiana napinaczy i łańcuszków murowana, przebieg mojego moto zbliża się do 60 tys km, jeżeli chodzi o samoregulatory to wymagają one dobrego oleju tzn. należy przestrzegać okresów jego zmiany. Ja w swoim moto zalewam półsyntetyk 10W40

pzdr bwoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...