QUEST76 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 WITAM!! OSTATNIO NABYŁEM VN 750 (MOJE PIERWSZE MOTO). NA ZIMNYM SILNIKU SŁYCHAĆ STUKI W SILNIKU W OKOLICY KLAWIATURY Z RÓŻNĄ CZĘSTOTLIOWOŚCIĄ SŁABNĄCE WRAZ ZE WZROSTEM TEMP. SILNIKA. NIE MAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ, A NIE MOGĘ WJECHAĆ NA WARSZTAT BO JEST NIEZAREJESTROWANY. PRZY KUPNIE STUKÓW NIE BYŁO SŁYCHAĆ... CZYŻBY MNIE WROBILI !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 No tak...trzeba najpierw było zaczerpnąć pewnych informacji o moto które się kupuje... kupiłeś VN750 który to nie należy do najbardziej lubianych przez mechaników motocykli...dość pogmatwana i skomplikowana konstrukcja tego silnika powoduje, że jest przy nim trochę zabawy...a i ilosć łańcuchów i kół zębatych nie sprzyja cichej pracy...zwłaszcza w egzemplarzach leciwych... Z drugiej strony silnik zimny ma prawo do wydobywania z siebie większego hałasu niż silnik rozgrzany i na rozgrzanym silniku powinno się dokonywać osłuchania i stawiać diagnozę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 WITAM!! OSTATNIO NABYŁEM VN 750 (MOJE PIERWSZE MOTO). NA ZIMNYM SILNIKU SŁYCHAĆ STUKI W SILNIKU W OKOLICY KLAWIATURY Z RÓŻNĄ CZĘSTOTLIOWOŚCIĄ SŁABNĄCE WRAZ ZE WZROSTEM TEMP. SILNIKA. NIE MAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ, A NIE MOGĘ WJECHAĆ NA WARSZTAT BO JEST NIEZAREJESTROWANY. PRZY KUPNIE STUKÓW NIE BYŁO SŁYCHAĆ... CZYŻBY MNIE WROBILI !! Siemasz >>>nikt ciebie nie wrobił bo to standard po przelocie ok 40 tyś km . Zawory w VN 750 regulowane są hydraulicznie i z czasem samoregulatory zaczynają dawać du.... taki jego urok . Jedyne co w chwili obecnej możesz zrobić to zapodać gęstszy olej i zobaczyć co bedzie . Często w VN-ach po uruchomieniu zimnego silnika coś klepie w głowicy ale odgłos powinien zniknać po paru minutach i jesli tak jest u ciebie to nie przejmuj się tym zbytnio . Jeśli klepanie będzie cały czas to musisz się liczyć z wymianą samoregulatora/ów a one są tylko w oryginale i drogawe. Często po sporym przebiegu kończa się dźwigienki zaworów a po bardzo dużym wałki rozrządu. Ogólnie rzecz biorąc to jeśli odgłos zanika po paru minutach to nie musisz się nic przejmować z zaleceniem gęstszego oleju i problem zostanie zniwelowany do minimum . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 witamprzyczyną stuków oprócz samoregulatorów mogą być napinacze górnych łańcuszków rozrządu,łańcuszki wytrzymują przebieg rzędu 50- 60 tys km, niezbyt udanym rozwiązaniem są napinacze- funkcję tą spełnia sprężynka, która z czasem się rozciąga, mam u siebie podobny problem, narazie problem ten zażegnałem wstępnym naciągnięciem sprężynek w napinaczach, ale po sezonie wymiana napinaczy i łańcuszków murowana, przebieg mojego moto zbliża się do 60 tys km, jeżeli chodzi o samoregulatory to wymagają one dobrego oleju tzn. należy przestrzegać okresów jego zmiany. Ja w swoim moto zalewam półsyntetyk 10W40pzdr bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.