Skocz do zawartości

Świeci kontrolka od akumulatora .. nie ładuje go? w czym błąd?


rafalrk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bezpiecznik moze padl ( jezeli jest ).

Tak czy owak musisz sprawdzic cala instalacje z miernikiem - cos sie dzieje w czasie jazdy co powoduje problemy, np pekniety przewod wewnatrz izolacji, ktory raz kontaktuje a raz nie, pekniecie izolacji miedzy przewodami robiace zwarcie i tym podobne.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zobacz w Agmocie.

 

jest kilka wizualnie podobnych do mojego ale jaką mam pewność że bedzie pasował? nie wiem co charakteryzuje regulator prócz tego że ma 12V.

 

http://www.agmot.pl/sklep.php?s=regulator&kod=0&k=29

 

pozycja 6 z góry ta za 100zl wydaje sie być podobna ale ma inny układ wtyczek.

 

Czekam na inne propozycje i fachową pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj regler stosuje sie do alternatora jednofazowego ( 2 zolte przewody ) z przewodem pradowym, masowym i pradowym na wlaczonym silniku ( regulacja napiecia ). Zadzwon do Agmotu i zapytaj sie czy taki produkcji Ducati Energia maja.

Mozesz zreszta szukac na stronie producenta czy dystrybutorow.

Ja dalej nie jestem przekonany ze to wina reglera - objawy wyraznie wskazywaly na zwarcie w instalacji.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj regler stosuje sie do alternatora jednofazowego ( 2 zolte przewody ) z przewodem pradowym, masowym i pradowym na wlaczonym silniku ( regulacja napiecia ). Zadzwon do Agmotu i zapytaj sie czy taki produkcji Ducati Energia maja.

Mozesz zreszta szukac na stronie producenta czy dystrybutorow.

Ja dalej nie jestem przekonany ze to wina reglera - objawy wyraznie wskazywaly na zwarcie w instalacji.

 

Adam M.

 

Dzięki, popytam. Elektryk stwierdził że regulator padł. Sprawdzał całą instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy TEN regulator i TEN to jest to samo??

 

Rozmieszczenie wtyczek się zgadza [układ pinów] Wizualnie różnią się kolorem plastiku i producentem. Szkoda tylko że producent nie podaje w specyfikacji aprilli, bo do takowego szukam regulatora.

 

Czekam na Wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamontowałem regulator (nowy) podłączyłem aku, odpaliłem silnik, pochodził z 3 minuty kontrolka nadal świeci... ja już nie mam siły do tego. [***] Battery :rolleyes:

 

jeżeli pojezdzę chwilę to zmieni postać rzeczy?

czy to nie jest wina regulatora?

jeśli nie , to czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napiecie na akumulatorze przy roznych obrotach silnika i właczonych siatłach . Jak bedzie w zakresie 13,5-15,5V to ładowanie działa , a lampka słuzy do sygnalizacji niskiego stanu elektrolitu w oryginalnym aku. Jak masz schemat instalacji do swego moto to go zamiesc . sprawdzimy czy lampka jest napewno od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napiecie na akumulatorze przy roznych obrotach silnika i właczonych siatłach . Jak bedzie w zakresie 13,5-15,5V to ładowanie działa , a lampka słuzy do sygnalizacji niskiego stanu elektrolitu w oryginalnym aku. Jak masz schemat instalacji do swego moto to go zamiesc . sprawdzimy czy lampka jest napewno od tego.

 

Niestety przy włączonych światłach i obrotach 5000 obr/min miernik wskazuje tylko 12,50 V

na wolnych obrotach jest jeszcze mniej

Prądnica prawdopodobnie jest sprawna

 

SCHEMAT INSTALACJI .PDF STRONA 88

 

Schemat instalacji jest do motocykla o pojemnosci 350ccm

Ja mam 125ccm, lecz instalacje mam taka samą jak ta.

Jedyna różnica występuje w tym, że nie posiadam rozrusznika.

Na schemacie wyszczególnione są elementy które trzeba pominąć w wersji na starter nożny. 32, 36, 24

Kontrolka "Battery" na schemacie to numer 17

Edytowane przez rafalrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam apel o pomoc

pzdr :]

 

Ten schemat na pewno nie pasuje do instalacji twojego motocykla. Na schemacie jest alternator 3 fazowy a u ciebie , sądząc po zdjeciu reglera - 1fazowy.

Z tego co pamiętam , jeszcze chyba nie zmierzyłeś napięcia na żółtych przewodach wychodzących z alternatora do reglera. Odłącz redler i zmierz napięcie woltomierzem pradu przemiennego - zakres AC.

Potem wepnij je do reglera a odłącz od niego pozostałe. Regler musi byc przykręcony do ramy by działał - masa. Zmierz napięcie pomiędzy masa a pozostałymi wyjściami reglera - zakres DC . pomiarów dokonujesz naturalnie przy pracujacym silniku . Napisz co ci wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na żółtych przewodach na wolnych obrotach to 32V, podkręciłem manetką na 4000 obr/min multimetr wskazał 90V

Wpiąłem je do regla przykręconego do masy i mierzyłem przejscie pomiedzy masą a wyjściami w regulatorze. Multimetr wskazywał zaledwie 0,1 , 0,14 , 0,25 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...