skry Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Witam Probuje wymienic w motocyklu WSK pierscienie (tlok i cylinder nominal). Pierscionki zalozylem na tlok, calosc posmarowalem olejem. Nie jestem jednak w stanie nasunac cylindra. Pierwszy pierscien udaje mi sie wsunac (tak aby zniknal w cylindrze) - drugi pierscien jakby bklokuje sie tuz przed znikniecem w cylindrze. Wydaje mi sie ze minimalnie wystaje poza obrys tloku. Zniszczylem juz jeden pierscien. Powiedzcie mi, czy sa jakies patenty aby nalozyc cylinder na tlok. z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Witam Probuje wymienic w motocyklu WSK pierscienie (tlok i cylinder nominal). Pierscionki zalozylem na tlok, calosc posmarowalem olejem. Nie jestem jednak w stanie nasunac cylindra. Pierwszy pierscien udaje mi sie wsunac (tak aby zniknal w cylindrze) - drugi pierscien jakby bklokuje sie tuz przed znikniecem w cylindrze. Wydaje mi sie ze minimalnie wystaje poza obrys tloku. Zniszczylem juz jeden pierscien. Powiedzcie mi, czy sa jakies patenty aby nalozyc cylinder na tlok. z gory dziekuje. a ustawiłeś właściwą przerwę na zamku pierścienia tego co nei chce wejść? może po prostu się już opierają o siebie jego końce i bardziej go nie złożysz? (pierścień to koszt 2zł wiec w sumie nic strasznego ;) ) poza tym nie wiem co może być źle bo zakłądam ze cylinder nakładasz osiowo i prawidłowo .... zzresztą co tam może być nie prawidłowo ;P Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Wsadz najpierw sam pierścień do cylindra w pozycji takiej jakiej jest na tłoku. Sprawdz luz na zamku.Następnie wsadz sam tłok do cylindra i zmierz luz. Tłok jest oryginalny z PRLu, czy prywaciarski?Później załóż pierścienie na tłok i wsadz do do cylindra, sprawdz czy wchodzi bez oporów, w którym miejscu się moze blokować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogar205 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 MOZE ktorys pierscien jest ze szlifowany i ci niechce wejsc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Może na tłoku jest jakiś "bąbel" w rowku na pierścień? Albo jakiś syf? I rozchyla pierścień ponad miarę. Albo może zamek jest jakiś niewymiarowy? Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 A nalozyles pierscieonki na zamki wogole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisl Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 A nalozyles pierscieonki na zamki wogole?Pewnie chłopak zapomniał że pierścień ma składać się na tych ząbkach, albo wcisnęli mu nadwymiarowe :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: , moja rada sprawdz czy na sucho same pierscionki wchodzą do cylindra, czy tłok bez pierścieni wchodzi, jeśli tak to musisz pokombinować bo to musi pasować! i po ki czorta smarujesz olejem, o ile pamiętam to ja robiłem na sucho i wchodziło idealnie z lekkim oporem. powdzenia przy składaniu i amiętaj o wzmacniaczach dobrego myślenia :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Pewnie chłopak zapomniał że pierścień ma składać się na tych ząbkach, albo wcisnęli mu nadwymiarowe :icon_mrgreen: :buttrock: , moja rada sprawdz czy na sucho same pierscionki wchodzą do cylindra, czy tłok bez pierścieni wchodzi, jeśli tak to musisz pokombinować bo to musi pasować! i po ki czorta smarujesz olejem, o ile pamiętam to ja robiłem na sucho i wchodziło idealnie z lekkim oporem. powdzenia przy składaniu i amiętaj o wzmacniaczach dobrego myślenia :crossy: Ja smarowalem smarem, zeby na sucho nie chodzil podczas prub odpalania, ale jak zapalil to fajnie smierdzialo przez chwile :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 ja też zawsze smaruje olejem przy skłądaniu zeby nie na sucho wszystko na początku chodziło... no takie jakieś zboczenie chyba :icon_mrgreen: Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Podejrzewam, że to jest przyczyna braku luzu na zamku albo w złym miejscu ustawiasz zamek. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skry Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Mieliscie racje. To byl brak luzu na zamku. Zrobilem tak jak mowiliscie - czyli wlozylem same pierscionki do cylindra (wczesniej nigdy nie przyszlo mi to do glowy) i okazalo sie ze ledwo sie mieszcza - praktycznie bez szczelinki na zamku. Kupione przezemnie piersionki sa wyprofilowane na polokragly zamek - a w moim oryginalnym PRLowskim tloku zamek musi byc od dolu plaski. Efekt byl taki - ze po zalozeniu na tlok - zamek w najlepszym przypaku posiadal szczerbe okolo 2mm - kosztem srednicy pierscienia.Nie moglo byc wiec mowy o wlozeniu tloka z takim rozepchnietym pierscieniem w cylinder. Ja generalnie wczesniej uwazalem, ze gdy kupuje pierscionki w sklepie to one sa juz OK. Widzialem ze zamek maja troche inny niz stare, ale sadzilem, ze to tak ma byc. Dopiero po Waszej poradzie - gdy wlozylem sam pierscien do cylindra i on mi sie praktycznie zamkna, a na tloku ma szczeline 2mm - zrozumialem, ze tego nie da sie zlozyc. W sklepie mnie troche zdenerwowli. Okazalo sie, ze maja jedynie takie jakie mi sprzedali wczesniej - czyli idealnie pasuja do sprzedawanych przez nich tlokow, a nie pasuja do tlokow oryginalnych z epoki. Wiec albo wymienie sobie tlok, albo musze szlifowac zamki pilnikami jubilerskimi. Dokupilem pierscieni - wrocilem do garazu - przeszlifowalem zamki z polokraglych na prostokatne - i wszystko dziala :) - Tlok wszedl eleganco. A po zlozeniu i odpaleniu - sprezanie az milo posluchac :). Pracowal tak rwoniotko.Autentycznie kurcze mowie Wam az sie wzruszylem! Dziekuje wiec raz jeszcze za pomoc. teraz czeka mnie remont amortyzatorow, elektryki, i na koniec malowanie. ps. Jesli chodzi o smarowanie olejem przed wlozeniem - wyczytalem to w "Naprawa motocykli WSK" Zaleskiego.Pomoglo mi tez jak sadze bardzo dokladne wyszorowanie rowkow na pierscienie - uzylem do tego za rada sprzedawcy, jednego z polamanych pierscionkow - ktorych to sporo naprodukowalem zanim w koncu doszedlem przyczyny ich pekania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumcajs Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Mi jak zakładałem baniak to też łamało pierscienie, dopiero później zaczaiłem że zachaczają delikatnie o kanał ssący, wystarczy delikatnie pchnąć je w strone tłoka i problem z głowy. Tak było w moim przypadku ale widze że kolega miał inny problem :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.