Skocz do zawartości

nowe pierscienie WSK


skry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Probuje wymienic w motocyklu WSK pierscienie (tlok i cylinder nominal). Pierscionki zalozylem na tlok, calosc posmarowalem olejem. Nie jestem jednak w stanie nasunac cylindra. Pierwszy pierscien udaje mi sie wsunac (tak aby zniknal w cylindrze) - drugi pierscien jakby bklokuje sie tuz przed znikniecem w cylindrze. Wydaje mi sie ze minimalnie wystaje poza obrys tloku. Zniszczylem juz jeden pierscien.

Powiedzcie mi, czy sa jakies patenty aby nalozyc cylinder na tlok.

 

z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Probuje wymienic w motocyklu WSK pierscienie (tlok i cylinder nominal). Pierscionki zalozylem na tlok, calosc posmarowalem olejem. Nie jestem jednak w stanie nasunac cylindra. Pierwszy pierscien udaje mi sie wsunac (tak aby zniknal w cylindrze) - drugi pierscien jakby bklokuje sie tuz przed znikniecem w cylindrze. Wydaje mi sie ze minimalnie wystaje poza obrys tloku. Zniszczylem juz jeden pierscien.

Powiedzcie mi, czy sa jakies patenty aby nalozyc cylinder na tlok.

 

z gory dziekuje.

 

a ustawiłeś właściwą przerwę na zamku pierścienia tego co nei chce wejść? może po prostu się już opierają o siebie jego końce i bardziej go nie złożysz? (pierścień to koszt 2zł wiec w sumie nic strasznego ;) ) poza tym nie wiem co może być źle bo zakłądam ze cylinder nakładasz osiowo i prawidłowo .... zzresztą co tam może być nie prawidłowo ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadz najpierw sam pierścień do cylindra w pozycji takiej jakiej jest na tłoku. Sprawdz luz na zamku.

Następnie wsadz sam tłok do cylindra i zmierz luz. Tłok jest oryginalny z PRLu, czy prywaciarski?

Później załóż pierścienie na tłok i wsadz do do cylindra, sprawdz czy wchodzi bez oporów, w którym miejscu się moze blokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nalozyles pierscieonki na zamki wogole?

Pewnie chłopak zapomniał że pierścień ma składać się na tych ząbkach, albo wcisnęli mu nadwymiarowe :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: , moja rada sprawdz czy na sucho same pierscionki wchodzą do cylindra, czy tłok bez pierścieni wchodzi, jeśli tak to musisz pokombinować bo to musi pasować! i po ki czorta smarujesz olejem, o ile pamiętam to ja robiłem na sucho i wchodziło idealnie z lekkim oporem. powdzenia przy składaniu i amiętaj o wzmacniaczach dobrego myślenia :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chłopak zapomniał że pierścień ma składać się na tych ząbkach, albo wcisnęli mu nadwymiarowe :icon_mrgreen: :buttrock: , moja rada sprawdz czy na sucho same pierscionki wchodzą do cylindra, czy tłok bez pierścieni wchodzi, jeśli tak to musisz pokombinować bo to musi pasować! i po ki czorta smarujesz olejem, o ile pamiętam to ja robiłem na sucho i wchodziło idealnie z lekkim oporem. powdzenia przy składaniu i amiętaj o wzmacniaczach dobrego myślenia :crossy:

 

Ja smarowalem smarem, zeby na sucho nie chodzil podczas prub odpalania, ale jak zapalil to fajnie smierdzialo przez chwile :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliscie racje. To byl brak luzu na zamku.

 

Zrobilem tak jak mowiliscie - czyli wlozylem same pierscionki do cylindra (wczesniej nigdy nie przyszlo mi to do glowy) i okazalo sie ze ledwo sie mieszcza - praktycznie bez szczelinki na zamku.

Kupione przezemnie piersionki sa wyprofilowane na polokragly zamek - a w moim oryginalnym PRLowskim tloku zamek musi byc od dolu plaski. Efekt byl taki - ze po zalozeniu na tlok - zamek w najlepszym przypaku posiadal szczerbe okolo 2mm - kosztem srednicy pierscienia.

Nie moglo byc wiec mowy o wlozeniu tloka z takim rozepchnietym pierscieniem w cylinder.

 

Ja generalnie wczesniej uwazalem, ze gdy kupuje pierscionki w sklepie to one sa juz OK. Widzialem ze zamek maja troche inny niz stare, ale sadzilem, ze to tak ma byc. Dopiero po Waszej poradzie - gdy wlozylem sam pierscien do cylindra i on mi sie praktycznie zamkna, a na tloku ma szczeline 2mm - zrozumialem, ze tego nie da sie zlozyc.

 

W sklepie mnie troche zdenerwowli. Okazalo sie, ze maja jedynie takie jakie mi sprzedali wczesniej - czyli idealnie pasuja do sprzedawanych przez nich tlokow, a nie pasuja do tlokow oryginalnych z epoki. Wiec albo wymienie sobie tlok, albo musze szlifowac zamki pilnikami jubilerskimi.

 

Dokupilem pierscieni - wrocilem do garazu - przeszlifowalem zamki z polokraglych na prostokatne - i wszystko dziala :) - Tlok wszedl eleganco.

A po zlozeniu i odpaleniu - sprezanie az milo posluchac :). Pracowal tak rwoniotko.

Autentycznie kurcze mowie Wam az sie wzruszylem!

 

 

Dziekuje wiec raz jeszcze za pomoc.

teraz czeka mnie remont amortyzatorow, elektryki, i na koniec malowanie.

 

 

ps. Jesli chodzi o smarowanie olejem przed wlozeniem - wyczytalem to w "Naprawa motocykli WSK" Zaleskiego.

Pomoglo mi tez jak sadze bardzo dokladne wyszorowanie rowkow na pierscienie - uzylem do tego za rada sprzedawcy, jednego z polamanych pierscionkow - ktorych to sporo naprodukowalem zanim w koncu doszedlem przyczyny ich pekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mi jak zakładałem baniak to też łamało pierscienie, dopiero później zaczaiłem że zachaczają delikatnie o kanał ssący, wystarczy delikatnie pchnąć je w strone tłoka i problem z głowy. Tak było w moim przypadku ale widze że kolega miał inny problem :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...