Skocz do zawartości

Kawasaki KLX 300 zalety i wady....


Rekomendowane odpowiedzi

to nie prawda, że T4 są tańsze w utrzymaniu od 2T. przede wszystkim silnik 2T sa o wiele prostsze w budowie i wszystkie czynności serwisowe możemy wykonać samemu w garaży. nie ma głowic zaworowych a jedyne co może paść to tłok lub łożyska. części te wymienia sie częściej ale sa tańsze i nie musimy płacić za serwis bo taki zabieg jest b.prosty. nie trzeba wymieniać oleju co 15h. i jedyne co jest do regulacji to gaźnik(nie ma zaworów!!) remont generalny T2 jest nieporównywalnie tańszy niż T4 !!

każdy zawodnik powie Ci ze przygodę w terenie najlepiej zaczynać od motocykli 125 2T.są lżejsze i uczą właściwych zachowań i odruchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega który chce kupić klx ma już doświadczenie z moto miał jakieś tam 125 2T więc może chce się przesiąść na 4T całkiem inna jazda a zresztą jak często robisz remonty w 4T a w 2T. Wiadomo że do 4T są droższe części ale znów tak często sie nie psują a olej co 15h no cóż nie ma nic za darmo. Ja jak bym miał kupowac 2T teraz to tylko crossa albo kdx 300.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady:

- kickstarter- palenie w ciężkim terenie zwłaszcza po glebie wymaga pewnej wprawy - brak "ciepłego ssania" (po przesiadce z motocykla z rozrusznikiem elektr. potrafi wkurzyć)

 

 

Sorry ,ale kawasaki KLX300 ma więcej wad, wystarczy poszukać:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=59109&hl=

 

Np:

Minusy ...... : brak suchej miski, podatnosc jednostki olejowej na niedosmarowanie (np przy jezdzeniu na gumie), zbyt szybko pada sworzen tlokowy, nikasil - kosztowny remont cylndra, miekki , malo progresywny zawias, bez regulacji napiecia wstepnego sprezyny, za miekkie siedzenie, drogie czesci, slabo dostepne uzywki w jakims sensownym stanie, dwie chlodnice podatne na uszkodzenia, regulacja zaworow na pastylki, brak manualnego odprężnika, lozyskowanie walkow rozrzadu podatne na zatarcie lub wybicie, raz na rok (jeśli nie częściej cieknące uszczelniacze przendiego zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie prawda, że T4 są tańsze w utrzymaniu od 2T. przede wszystkim silnik 2T sa o wiele prostsze w budowie i wszystkie czynności serwisowe możemy wykonać samemu w garaży. nie ma głowic zaworowych a jedyne co może paść to tłok lub łożyska. części te wymienia sie częściej ale sa tańsze i nie musimy płacić za serwis bo taki zabieg jest b.prosty. nie trzeba wymieniać oleju co 15h. i jedyne co jest do regulacji to gaźnik(nie ma zaworów!!) remont generalny T2 jest nieporównywalnie tańszy niż T4 !!

każdy zawodnik powie Ci ze przygodę w terenie najlepiej zaczynać od motocykli 125 2T.są lżejsze i uczą właściwych zachowań i odruchów.

 

Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem a potem komentuj. Porównanie padło na wyczynowego EXC 125 2T i nie wyżyłowanego, lajtowego KLXa 300 4T. :) Gdybyś porównał do EXC np KXFa to byłaby inna rozmowa. Poza tym pisałem że łatwiej się jeździ na czteropaku, a nie że lepiej na nim zaczynać przygodę zawodniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz zaznaczonych na tych trybach? Ja miałem zaznaczone takim czymś białym :buttrock: A co do servisówki to szukałem do klx 250 ale bez skutku.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje serwisowke do KLX300R lub informacje o ustawieniu rozrzadu bo widze tam 4 znaki na kołach IN i EX i nie wiem ktore zgrac:(( Pomozcie !!

 

 

CZEŚĆ MATEUSZ WIDZE ŻE NIE PRÓŻNUJESZ JEŚLI CHODZI O SERVISÓWKĘ TO SAM SZUKAŁEM CHYBA WSZĘDZIE I KICHA - PRÓBOWAŁEM ODKUPIĆ OD LUDZI KTÓRZY MIELI KLX W ALLEGRO ALE BEZSKUTECZNIE ALE MAM TEL DO GOŚCIA W RADOMIU POWINIEN WIEDZIEĆ JUTRO SIĘ ODEZWIE POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałes zaznaczone czyms białym bo poprzedni mechanik malował swoje, Gdybym wymieniał tam rozrzad sprawdził bym najpierw jak ma byc , ale z uwagi na to ze robie motocykli w ktorym przeskoczył rozrzad bo własciciel zapomniał ze w 4T łancuchy to sie zuzywaja:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to ci nic nie pomogę, tzn że jesteś mechanikiem? Możesz mi powiedzieć mam taki problem moto cięzko pali tylko z opychu i jak odpali to ostro strzela z tłumika i sie mocno silnik grzeje (koanko aż czerwone) wiesz co to może być?

 

ps.MateuszEnduroboyz za ile chesz sprzedac rm'a?

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiałes luzy zaworowe?? bo podejzewam ze nie wiec pewnie zaworki podparte i spalanie rowniez w wydechu wiec strzela i czerwone :buttrock: Płytki są na zaworach wiec sam raczej nie zrobisz jesli nie masz pojecia o tym. Pozdrawiam :P a co do RM to odpisałem na prv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za rade bo sprawdzam wsytsko pokoleji i dojśc nie moge :buttrock: Pozdr.

 

http://www.planetklx.com/techtips/valves.shtml

 

 

Na tej stronie znajdziesz wszystko o KLXach, również przeczytasz o wadach i zaletach tych sprzętów.

Edytowane przez kristi_rx125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 250-tki pasuje bez przeróbek cylinder od KLX300. Proponuję kupić KLX250 i jak okaże się że brakuje mocy to można powiększyć pojemność (nawet do 330cm).

 

Pozdrawiam

 

DomAir

 

 

sam szukam małego enduro dla brata i myślałem właśnie nad klx300 tylko dlaczego one są takie drogie?? za 10tys mozna juz kupić o klasę lepszego 125EXC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 250-tki pasuje bez przeróbek cylinder od KLX300. Proponuję kupić KLX250 i jak okaże się że brakuje mocy to można powiększyć pojemność (nawet do 330cm).

 

 

 

 

dobrze wiedzieć, jak sie coś trafi tanio to można sie skusić :)

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...