Lysy5g1 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) co do gwintu:najlepiej zobaczyć na wałek, jeśli chociaż pół zwoju wystaje ponad nakrętkę, a z załozeń mechanicznych powinno conajmniej tyle wystawać to będziesz widział w którą stronę są "zawinięte" zwojepodpowiem jeszcze ze jest to zazwyczaj odwrotny gwint do kierunku obrotów wałka... (jeśli wałek kręci się w lewo podczas pracy silnika to gwint jest zwykły prawy(kręcąc w prawo dokręcasz), jeśli odwrotnie to lewy)najlepiej kopnij kopką albo pokręć zębatką zdawczą "do przodu" na biegu i zobacz w którą stronę pracuje ten wałek w czasie jazdy i już wszystko wiesz:) potem tylko odpezpieczyć podkładkę i odkręcać :banghead: PODKREśLAM JEDNAK żE TAK JEST ZAZWYCZAJ!! najlepiej jakbyś widział kawałek gwintu i okiem ocenił.. wtedy masz pewność. co do odpalenia:da się, jeśli tylko podłaczysz cewkę zapł, zmasujesz ja do silnika itd wszystko by musało udawać instalację motocykla :biggrin:... ale byś musiał zmajstrować jakiś uchwyt, chociaż jeden, żeby po odpaleniu silnik nie zaczął podskakiwać jak zagęszczarka i nie latał po garażu :P (np kawałek płaskownika z dziurą na śrubę, przykręconego do stołu, albo podłogi)nie mówiąc już o tym, że najlepiej jakby były dwa uchwyty udające ramę motocykla :biggrin: wtedy można spokojnie w pojedynkę odpalić i nikt by nie musiał go trzymaći ważna rzecz!! musi być tłumik! jakiś, ale tłumik, i nie pustu ani nie od samochodu... od mz, wsk, cz.. byle co ale tłumik i dosć szczelnie podłączony do cylka :wink: Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante_x Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Mam jeszcze jeden z wielu juz pojawionych sie problemów. Mianowicie koszyczek sprzegłowy jest połaczony z zebatka na wale łańcuszkiem. Nie zauwazyłem na nim żadnych zapinek. Kolega wcześniej wspominał że tą zębatkę zdejmuje sie ściągaczem. Koszyczek przed zdjęceiem powstrzymuje łańcuszek no i nie wiem co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Musisz zdjac małą zębatkę z czopu wału. Nie jestem znawca MZ-tek ale te z którymi miałem do czynienia miały napęd pierwotny poprzez koła o zębach skośnych. Tutaj jeżeli jest łańcuszek zębatka najprawdopodobniej jest na stożku. Łancuszki sprzęgłowe nie mają spinek. Przy zakładaniu postąpisz odwrotnie tj. założysz kosz i małą zębatkę razem oczywiście już z łańcuszkiem. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.