Skocz do zawartości

MZ


dante_x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co do gwintu:

najlepiej zobaczyć na wałek, jeśli chociaż pół zwoju wystaje ponad nakrętkę, a z załozeń mechanicznych powinno conajmniej tyle wystawać to będziesz widział w którą stronę są "zawinięte" zwoje

podpowiem jeszcze ze jest to zazwyczaj odwrotny gwint do kierunku obrotów wałka... (jeśli wałek kręci się w lewo podczas pracy silnika to gwint jest zwykły prawy(kręcąc w prawo dokręcasz), jeśli odwrotnie to lewy)

najlepiej kopnij kopką albo pokręć zębatką zdawczą "do przodu" na biegu i zobacz w którą stronę pracuje ten wałek w czasie jazdy i już wszystko wiesz:) potem tylko odpezpieczyć podkładkę i odkręcać :banghead: PODKREśLAM JEDNAK żE TAK JEST ZAZWYCZAJ!! najlepiej jakbyś widział kawałek gwintu i okiem ocenił.. wtedy masz pewność.

 

co do odpalenia:

da się, jeśli tylko podłaczysz cewkę zapł, zmasujesz ja do silnika itd wszystko by musało udawać instalację motocykla :biggrin:... ale byś musiał zmajstrować jakiś uchwyt, chociaż jeden, żeby po odpaleniu silnik nie zaczął podskakiwać jak zagęszczarka i nie latał po garażu :P (np kawałek płaskownika z dziurą na śrubę, przykręconego do stołu, albo podłogi)

nie mówiąc już o tym, że najlepiej jakby były dwa uchwyty udające ramę motocykla :biggrin: wtedy można spokojnie w pojedynkę odpalić i nikt by nie musiał go trzymać

i ważna rzecz!! musi być tłumik! jakiś, ale tłumik, i nie pustu ani nie od samochodu... od mz, wsk, cz.. byle co ale tłumik i dosć szczelnie podłączony do cylka :wink:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden z wielu juz pojawionych sie problemów. Mianowicie koszyczek sprzegłowy jest połaczony z zebatka na wale łańcuszkiem. Nie zauwazyłem na nim żadnych zapinek. Kolega wcześniej wspominał że tą zębatkę zdejmuje sie ściągaczem. Koszyczek przed zdjęceiem powstrzymuje łańcuszek no i nie wiem co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjac małą zębatkę z czopu wału. Nie jestem znawca MZ-tek ale te z którymi miałem do czynienia miały napęd pierwotny poprzez koła o zębach skośnych. Tutaj jeżeli jest łańcuszek zębatka najprawdopodobniej jest na stożku. Łancuszki sprzęgłowe nie mają spinek. Przy zakładaniu postąpisz odwrotnie tj. założysz kosz i małą zębatkę razem oczywiście już z łańcuszkiem. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...