Skocz do zawartości

Stuk w kierownicy


dolo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Pojawiły się stuk w kierownicy tak wiem może główka ramy ale jak sprawdzałem to odczuwam je jakoś bardziej w okolici zacisków, zaciski mają pewien luz ale tak chyba musi być.Dodam że moto ma 18kkm i nie jeżdziłem na kole wszystkie śruby podokręcane, prowadszi sie dobrze i nie sciaga przy hamowaniu.

jak fachowo sprawdzić luz na główce ramy kawasaki z 750

z góry dziękuje za odpowiedz

Edytowane przez dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pojawiły się stuk w kierownicy tak wiem może główka ramy ale jak sprawdzałem to odczuwam je jakoś bardziej w okolici zacisków, zaciski mają pewien luz ale tak chyba musi być.Dodam że moto ma 18kkm i nie jeżdziłem na kole wszystkie śruby podokręcane, prowadszi sie dobrze i nie sciaga przy hamowaniu.

jak fachowo sprawdzić luz na główce ramy kawasaki z 750

z góry dziękuje za odpowiedz

 

Jeśli podczas jazdy w momencie dohamowania slyszysz pojedynczy stuk to 90% główka ramy.

Możesz sobie tez sprawdzić napostoju, siadasz na motocyklu, wciskasz przedni hebel i ruszasz motocyklem doprzodu i do tylu, powinienes poczuć luz jesli jest. Tak jak w rowerze :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podczas jazdy w momencie dohamowania slyszysz pojedynczy stuk to 90% główka ramy.

Możesz sobie tez sprawdzić napostoju, siadasz na motocyklu, wciskasz przedni hebel i ruszasz motocyklem doprzodu i do tylu, powinienes poczuć luz jesli jest. Tak jak w rowerze :biggrin:

 

 

dokładnie tak to wygląda ale jak dotykam ramy to odczuwalny jest jakoś niżej przy zaciskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak to wygląda ale jak dotykam ramy to odczuwalny jest jakoś niżej przy zaciskach

 

Zaciski jeśli są pływające muszą mieć luz, i jak nimi poruszasz to postukują o tarczę hamulcową. Jednak trudno pomylić te dwa różne luzy, łożysko główki ramy odczówasz w rękach przy jeździe. Ja zauważyłem że jak miałem zużyte łożysko stuk nie był powtarzalny, tj. przy dohamowaniu lub przy nagłym resorowaniu był pojedynczy stuk i koniec. Dopiero przy kolejnej takiej sytuacji pojawial sie znów pojedynczy stuk. Nie bylo to coś w rodzaju serii z karabinu jak w mojej polówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz dokrecic do lekkiego oporu i odpuszczasz 1/3 obrotu.

Kierownica ma chodzic na boki bez zadnych zaciec, ale przod ma nie miec luzu.

Do regulacji musisz odkrecic nakretke konreujaca srube regulacyjna lozyska glowki i sruby trzymajace gorna polke w lagach tak aby byla mozliwosc zdjecia gornej polki, albo jej przesuniecia ( w zaleznosci od konstrukcji ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .Dokręciłem te łożyska tak na czuja o kąt 60 * i dalej to samo ,kumpel doradził by sprawdzić luz na kole więc podniosłem moto w górę odkręciłem zaciski i okazało się żę fakt lekki luzik.Jadę dziś do fachowca z samym kołem i ośką by sprawdził w jakim stanie są lożyska koła.

 

Dzięki za pomoc napiszę jak się z tym uporam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...