Skocz do zawartości

Elektroniczny reg napięcia


Conan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że ten temat był już poruszany, znalazłem oraz przeczytałem wszystkie posty ale i tak nie wiem jak przerobić stary na elektroniczny. Bardzo bym prosił o dokładny opis jak dla laika jakie kable ze starego podłączyć do elektronicznego i co zrobić z tymi, których się nie podłącza. Z góry dziekuję za każdą odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO i po kłopocie, już podłączyłem i wg mnie jest ok.

Oto opis podłączenia:

Na elektronicznym regulatorze mamy trzy wyjścia (u mnie były opisane): masa, 61, DF(wzbudzenie)

W klasycznym regulatorze mamy 5 wyjśc: masa (czarny przewód z boku); DF ,61,D+, 51.

Podłączamy odpowiednio masa do masy, 61 do 61, DF do DF, a pozostałe 51 i D+ (czerwone grubsze - 2,5mm) połączyłem ze sobą i zaizolowałem.

Mam nadzieję że jest ok, napięcie ładowania mierzone na zaciskach przy włączonych światłach wynosi ok 12,8 na wolnych obrotach ok 1000-1200. Silnik pracuje równo i stabilnie bez i w końcu nie martwie sie że mi zgaśnie jak się zatrzymam.

 

Do zobaczenia w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Zauważcie że w żadnych instalacjach między alternatorem nie ma żadnych bezpieczników.

Po prostu ich nie może być.

Połączenia pomiędzy regulatorem a akumulatorem i alternatorem muszą być pewne i musza być o jak najmniejszy opór.

Jest to bardzo ważne. O ile przy regulatorze mechanicznym rozłączenie któregoś z przewodów może spowodować wzrost napięcia na regulatorze oraz alternatorze, to przy elektronicznym rozłączenie przewodu z akumulatorem spowoduje jego zniszczenie.

Tak więc pierwszy bezpiecznik może być tylko od akumulatora do reszty instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych: napięcie na wyjściu prostownika bez podłączonego regulatora (a więc ronież w przypadku zamontowania bezpiecznika i jego spalenia) dla alternatora z malucha (rózni się tylko mocą, budowa taka sama) wynosi w zależności od prądu wzbudzenia nawet 86V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...