Conan Opublikowano 16 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2003 Wiem że ten temat był już poruszany, znalazłem oraz przeczytałem wszystkie posty ale i tak nie wiem jak przerobić stary na elektroniczny. Bardzo bym prosił o dokładny opis jak dla laika jakie kable ze starego podłączyć do elektronicznego i co zrobić z tymi, których się nie podłącza. Z góry dziekuję za każdą odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan Opublikowano 16 Września 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2003 NO i po kłopocie, już podłączyłem i wg mnie jest ok. Oto opis podłączenia:Na elektronicznym regulatorze mamy trzy wyjścia (u mnie były opisane): masa, 61, DF(wzbudzenie)W klasycznym regulatorze mamy 5 wyjśc: masa (czarny przewód z boku); DF ,61,D+, 51. Podłączamy odpowiednio masa do masy, 61 do 61, DF do DF, a pozostałe 51 i D+ (czerwone grubsze - 2,5mm) połączyłem ze sobą i zaizolowałem. Mam nadzieję że jest ok, napięcie ładowania mierzone na zaciskach przy włączonych światłach wynosi ok 12,8 na wolnych obrotach ok 1000-1200. Silnik pracuje równo i stabilnie bez i w końcu nie martwie sie że mi zgaśnie jak się zatrzymam. Do zobaczenia w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoPe Opublikowano 25 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2003 Podłaczyłeś OK ,ale między czerwone przewody proponuję zarzucic bezpiecznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 a jakiego bezpieka zapodac ???? i jak oraz gdzie go umocowac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Zauważcie że w żadnych instalacjach między alternatorem nie ma żadnych bezpieczników.Po prostu ich nie może być.Połączenia pomiędzy regulatorem a akumulatorem i alternatorem muszą być pewne i musza być o jak najmniejszy opór.Jest to bardzo ważne. O ile przy regulatorze mechanicznym rozłączenie któregoś z przewodów może spowodować wzrost napięcia na regulatorze oraz alternatorze, to przy elektronicznym rozłączenie przewodu z akumulatorem spowoduje jego zniszczenie.Tak więc pierwszy bezpiecznik może być tylko od akumulatora do reszty instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Dla ciekawych: napięcie na wyjściu prostownika bez podłączonego regulatora (a więc ronież w przypadku zamontowania bezpiecznika i jego spalenia) dla alternatora z malucha (rózni się tylko mocą, budowa taka sama) wynosi w zależności od prądu wzbudzenia nawet 86V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.