Skocz do zawartości

SHL M11 lux


thadeus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Część :)

 

Swój wakacyjny czas inwestuje inaczej jak co roku, bo w tym roku, z powodu zakupu sprzed kilku tygodni remontuje swój pierwszy motor (jak w tytule) :crossy:. Stad mam kilka pytań do osób trochę bardziej obeznanych i sprytnych, które są w stanie odpowiedzec na moje pytania, badz znalezc na nie odpowiedzi gdzieś w internecie. Dla niektórych mogą być banalne, ale dla mnie, póki co są studnią bez dna :P Wiecie, każdy od czegoś zaczyna, a mnie zależy na dobrym starcie i tym bardziej na szybkim doprowadzeniu motora do sprawnośc i bezpiecznej jazdy :lalag: A więc do dzieła...

  1. Czy tłoki amortyzatorów są powietrzne czy olejowe? Chce je rozebrać i poprostu interesują mnie ewentualne przeszkody ;))
  2. Jak zdemontować wydech? bo nie widziałem tam żadnych śrób ani nic :P
  3. Czy bębny nadają się do rozszlifowywania? bo są poprostu wytarte i nie równe, ale bez żadnych dziur
  4. Czy tłoki amortyzatorów można bez problemów samemu wyprostować? bo moje maja małą pamiątke po jakimś wypadku, a przekrzywienie jest minimalne (obudowa rysuje cylinder)
  5. Czy da się, i czy warto zamontować w reflektorze jakąś współczesną stacyjkę? (chodzi o bezpieczeństwo i takie tam :P)
  6. Czy shl'ka potrzebuje akumulatora, żeby odpaliła? Bo jedni mówią, że wszystkie takie da sie odpalic bez, a drudzy, ze akurat tych sie nie da :|
  7. Jaki jest rozmiar ogumowania do mojej shl'ki na oryginalnych felgach?

Na weekend wypadam, ale licze, że coś sie tu znajdzie jak wróce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

amortyzatory maja tłumienie olejowe, tłumik jest mocowany w okolicy tylnego podnóżka i jest nierozbieralny :/ żeby odpalic M11 nie potrzeba akumulatora, natomiast w gazeli już tak, ogumienie 3.00 x 18" lub 19" zależy jaką masz felge :biggrin:

co do tłoczków w amorkach to muszą idealnie pasować, w innym wypadku nie będzie tłumienia itp...

 

a teraz ja mam kilka pytań :biggrin: masz na tabliczce znamionowej nabite LUX ?? jaki masz rocznik motocykla ?

i jak bys mógł prześlij kilka fotek [email protected] :biggrin: bo najbardziej mnie ciekawie jeśli to rzeczywiście LUX czy masz na tylnym błotniku wytłoczony napis LUX??

 

no i na koniec zapraszam do nas www.shlka.fora.pl :)

Edytowane przez barteq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego, czy jest to wersja lux, to nie jest to moja opinia :lapad: Pytałem kiedyś na pewnym forum i napisali mi, że jest to lux. Po wyglądzie jest to trudno stwierdzić, bo któryś z właścicieli mocno ją skrzywdził, bo malował wszystko jak sie da zwykłą farbą, nawet gumy boku baku, tak, że widać zacieki, niedokładnie pokryte miejsca, właśnie tabliczka znamionowa jest też zamalowana (ale udało mi się odczytać rocznik '63 :biggrin: ), śruby są sklejone z ramą farbą i wiele, wiele podobnych problemów.

 

Co do przetłoczenia, to nie zwróciłem uwagi... może jest widoczne, może zamalowane, albo może go też nie być w ogóle :biggrin: heh :lapad: Widzę, że wreszcie trafiłem na jakiegoś konkretnego gościa, jeśli chodzi o mój motocykl ^_^

 

Zdjęcia z teraz w sumie nie mają sensu, bo shl'ka już jest po części rozebrana, ale poszukam, bo gdzieś mam, jak jeszcze była cała i Ci wyślę :biggrin:

 

Pozdro i dzięki za odpowiedzi :biggrin:

 

//n ie da rady z tymi zdjeciami, bo nie moge znalezc :| zrobic jakies teraz (jest bez przedniego koła i cały wahacz jest rozebrany :P)?

Edytowane przez thadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hnja tabliczce widzialem s32, 9km/500obr i takie tam. Silnik zdjąłem, leży na stole, porobie zdjęcia częsciom i ramie, zeby byl dowod, ze mam calosc, i potem Ci wysle, tylko muszę poczekać, aż cyfrówke brat odda do serwisu, bo jest jakiś błąd tylko i wylacznie przy zapisie, co powoduje inwert kolorów, albo zmiane palety kolorów (nie wiem co zrobic :| )

 

//Aha... i stopki bocznej nie mam, tylko zwykła ;)

Edytowane przez thadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EHe :notworthy: No to jedną wątpliwość już rozwiałeś :PP ja pół śrdy spędziłem w Bibliotece Śląskiej szukając książek o mojej eshaelce i znalazlem, tyle, ze nie mozna jej byl wyprzyczyć, więc musiałem tam siedzieć i czytać :biggrin:

 

To na co trafiłem, t by a instrukcja obsługi do m11/m11lux. Nie masz czegos takiego? Bo przydałby mi się jeden egzemplarz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja bardzo ubolewam na moją 11 gdyż nie mogę do niej znaleźć drobizgów (są na allegro ale za jakie pieniądze...). Wersja lux ma również amortyzator skrętu :)

# Czy tłoki amortyzatorów można bez problemów samemu wyprostować? bo moje maja małą pamiątke po jakimś wypadku, a przekrzywienie jest minimalne (obudowa rysuje cylinder)

Tłoczek sie skrzywił??? Czy tłoczysko?? Jeżeli tłoczysko to wyprostuj młotkiem aluminiowym i będzie ok.

Edytowane przez KrzysEdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podczas remontu amortyzatorów założyłem wszystko stare oprócz uszczelniaczy. Nawet nakrętek na tłoczysko nie wymieniałem choć powinno się. Zakręciłem i wszystko gra. A jaki lejesz olej? Nie polecam do nich żadnych droższych, bo się nie nadają. Zwykły Hydrol za 9zł. Taka moja rada.

 

Moja tez ma amortyzator skrętu, a luxem nie jest ;P

 

To tego nie wiedziałem. Moja nie ma go wcale (`62).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...