Jastrzab15 Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Może ktoś miał kiedyś Jawkę50 i wie jak rozwiązać mój problem, a mianowicie podczas jazdy gubię 3 bieg.Nie wiem czemu, już pare razy podczas jazdy zgubiłem 3 bieg. Próbowałem ją sam reperować bo już nie ma speców od Jawki 50 (moze ja nie znam) i mi nie wychodzi. Przy silniku jest śrubka od sprzęgła regulowałem ją i znalazłem, ruszyłem i 3 sie znalazła zatrzymałem się i znowu ruszyłem i guzik znowu zgubiła się!! to mnie strasznie wqurza gdyż jest dobrze a nagle gubię ten bieg. Jeśli ktoś miał jawkę i wie jak ten problem naprawić proszę o pomoc ! z góry Dziękuje Mozę popychacz się złamał ale był niedawno wymieniany. Chodź był kupiony ale widać było ze był robiony od prywaciarza, jest Ciężko dostać coś oryginalnego do tej Jawki :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 po pierwsze nie ten dział.. a przechodząc do problemu.. miałem za dzieciaka kilka lat takową jawkę... napisz czy chodzi Ci o to, żew bieg się wybija, czy nie zawsze można go wbić?pamiętaj, że jedynka jest w tym pierdziku na dół a dwójka i trójka do góry :P opisz o co chodzi z tym że "gubi 3" a coś pomyślimy razem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 odwrotnie, jedynka w gore, reszta na dol :P a jak ci wyskakuje podczas jazdy to obstawiam ze masz po prostu wyrobiony automat zmiany biegow albo zdarte tryby. regulacja sprzegla nic nie zdzialasz gdybys nie mieszkal na zadupiu, to moglbym ci taki silniczek naprawic, nawet hobbystycznie, za przyslowiowe piwo. silnik od jawki mozna rozlozyc niemalze na kolanie :P Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrzab15 Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 hmmmm a jak ten automat można byłoby naprawić ?. Jakieś wskazówki? może znasz jakies linki? Ja mieszkam spory kawałek od Olsztyna mieszkam niedaleko Białegostoku. a chciałem przeprosić ze napisałem ten post nie w tym roździale<temacie> Gdyż nie za bardzo wiedziałem gdzie to wklejić:biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 najprosciej to rozebrac silnik i zalozyc automat od nowa. czesto pomaga. obejrzyj tez dokladnie tryby tego biegu, one moga tez byc za to odpowiedzialne, gdy sa juz mocno zuzyte.gdy to nie pomoze, to po prostu kup nowy albo uzywany automat zmiany biegow Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Ale się za szkraba najeździło a raczej nagrzebało w jawce to były czasy :buttrock: a do rzeczy to zobacz czy masz dobrze przykrecony automat od zmiany biegów od góry silnika(na górze silnika przy popychaczu od biegów), poruszaj i dokręć. U mnie nie raz pamietam że tak się zdażało i właśnie wina tego że śruba ta się wykręcała. Jak nie to tak jak koledzy pisali rozebrać silnik powolutku i sprawdzić czy automat(co bardziej prawdopodobne) czy tryby są już zużyte. Ten silniczek jest naprawde prosty i jak nie masz dwóch lewych rąk to z pomocą kogoś bardziej obeznanego napweno go rozbieżesz i złożysz tak że będzie chodzić :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrzab15 Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Dzięki miałem przed zimą remontowany silnik i czyżbym go znowu zdjablił:icon_biggrin: a ten automat rzeczywiście był odkręcony jedna śrubka mało co nie wypadła:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 przypomnialo mi sie - mozna wyjac ta dzwigienke od zmiany biegow, ktora wystaje bezposrednio z silnika.jest to taka jakby rurka z przyspawana na gorze blaszka, do ktorej podczepiona jest dzwignia zm. biegow.moze jest ona po prostu zle ustawiona i np. w trakcie wrzucania 3-biegu opiera sie o ktoras ze srub (nie wykona pelnego wyhylenia).mozna to sprawdzic w prosty sposob --> zdejmujesz pierscien zabezpieczajacy (taki w ksztalcie literki c lub e), wyciagasz cale badziewie i wkladasz spowrotem pod troszke innym katem (ta cala tulejka ma rowki).jak to nic nie pomoze to silnik na pol i grzebanie.tylko nie zapomnij naciagnac sprezyny kopniaka (obrot o 360*) przed zlaczeniem karterow w trakcie skladania silnika :icon_mrgreen: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.