Skocz do zawartości

prostowanie kierownicy względem koła w enduro


qunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ostatnio glebę na enduro na asflacie w deszczu. W skrócie tył wyprzedził przód i walnołem przy ok 20-30 km/h. Motor spadł i kawałek przejechał na mnie więc miał miękkie lądowanie, ale uderzył prawym hanbarem o asfalt -hanbar nie pękł. Niestety kierownica wraz z półkami jest krzywo w stosunku do koła o około 2 cm. Poluzowałem lagi w półkach trochę sie wróciło ale jeszcze nie jak powinno. Zapierałem przednim kołem o drzewo i próbowałem ciągnąć i tez nic. Kumpel jeżdżący na enduro mówi że miał tak nie raz i prostował kierownice o drzewo. Nie wiem może coś źle robie? Nie sądzę żeby się coś pokrzywiło bo na hanbarze jest tylko lekkie otarcie a na lagach i całym zawieszeniu jak i na sprzęcie (no z wyjątkiem błotnika) nie ma nawet ryski po tej glebie. Dzięki z góry za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Może za słabo walisz w drzewo. Najlepiej jeśli by Ci ktoś po prostu z buta zapodał, a Ty siedzisz na moto i kontrolujesz skrzywienie. Poza tym zawieszenie nie może być za mocno skręcone na śrubach - z wyczuciem zostawić trochę luzu.

W ostateczności zgięła się sama kierownica.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieram sie dość mocno z poluzowanymi śrubami półek wszystko sie wygina tak że mam stres że coś pęknie( ale to chyba mało prawdopodobne). Podobno ma sie wtedy kierownica przestwaiać względem koła ale u mnie jakby wracała na miejsce po odpuszczeniu siły. Jadąc na wprost kierownica jest lekko krzywo podobnie półki z tym że kierownica wydaje sie prosto względem półek. Wybiłem sobie trochę bark więc może rzeczywiście zasłabło wale w to drzewo. A właśnie lepiej walić czy może ciągnąc jednostajnie. Czy przez zbyt mocne ciągniecie można coś skrzywić. Już sam nie wiem jak to naprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak Dominik pisze, trzeba walnąć konkretnie o stały element krajobrazu stroną skrzywioną, czyli np koło skręcone w lewo to walisz lewą stroną (tak w razie co piszę).

Półek nigdy nie luzuję, śrub trzymających ośkę też nie

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki mieliście racje. Za słabo waliłem i za mocno poluzowałem lagi w półkach i się wszystko tylko wyginało wracając na swoje miejsce. To jest moje pierwsze enduro kupione na odmianę po sportach - dobrze, że ktoś mnie uświadomił, że w tych motocyklach w ten sposób sie sprawę załatwia bo inaczej to bym s*ał w pory i przód wymieniał. Dzięki pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...