qunio Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Miałem ostatnio glebę na enduro na asflacie w deszczu. W skrócie tył wyprzedził przód i walnołem przy ok 20-30 km/h. Motor spadł i kawałek przejechał na mnie więc miał miękkie lądowanie, ale uderzył prawym hanbarem o asfalt -hanbar nie pękł. Niestety kierownica wraz z półkami jest krzywo w stosunku do koła o około 2 cm. Poluzowałem lagi w półkach trochę sie wróciło ale jeszcze nie jak powinno. Zapierałem przednim kołem o drzewo i próbowałem ciągnąć i tez nic. Kumpel jeżdżący na enduro mówi że miał tak nie raz i prostował kierownice o drzewo. Nie wiem może coś źle robie? Nie sądzę żeby się coś pokrzywiło bo na hanbarze jest tylko lekkie otarcie a na lagach i całym zawieszeniu jak i na sprzęcie (no z wyjątkiem błotnika) nie ma nawet ryski po tej glebie. Dzięki z góry za poradę. Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 8 Lipca 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Może za słabo walisz w drzewo. Najlepiej jeśli by Ci ktoś po prostu z buta zapodał, a Ty siedzisz na moto i kontrolujesz skrzywienie. Poza tym zawieszenie nie może być za mocno skręcone na śrubach - z wyczuciem zostawić trochę luzu. W ostateczności zgięła się sama kierownica. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Zapieram sie dość mocno z poluzowanymi śrubami półek wszystko sie wygina tak że mam stres że coś pęknie( ale to chyba mało prawdopodobne). Podobno ma sie wtedy kierownica przestwaiać względem koła ale u mnie jakby wracała na miejsce po odpuszczeniu siły. Jadąc na wprost kierownica jest lekko krzywo podobnie półki z tym że kierownica wydaje sie prosto względem półek. Wybiłem sobie trochę bark więc może rzeczywiście zasłabło wale w to drzewo. A właśnie lepiej walić czy może ciągnąc jednostajnie. Czy przez zbyt mocne ciągniecie można coś skrzywić. Już sam nie wiem jak to naprostować. Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 (edytowane) dokładnie jak Dominik pisze, trzeba walnąć konkretnie o stały element krajobrazu stroną skrzywioną, czyli np koło skręcone w lewo to walisz lewą stroną (tak w razie co piszę).Półek nigdy nie luzuję, śrub trzymających ośkę też nie Edytowane 8 Lipca 2007 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 A poluzowałeś śruby na ośce? Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 (edytowane) dokladnie tak jak enduromaster mowi , skrec polki na 30 niutonometrow , i wtedy uderz w drzewko mi to zawsze pomagalo pozdro Edytowane 8 Lipca 2007 przez czarczi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Dzięki chłopaki mieliście racje. Za słabo waliłem i za mocno poluzowałem lagi w półkach i się wszystko tylko wyginało wracając na swoje miejsce. To jest moje pierwsze enduro kupione na odmianę po sportach - dobrze, że ktoś mnie uświadomił, że w tych motocyklach w ten sposób sie sprawę załatwia bo inaczej to bym s*ał w pory i przód wymieniał. Dzięki pozdro Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.