Skocz do zawartości

Nie pali na dwa sąsiednie cylindry/nie ma ładowania


squash
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z moim olejakiem. Wyraźnie czuję że nie pali na dwa sąsiadujące cylindry (sprawdzałem metodą polewania kolektorów wodą) a poza tym wykręcone świece są mokre. Jednocześnie te świece dają iskrę i to nie kulawą. Więc proszę o sugestie co można zrobić/sprawdzić aby rozwiącać ten problem bo motor dwa dni temu był w 100% sprawny.

 

Drugi problem to brak ładowania (te problemy nie są powiązane gdyż ładowania nie ma w innym motorze)

Mam silnik od GSX 1200 w ramie od GSXR1100 i wydaje mi się że nie działa alternator. Mierzyłem napięcia wychodzące na działającym silniku. Są 3 kabelki: 2 wychodzą na wtyczkę a trzeci to masa (chyba). Pomiędzy żadnym nie ma żadnego napięcia. Prosił bym o podanie sposobu sprawdzenia alternatora.

 

 

POZDRAWIAM

Edytowane przez squash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam problem z moim olejakiem. Wyraźnie czuję że nie pali na dwa sąsiadujące cylindry (sprawdzałem metodą polewania kolektorów wodą) a poza tym wykręcone świece są mokre. Jednocześnie te świece dają iskrę i to nie kulawą.

 

Drugi problem to brak ładowania (te problemy nie są powiązane gdyż ładowania nie ma w innym motorze)

Mam silnik od GSX 1200 w ramie od GSXR1100 i wydaje mi się że nie działa alternator. Mierzyłem napięcia wychodzące na działającym silniku. Są 3 kabelki: 2 wychodzą na wtyczkę a trzeci to masa (chyba). Pomiędzy żadnym nie ma żadnego napięcia. Prosił bym o podanie sposobu sprawdzenia alternatora.

POZDRAWIAM

 

A mnie sie wydaje ze te 3 kabelki to kable 3 faz alternatora i trzeba zmierzyc napiecie miedzy nimi, tyle ze

jest to prad zmienny wiec ta skala trzeba mierzyc. Napiecie na chodzacym silniku przy 5 tys obr.min powinno byc miedzy 70 - 90 V i takie samo albo prawie takie samo na wszystkich 3 parach kabli ( mierzysz 1+2, 2+3, 3+1 ).

Jezeli chodzi o niepracujace cylindry to najpierw zamien swiece z cylindrow pracujacych do niepracujacych i zobacz co sie dzieje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Jezeli chodzi o niepracujace cylindry to najpierw zamien swiece z cylindrow pracujacych do niepracujacych i zobacz co sie dzieje.

 

Adam M.

:icon_mrgreen:

Jestem tego samego zdanie, możesz mieć iskrę na jałowym a pod obciążeniem już nie daje iskry.

Ja obstawiam padnięte świece. Sam niedawno miałem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie sie wydaje ze te 3 kabelki to kable 3 faz alternatora i trzeba zmierzyc napiecie miedzy nimi, tyle ze

jest to prad zmienny wiec ta skala trzeba mierzyc. Napiecie na chodzacym silniku przy 5 tys obr.min powinno byc miedzy 70 - 90 V i takie samo albo prawie takie samo na wszystkich 3 parach kabli ( mierzysz 1+2, 2+3, 3+1 ).

 

Adam M.

 

Sprawdzę to, bo to by tłumaczyło dlaczego miernik nic nie pokazuje ale problem w tym że na schemacie jest narysowane że prostownik jest wbudowany w alternator. Te dwa kable razem są przystosowane na wsuwki a ten jeden jest przykręcany do stojana alternatora.

 

Jezeli chodzi o niepracujace cylindry to najpierw zamien swiece z cylindrow pracujacych do niepracujacych i zobacz co sie dzieje.

 

To już robiłem i nie wiem czy mi się tylko wydaje ale świeca ma chyba przebicie. Po dotknięciu gwintem głowicy iskra jest tam gdzie być powinna, jednak po zrobieniu małego odstępu od głowicy iskra przeskakuję przez gwint (iskra jest bardzo mocna). Na początku tylko trzeci cylinder szwankował teraz już dwa. To może być wina świec? Co je mogło tak zniszczyć?

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest to altek obcowzbudny z wbudowanym prostownikiem i regulatorem to trzeba go wymontowac i zaniesc do warsztatu elektryki samochodowej ( gdzie takie naprawiaja ) do sprawdzenia co padlo - zwykle diody reglera i naprawa nie jest b.kosztowna.

Co do swiec to podlamac je mogla zarowno zla regulacja mieszanki, jak zwiekszone spalanie oleju w tych cylindrach.

Na poczatek zmienil bym swiece na nowe i sprawdzil jak wygladaja po przejechaniu np 200 km. Jezeli silnik pracowalby na wszystkich cylindrach ale swiece bylyby okopcone to znaczy ze miesznka z jakiegos powodu jest na tych cylindrach za bogata i trzeba z tym powalczyc.

Jezeli znowu wystapil by problem z praca na tych 2 cylindrach, sprawdzil bym luzy zaworowe i sprezanie na nich.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...