squash Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 (edytowane) Witam. Mam problem z moim olejakiem. Wyraźnie czuję że nie pali na dwa sąsiadujące cylindry (sprawdzałem metodą polewania kolektorów wodą) a poza tym wykręcone świece są mokre. Jednocześnie te świece dają iskrę i to nie kulawą. Więc proszę o sugestie co można zrobić/sprawdzić aby rozwiącać ten problem bo motor dwa dni temu był w 100% sprawny. Drugi problem to brak ładowania (te problemy nie są powiązane gdyż ładowania nie ma w innym motorze)Mam silnik od GSX 1200 w ramie od GSXR1100 i wydaje mi się że nie działa alternator. Mierzyłem napięcia wychodzące na działającym silniku. Są 3 kabelki: 2 wychodzą na wtyczkę a trzeci to masa (chyba). Pomiędzy żadnym nie ma żadnego napięcia. Prosił bym o podanie sposobu sprawdzenia alternatora. POZDRAWIAM Edytowane 8 Lipca 2007 przez squash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Zmierz kompresje na tych cylindrach i luzy zaworowe. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Witam. Mam problem z moim olejakiem. Wyraźnie czuję że nie pali na dwa sąsiadujące cylindry (sprawdzałem metodą polewania kolektorów wodą) a poza tym wykręcone świece są mokre. Jednocześnie te świece dają iskrę i to nie kulawą. Drugi problem to brak ładowania (te problemy nie są powiązane gdyż ładowania nie ma w innym motorze)Mam silnik od GSX 1200 w ramie od GSXR1100 i wydaje mi się że nie działa alternator. Mierzyłem napięcia wychodzące na działającym silniku. Są 3 kabelki: 2 wychodzą na wtyczkę a trzeci to masa (chyba). Pomiędzy żadnym nie ma żadnego napięcia. Prosił bym o podanie sposobu sprawdzenia alternatora.POZDRAWIAM A mnie sie wydaje ze te 3 kabelki to kable 3 faz alternatora i trzeba zmierzyc napiecie miedzy nimi, tyle zejest to prad zmienny wiec ta skala trzeba mierzyc. Napiecie na chodzacym silniku przy 5 tys obr.min powinno byc miedzy 70 - 90 V i takie samo albo prawie takie samo na wszystkich 3 parach kabli ( mierzysz 1+2, 2+3, 3+1 ).Jezeli chodzi o niepracujace cylindry to najpierw zamien swiece z cylindrow pracujacych do niepracujacych i zobacz co sie dzieje. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek RF Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 [...]Jezeli chodzi o niepracujace cylindry to najpierw zamien swiece z cylindrow pracujacych do niepracujacych i zobacz co sie dzieje. Adam M. :icon_mrgreen: Jestem tego samego zdanie, możesz mieć iskrę na jałowym a pod obciążeniem już nie daje iskry. Ja obstawiam padnięte świece. Sam niedawno miałem to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squash Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 A mnie sie wydaje ze te 3 kabelki to kable 3 faz alternatora i trzeba zmierzyc napiecie miedzy nimi, tyle zejest to prad zmienny wiec ta skala trzeba mierzyc. Napiecie na chodzacym silniku przy 5 tys obr.min powinno byc miedzy 70 - 90 V i takie samo albo prawie takie samo na wszystkich 3 parach kabli ( mierzysz 1+2, 2+3, 3+1 ). Adam M. Sprawdzę to, bo to by tłumaczyło dlaczego miernik nic nie pokazuje ale problem w tym że na schemacie jest narysowane że prostownik jest wbudowany w alternator. Te dwa kable razem są przystosowane na wsuwki a ten jeden jest przykręcany do stojana alternatora. Jezeli chodzi o niepracujace cylindry to najpierw zamien swiece z cylindrow pracujacych do niepracujacych i zobacz co sie dzieje. To już robiłem i nie wiem czy mi się tylko wydaje ale świeca ma chyba przebicie. Po dotknięciu gwintem głowicy iskra jest tam gdzie być powinna, jednak po zrobieniu małego odstępu od głowicy iskra przeskakuję przez gwint (iskra jest bardzo mocna). Na początku tylko trzeci cylinder szwankował teraz już dwa. To może być wina świec? Co je mogło tak zniszczyć? POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Jezeli jest to altek obcowzbudny z wbudowanym prostownikiem i regulatorem to trzeba go wymontowac i zaniesc do warsztatu elektryki samochodowej ( gdzie takie naprawiaja ) do sprawdzenia co padlo - zwykle diody reglera i naprawa nie jest b.kosztowna.Co do swiec to podlamac je mogla zarowno zla regulacja mieszanki, jak zwiekszone spalanie oleju w tych cylindrach.Na poczatek zmienil bym swiece na nowe i sprawdzil jak wygladaja po przejechaniu np 200 km. Jezeli silnik pracowalby na wszystkich cylindrach ale swiece bylyby okopcone to znaczy ze miesznka z jakiegos powodu jest na tych cylindrach za bogata i trzeba z tym powalczyc.Jezeli znowu wystapil by problem z praca na tych 2 cylindrach, sprawdzil bym luzy zaworowe i sprezanie na nich. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.