Szpadi Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 (edytowane) Witam Panowie.Widzę że temacik o marudzie trochę przysechł więc może go odświerzę.Jak już wiadomo prawko mam, motór zarejestrowny i pomimo chłodu chyba go odpalę aby troszkę się nacieszyć.Mam małe pytanko: chciałbym troszkę podwyższyć kierownicę, najlepszym (może i najtaniszym) sposobem jest chyba montaż dystansów do oryginalnej kierownicy. Ale gdzie to załatwić - dobry tokarz wystarczy? I jak to zrobić? Może ktoś już to przerabiał. Bo co do kierownicy, nowej, wyższej i riserów to odpada - drogo(wysokie risery).Chyba że kierownica wysoka około 40cm i bardzo niskie risery to jeszcze można przełknąć.Co wy na to? Witaj.. ja równiez odświerzę temat... bo faktycznie przysechł niczym muchy po ostatniej jesiennej przejażdżce na reflektorze :-). Odnośnie podwyższenia kierownicy, to nie chcę się wymądrzać ale ja bym nie kombinował z przerabianiem oryginalnej. Obawiałbym sie złamania na gwincie przy zbyt dużym podniesieniu... a i na wyglądzie mogłoby to stracić.Jeżeli masz dobrego ślusarza, z pewnością jest w stanie zrobić wsporniki do kierownicy... a nawet samą kierownicę... coś na wzór Taki lub takiJak magik dobry to możesz z nierdzewnej stali to zrobić, pozbędziesz się kłopotu chromowania. Zadam jeszcze pytanie... w jakim celu chcesz podnieść kierownicę? Edytowane 9 Stycznia 2008 przez Szpadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 (edytowane) Witam kolegę!Własnie myślałem o takich rzeczach. Chciałbym podnieść o parę cetymetrów i zastanawiam się nad dystansami.Pod półką śruby od kiery wystają chyba parę cm, ale to za malo na dystanse. A może kierownica ma te śruby wkręcane i gdyby tak byłoby można dać dłuższe i odpowiednie dystanse. Jest na allegro cóś podobego - http://photos02.allegro.pl/photos/oryginal...11/25/295112557 ale kierownica nie oryginalnaChociaż 10 cm podnieść.A jak tam jazda? Bo ja przed świętami ze 50 mil zrobiłem, zimno było alezajefajnie i była to moja pierwsza jazda na marudzie po zdaniu egzaminu na kat.A i odebraniu papierów na moto i prawka. W sobotę jak będzie powyżej plusa to też pokulam się po okolicy. Skóra - komplet+kurtka K-2 z kołnierzem tak jak w K-10, spodnie ogrodniczki - brzuch, pas nerkowy, rękawiczki na lato, na zimę mam od kumpla, uszyte wszystko na wymiar w TARBORZE. Będzie się w czym kulać. Polecam firmę, szybko, tanio, dobrze i profesjonalnie a co najważniejsze przeróbka kołnierza w cenie.Pozdrawiam. P.s. Kolega nalezy do grupy motocyklowj Calisia. Jak takie coś założyć? Chcielibysmy u siebie coś takiego stworzyć. Edytowane 9 Stycznia 2008 przez wilk1961 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Na forum jest temacik przeróbki VN800 z łańcucha na pasek a ja ze swej strony podaję linka do przeróbki marauderka (kiepsko znam angielski) może ktoś przerabiał ten temat?Podaję linka:marauder na pas Kolego szpadi znalazłem coś takiego - podwyższenie kierownicy:Wyższa kierownica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzalex Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Witam Panów. Dopiero wczoraj tu trafiłem ale już dopisałem stronke do ulubionych. Jestem z Zielonej Góry więc jest duża szansa że się z kolegą z Cybinki spotkam, a i do Kalisza nie daleko. W tym roku jubileuszowy zlot w Szklarskiej - nie wypada nie pojechać. Mam od roku Maraudera VZ 800, przedtem Virago 750, Virago 535, Virago 250, CZ 350 (w zamierzchłych czasach). POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLAN Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 (edytowane) o widze ze moje podwyższenia są pod tym linkiem http://www.scootworks.com/shop.cgi/page=pa...200118127.20503 przed ostatni obrazek polecam ładnie wyglada do tego szeroka kierownica i miodzio :icon_rolleyes: Witamy kolege wsród Maruderowców :clap: Powiem Wam szczerze że dziś jeździłem :icon_mrgreen: trochezmarzłem ale zrobiłem jakieś 50 km fajnie było :banghead: Należe do tych co się nie poddaja :lalag: :clap: Wy tez jesteście zwolennikami jazdy o tej porze roku??? Nie moge patrzec jak moto stoi w Garażu :lapad: Edytowane 24 Stycznia 2008 przez WOLAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Witam kolegę!Własnie myślałem o takich rzeczach. Chciałbym podnieść o parę cetymetrów i zastanawiam się nad dystansami.Pod półką śruby od kiery wystają chyba parę cm, ale to za malo na dystanse. A może kierownica ma te śruby wkręcane i gdyby tak byłoby można dać dłuższe i odpowiednie dystanse. Jest na allegro cóś podobego - http://photos02.allegro.pl/photos/oryginal...11/25/295112557 ale kierownica nie oryginalnaChociaż 10 cm podnieść.A jak tam jazda? Bo ja przed świętami ze 50 mil zrobiłem, zimno było alezajefajnie i była to moja pierwsza jazda na marudzie po zdaniu egzaminu na kat.A i odebraniu papierów na moto i prawka. W sobotę jak będzie powyżej plusa to też pokulam się po okolicy. Skóra - komplet+kurtka K-2 z kołnierzem tak jak w K-10, spodnie ogrodniczki - brzuch, pas nerkowy, rękawiczki na lato, na zimę mam od kumpla, uszyte wszystko na wymiar w TARBORZE. Będzie się w czym kulać. Polecam firmę, szybko, tanio, dobrze i profesjonalnie a co najważniejsze przeróbka kołnierza w cenie.Pozdrawiam. P.s. Kolega nalezy do grupy motocyklowj Calisia. Jak takie coś założyć? Chcielibysmy u siebie coś takiego stworzyć. Siemasz :-).... moim skromnym zdaniem marudka traci na wyglądzie po tak radykalnym podwyższeniu kiery...... ale jeżeli Tobie będzie z tym lepiej.... (nadal nie wiem czemu zależy Ci na podniesieniu kiery). GMC powstała pod koniec sezonu 2007 i jest bardzo młodym klubem. Przede wszystkim klubem zrzeszonym w PRM. Na temat stworzenia klubu motocyklowego z pewnością uzyskasz bardziej profesjonalne porady od innych forumowiczów... niestety nie ode mnie :-). W tym temacie niestety nie pomogę :-).... ale zapewniam... to piękna sprawa... Na forum jest temacik przeróbki VN800 z łańcucha na pasek a ja ze swej strony podaję linka do przeróbki marauderka (kiepsko znam angielski) może ktoś przerabiał ten temat?Podaję linka:marauder na pas Kolego szpadi znalazłem coś takiego - podwyższenie kierownicy:Wyższa kierownica Przeglądałem to również. Nie wiem dlaczego ten łańcuch tak nam doskwiera... ale widocznie coś musi w tym być ;-). Póki co... nie zajmuję się przeróbkami... ponieważ koszt jest niezbyt atrakcyjny... W moim przypadku docelowym motocyklem jest VTX 1300.... więc, wiesz. Natomiast ciekaw jestem jak to rozwiązanie spisywać się może w Marauderze. Jedno jest pewne: CZYSTE ŁAPY :) Witam Panów. Dopiero wczoraj tu trafiłem ale już dopisałem stronke do ulubionych. Jestem z Zielonej Góry więc jest duża szansa że się z kolegą z Cybinki spotkam, a i do Kalisza nie daleko. W tym roku jubileuszowy zlot w Szklarskiej - nie wypada nie pojechać. Mam od roku Maraudera VZ 800, przedtem Virago 750, Virago 535, Virago 250, CZ 350 (w zamierzchłych czasach). POZDRAWIAM Witaj krzalex :-). Mam nadzieję, że czas pozwoli na oblatanie w sezonie 2008 wszystkich zlotów i planów na przejażdżki.Do Kalisza zapraszam:-) jeżeli tylko będziesz tu przelotem. o widze ze moje podwyższenia są pod tym linkiem http://www.scootworks.com/shop.cgi/page=pa...200118127.20503 przed ostatni obrazek polecam ładnie wyglada do tego szeroka kierownica i miodzio :icon_rolleyes:Witamy kolege wsród Maruderowców :eek: Powiem Wam szczerze że dziś jeździłem :wink: trochezmarzłem ale zrobiłem jakieś 50 km fajnie było :icon_razz: Należe do tych co się nie poddaja :eek: :eek: Wy tez jesteście zwolennikami jazdy o tej porze roku??? Nie moge patrzec jak moto stoi w Garażu :) Wolan, zazdroszczę !.Mój "motong" jest w częściowej rozbiórce więc latać nie mogę. Ostatnio latałem 19-go grudnia przy temp. bliskiej zeru.... ale szczerze mówiąc... zobaczyć miny przechodniów jednoznacznie pikających się w czerep - bezcenne ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Witam kolegów.Kolego krzalex Cybinka od Zielonej to jedno pierdnięcie w tłumiki więc spotkanie nieuniknione i to w niedługim czasie.Co do jazdy kolego wolan o tej porze to zbliża się weekend jak dla mnie długi bo od dzisiaj do niedzieli to kulanie będzie obowiązkowe. Tydzień temu lało więc siedzenie w domu aż żonka nie wytrzymała i kazała abym sobie pojeżdził bo jestem nie do wytrzymania i ją denerwuję chodzeniem po chacie. W tym miesiącu trochę jeżdziłem z córką która ciągle się pyta kiedy ruszamy - chyba też łykneła bakcyla i będzie motonitką.Co do podwyższenia kierownicy i paska w mrudzie kolego szpadi to narazie rozmyślania ale przy cenach motorów na wałek warto się zastanowić. Łańcuch nie jest taki zły - coś w tym musi być, wszystkie przecinaki go mają.Podniesienie kierownicy dodałoby stateczniejszego wyglądu motorkowi no i sylwetka moja wyprostowałaby się bardziej(to tylko moje skromne zdanie), nie jest żle ale może bedzie lepiej.Mam pytkanko do kolegów.Muszę poprawić sisibara, chrom schodzi w paru miejscach, dzwoniłem do MOTOCHROM-u w Poznaniu no i robią ale długo ponad 2 miechy, macie może namiary na szybszą firmę? Czy MOTOCHROM to solidna firma?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 ... żonka nie wytrzymała i kazała abym sobie pojeżdził bo jestem nie do wytrzymania i ją denerwuję chodzeniem po chacie.... hehehe, świetny numer ten z żoną :-).... muszę spróbować. Póki co jest na odwrót... jak nie ma mnie a długo w domu... to wydzwania i udaje ze się "martwi" :-). Ostatnio siedziałem w garażu rozbierając motocykl (w ten właśnie deszczowy weekend), dokładając gmola, spacerówy, przekaźnik do fanfar, makarony, diody podświetlające silnik itp.... to po godzinie już dzwoniła o której będę, hehehe. "Achhh te baby" Podwyższenie kierownicy to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. Należałoby sprawdzic jak z przewodami i linkami. Czy nie trzeba będzie ich przedłużać, coby przy skręcaniu kiery nie przeszkadzały. Jak już się za to zabierzesz napisz jak to wygląda.... bo sam jestem ciekaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzalex Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Podzielam zdanie Wilka co do łańcucha. Miałem ostatnie 3 motocykle z wałkami kardana i faktycznie komfort czystości felgi oraz braku obsługi jest super. Jednak łańcuch ma swoje zalety. Główną zaletą jest jego elastyczność powodująca brak szarpania przy zmianach biegów - jazda jest znacznie płynniejsza. Drugim istotnym powodem powiązanym z pierwszym jest bezpieczeństwo. Miałem kilka razy sytuację w której przy redukcji biegu potrafiło mi "pociągnąć" tylne koło. Wiem oczywiście że przy zakretach nie redukuje się biegów, ale jednak robię tę czynność rdzeniem mózgowym i czasami mi się to udawało zrobić - nie polecam - dosyć niebezpieczne. Po roku jazdy Marauderem potwierdzam świetną ergonomię i pasujące mi resorowanie. Porónując komfort jazdy z Virago (miałem 3 szt) jednoznacznie stwierdzam że są bez szans. Fakt że nigdy mnie nie zawiodły, a Marauder w czasie ostatniej trasy jesienią zaczął prychać i troszkę strzelać dławiąc się lekko i pewnie wiosną ktoś mądry będzie musiał go wyleczyć z tej czkawki. Na razie wymienię świece, fajki i wyczyszczę sprayem gaźniki. Ja niestety na razie nie polatam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Mój marauder też ma kaszel, ale tylko jak jest zimny. Powodem są niewyregulowane gaźniki.... poza tym lata się prześwietnie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzalex Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Mój niestety kaszle jak jest gorący. Masz jednak lepiej, nagrzewanie trwa chwilkę a potem "masz dobrze" jak długo chcesz, ja "mam dobrze" chwilkę a potem boję sie że nie dojadę :-) WILKU masz w okolicy Cybinki jakiś dobry warsztat. U mnie w Zielonej kiedyś był, ale teraz jest w Szwecji. Jeszcze jedno. Jeżeli szukasz chromowania to podobno w Zielonej G. robi to firma powstała na bazie FALUBAZU. Sam z ich usług jednak nie korzystałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLAN Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Chłopaki co do nłańcucha to ma pare zalet i wad . Zaletami jest bardzo mały spadek mocy w porównaniu do wałka i pasa , wałek ma aż 10 % spadku a łańcuch tylko 5% mimo tego że trzeba go naciągać i smarować jest dobrym rozwiązaniem , nie wiem czy ktoś zwrócił uwage na motocykle startujące w wyścigach przy tych maszynach nie ma wałków o czymś to swiadczy :smile: Łańcuch potrafi wytrzymać potezne przeciążenia, a zresztą mamy pare rodzaji łańcuchów do wyboru x-ring , o-ring ja tam jestem za łańcuchem, co to by była za przyjemnośc tylko jęździć?? trzeba czasem coś przesmarować naciągnąć wyczyścić to jest przecież nasze zamiłowanie :icon_mrgreen: Szpadi Składaj bryke!!! bo pogoda sie robi :crossy: mam do ciebie takie troche głupie pytanie heheh kupiłem liht bar i z jakimi światłami ma swiecić?? z krótkimi czy długimi czy ma byc całkiem osobno włączany??? Pozdrawiam Wolan :cool: :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzalex Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Pytanie nie do mnie ale napiszę Ci jak jest u mnie. Dodatkowe lampy były w moim moto założone w serwisie w Niemczech i włącza się je przełącznikiem świateł długich. Efekt jest jednak taki że lampa główna świeci leko słabiej, za to dodatkowe dają ostro. W nocy widoczność jest świetna. Warto założyć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLAN Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Dziekuje kolego :icon_mrgreen: Lampa swieci słabiej bo jest duzy pobór prądu to normalne ale jak mówissz to założe. A propos ktos pytał o chromowanie Sam mam gmol do chromowania koło mnie w Czechach chromuja ponoć tanio 5 zł od metra dokładnie sie dowiem to napisze. Z tego co mi wiadomo w moich okolicach odradzam Kedzieżyn koźle chrom się łuszczy i odłazi . Kolega Krzelax zaineresowany wycieczką do czech??? Szpadi mówił ze sie wybierze fajnie by było tak pare Marauderków :crossy: u mnie jest jeszcze jeden troszke przerobiony w mieście pomyśl coś :crossy: Fajnie by było :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 kupiłem liht bar i z jakimi światłami ma swiecić?? z krótkimi czy długimi czy ma byc całkiem osobno włączany??? Pozdrawiam Wolan :) :biggrin: Moje lampy również zapalają się razem z długimi, ale podobno są lampu na lightbary przeznaczone do świecenia zarówno z długimi jak i znormalnymi... zależy od budowy szkieł.Ja o tyle miałem dobrze, że już to miałem popodłączane. Co do czech i MotoGp... kurde polecam, bo takiej imprezy w życiu nie przeżyłem :-)... a póki co na armaturce lecę sam.... tzn do granicy z busem, potem doganiają nas koledzy na nakedach i od dawnej granicy lecimy dalej.Nie dajcie się namawiac bo warto :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.