Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!! KUPIE !!!

 

Szanowni, wielcy przyjaciele :icon_mrgreen: .

 

Jeżeli ktos ma moze jakies wiesci to prosze o znaka (zatarl mi sie SLIMAK od PREDKOSCIOMIERZA i chcialbym zakupic takowy. Moja maruda z 97`. Serwis moze mi sprowadzic ale 350 zl to troche duzo :icon_evil: a moze cos taniej sie uda :icon_mrgreen: . Puszczam prosbe w eter :icon_rolleyes: jak ktos cos gdzies bedzie slyszal serdecznie prosze o znak :icon_mrgreen: .

 

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH. Dzieki za pomoc.

Edytowane przez ZSAKUL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak już Wam kiedyś wspominałem strasznie mnie wkurzał wydech w Marudzie - jest tragicznie cichy... :(

Postanowiłem coś z nim zrobić i zacząłem od szukania info w necie - ogólne informacje znalazłem ale z konkretami (szczegółami) gorzej.

Dlatego postanowiłem opisać co zrobiłem - mam nadzieję że się komuś przyda - dotyczy nowszego modelu ( z roczników 1999-2003).

Oczywiście muszę zaznaczyć że każdy robi to na swoją odpowiedzialność itd. itp. bla bla bla ;)

Opierałem się na tej stronie - można podejrzeć co i jak wygląda bo przeczytać to już gorzej. :eek:

Najpierw wywierciłem trzy nity , którymi przymocowana jest chromowana blaszka zamykająca tłumik - pod nią pokazała się następna blacha,w której wywierciłem 6 otworów.

Dźwięk się poprawił ale to jeszcze nie to - postanowiłem wyciągnąć z tłumika tę środkową rurę razem z przegrodami. :biggrin:

W tym celu zaopatrzyłem się w wiertło (otwornicę) o średnicy 51 mm przeznaczoną do stali , podobna do tej- koszt 50 PLN.

Wywierciłem wszystkie trzy przegrody, dwie pierwsze to żaden problem ale trzecią (patrząc od strony tyłu tłumika) trzeba wiercić delikatnie bo nie jest przyspawana do wewnętrznej ściany tłumika a jedynie do środkowej rurki.

Jest niebezpieczeństwo że przegroda razem z rurką wsuną się wgłąb tłumika i cholernie ciężko to potem wyjąć - problem w tym że ta przegroda ma trochę większą średnicę niż końcówka tłumika. :cool:

Niestety spotkało mnie to przy wierceniu dolnego tłumika i nie obyło się bez pomocy drugiej pary rąk - jeden trzyma kombinerkami za środkową rurkę a drugi młotek+przecinak (na szczęście wystarczy tę przegrodę tylko trochę zdeformować żeby wyszła).

Na koniec wyciągamy z tłumika środkową rurkę razem z trzema przegrodami. :clap:

Efekt jest rewelacyjny ! :bigrazz: Pięknie gada. :)

Pozdrawiam i lewa w górze ! :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

serdecznie wszystkie Marudy!

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Maraudera - mam nadzieję, że ten stan będzie utrzymywał się jak najdłużej.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :P

 

PS. dżejdżej, dziękuję za polską wersję - jestem bardzo zobowiązany ( ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

serdecznie wszystkie Marudy!

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Maraudera - mam nadzieję, że ten stan będzie utrzymywał się jak najdłużej.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :notworthy:

 

PS. dżejdżej, dziękuję za polską wersję - jestem bardzo zobowiązany ( :cool: )

 

Witam kolegę i gratuluję słusznego wyboru :icon_mrgreen: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Jest również posiadaczem VZ 800. Moto posiadam od kwietnia tego roku.

Rocznik sprzętu to oczywiście niedościgniony 97.

 

Mam prośbę do osób które maja zamontowane w swoich sprzętach gmole.

Czy mogły ktoś zamieścić zdjęcia – jak i w którym miejscu są one zamocowane.

Oraz zrobić prosty rysunek techniczny też wykorzystując do tego celu zdjęcie – po prostu w Paincie nanieść podstawowe wymiary - czyli średnicę rury i podstawowe gabaryty.

 

Pozdrawiam i życzę przyczepności.

motory na tory !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Jest również posiadaczem VZ 800. Moto posiadam od kwietnia tego roku.

Rocznik sprzętu to oczywiście niedościgniony 97.

 

Mam prośbę do osób które maja zamontowane w swoich sprzętach gmole.

Czy mogły ktoś zamieścić zdjęcia – jak i w którym miejscu są one zamocowane.

Oraz zrobić prosty rysunek techniczny też wykorzystując do tego celu zdjęcie – po prostu w Paincie nanieść podstawowe wymiary - czyli średnicę rury i podstawowe gabaryty.

 

Pozdrawiam i życzę przyczepności.

Witam i gratuluje dobrego wyboru :crossy: .Co do gmoli to masz bardzo pożądne i dobre w ofercie sklepu internetowego http://www.akcesoriamotocyklowe.pl/product...products_id=559 .Może nie są najtańsze ale jakość wysoka :icon_rolleyes:

 

Witam,

 

serdecznie wszystkie Marudy!

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki Maraudera - mam nadzieję, że ten stan będzie utrzymywał się jak najdłużej.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie crossy.gif

 

No witam Cię również salemski co do spotkania na trasie to prawie pewne -mamy do siebie 25 km :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem rożne oferty gmoli w internecie i te również oglądałem i są całkiem fajne.

 

A problem leży w tym że cena za wygięta pochromowana rurkę ponad 550 PLN to jest mocne przegięcie wręcz złodziejstwo.

Z racji wykonywanego zawodu wiem ile kosztuje wyprodukowanie takiego gmola i przy produkcji nawet w małych seriach nie przekraczających 50 sztuk na zmówienie cena produkcji nie przekroczy 50 PLN!!! nawet przy użyciu spawania TIG i z rury precyzyjnej bezszwowej ciągnionej. A taki gmol zapewne jest produkowany ze zwykłej rury walcowanej (3 x tańszej) i spawany MAGiem (2 razy taniej niż TIG).

Wiec koszt takiego gomola to 40 - 50 PLN dodajmy marżę producenta 30% - daje nam 65 PLN, dodajmy marżę pośrednika 50% -> 97,5 PLN, dodajmy marże sklepu 50% otrzymujemy cenę dla klienta jakieś 150 PLN.

I stąd pytanie kto zakosił 400 PLN ???.

 

Dlatego proszę o zdjęcia mocowań i prosty rysunek techniczny - po prostu zrobię sobie sam taki gmol - tylko chromaowanie będę musiał gdzieś znaleźć. (napewne zamknę sie w stówce a co do jakosci mojego wyrobu jestem spokojny :icon_razz: )

 

Pozdrawiam i dzięki za link

motory na tory !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy kolegów salemski i DNW123 serdecznie w gronie maruderów.

Co do gmoli to wykonanie może jest i proste i tanie jak kolega DNW123 zajmuje się podobnymi rzeczami ale jest jedno małe ale: chromowanie nie jest tanie.

Między bajki można włożyć że pseudo fachowcy zrobią to porządnie i bardzo tanio. Jak mawia mój dobry kolega, tanie mięso psy jedzą i 1 PLN lub 2 za cm2 chromu to ja dziękuję.

Polecam firmę z Poznania , co prawda długo i nie tanio ale solidnie i fachowo tak jak winno to się robić.

Do zobaczenia w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Co do gmoli to masz bardzo pożądne i dobre w ofercie sklepu internetowego http://www.akcesoriamotocyklowe.pl/product...products_id=559 .Może nie są najtańsze ale jakość wysoka :) [...]

 

A ja mam co do tych gmoli wątpliwości, a konkretnie do górnego mocowania.... o ile dobrze widzę to gmol jest mocowany pod te dwie śrubki trzymające chłodnicę :flesje: One są dość delikatne i mam wątpliwości czy wytrzymają w razie ewentualnej przygody....

A może ktoś już to przetestował w boju ?

Edytowane przez Ptaku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam co do tych gmoli wątpliwości, a konkretnie do górnego mocowania.... o ile dobrze widzę to gmol jest mocowany pod te dwie śrubki trzymające chłodnicę :eek: One są dość delikatne i mam wątpliwości czy wytrzymają w razie ewentualnej przygody....

A może ktoś już to przetestował w boju ?

Wytrzymają, wytrzymają.

W zeszłym roku, póżną jesienią na parkingu uślizg koła na kostce brukowj po zbyt mocnym odkręceniu manetki (wilgotny piasek) no i panika jak to na pierwszy raz. Zabrakło siły aby go utrzymać w pionie i niestety położył się a właściwie oparł się na gmolu.

Ładnie wygladają ale jest problem z zamontowaniem podnóżek. Musiałem dorabiać stelaż ze stali nierdzewnej no i wyszło całkiem ciekawie.

Mogę zrobić parę zdjęć i wysłać na maila jakby ktoś chciał.

Pozdrawiam.

Edytowane przez wilk1961
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem nowy tutaj i na etapie zakupu pierwszego prawdziwego moto. :icon_twisted:

Padło na Maraudera :icon_mrgreen:

Więc mam pytanie: na co zwracać uwagę przy kupnie moto, aby nie wtopić kasy.

 

 

Witam Tymon

 

Moje doświadczenie z motocyklami w sumie nie jest zbyt wielkie – choć pierwszego sprzęta kupiłem w 6 klasie OGAR 205, później WSK 175, Junak, GPZ 550 - sprzedana na pierwszym rok studiów, przerwa 11 lat i Maruderek, którego zawsze chciałem mieć od premiery w 96.

 

Moje opinie odnośnie zakupu używanego VZ są oczywiście czysto subiektywne – po prostu takimi wyznacznikami ja się kierowałem podczas zakupu.

 

1- motocykl musi być w oryginalnym malowaniu (żadnych pseudo aerografów itp… w większości przypadków malowany motocykl ma za sobą grubszy szlif a w gorszym przypadku pewnie i dzwon)

2- kolor rur wydechowych – (90% motocykli na allegro ma przebieg max. 20 tys. km mimo 10 lub 15 lat) spójrz na rury w większości przypadków są aż ciemno fioletowe co świadczy albo sprzęt był niemiłosiernie katowany albo rzeczywisty przebieg to 60 albo i 80 tys. km. – cofniecie licznika w motocyklu za pomocą wiertarki to 5 minut roboty.

3- amortyzatory – żadnych nawet najmniejszych śladów oleju

4- napęd – zębatka nie może mieć tak zwanych „haczyków” (wydatek na napęd to min. 500 PLN)

5- główka ramy – żadnych luzów

6- opony – wiadomo

7- skrzynia biegów – warto się przejechać jeśli któryś z biegów wyskoczy przy ostrym przyśpieszaniu albo zapina się nieprecyzyjnie to od razu dajemy sobie spokój

8- ubranko – warto zapłacić za motocykl wyposażony w gmole i szybę o 500 PLN więcej.

9- przy pierwszym odpaleniu motocykl powinien być zupełnie zimny

10- żadnych strzałów w gaźnik i w wydech

 

PS.

Z tego co wiem VZ nie ma żadnych typowych usterek dla modelu. Silnik to już klasyka mimo że ma ponad 20 lat jest bardzo niezawodny i całkiem nowoczesny nawet w porównaniu do większości obecnych „czoperowatych” silników podobnej pojemności szczególnie Yamahy.

motory na tory !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

1- motocykl musi być w oryginalnym malowaniu (żadnych pseudo aerografów itp… w większości przypadków malowany motocykl ma za sobą grubszy szlif a w gorszym przypadku pewnie i dzwon)

dodam że można zadzwonić do Suzuki i na podstawie numeru ramy podadzą od ręki w jakim malowaniu motocykl, wyjechał z fabryki

 

2- kolor rur wydechowych – (90% motocykli na allegro ma przebieg max. 20 tys. km mimo 10 lub 15 lat) spójrz na rury w większości przypadków są aż ciemno fioletowe co świadczy albo sprzęt był niemiłosiernie katowany albo rzeczywisty przebieg to 60 albo i 80 tys. km. – cofniecie licznika w motocyklu za pomocą wiertarki to 5 minut roboty.

[...]

 

10- żadnych strzałów w gaźnik i w wydech

Oba te objawy występują przy pustych wydechach :banghead:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...