Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie! ale wam zazdroszczę :) mnie zima na sam koniec kopnęła w dupę i rozłożyła na łopatki, były plany aby moto wyjąć i przewietrzyć lecz niestety muszę termometr pod pachą nosić i jakieś pieprzone tabletki i syropki konsumować zamiast normalnie piwa się nachapać po skończonym wiosennym bujaniu. Chyba mam pecha, bo zdrowie nigdy mi nie pozwalało nawet poznać jakikolwiek gabinet lekarski a zawsze jak najdzie pora na pierwszą przejażdżkę to coś się dzieje np. w zeszłym roku umawiałem się na pierwsze wiosenne bujanie z kumplami a tu rano, co? zdziwienie :( sraczka i to taka co do dziś pamiętam bo nie dałem się wiedząc o tym że motocykl to lekarstwo na wszystko a sami motocykliści są twardzi i maja na tyle zwieracze sprawne że pojechałem. Warto było nawet poznałem wiele przybytków na wielu stacjach paliw i co żeśmy się uśmiali i ubawili to bez tej sraczki by nie było. Na razie ponownie spoglądam na termometr i widzę że być może będzie dzisiaj dobrze bo już mnie korci :)

 

 

Życzę ci z całego serca zdrówka i miłego bujania!!!! :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :buttrock: dzięki szary_ wilczur za info o iglicach.Słuchaj luz na linkach można wyregulować przy kierownicy,tymi śrubkami,naciągając lub popuszczając.Ta z przodu jest od dodawania gazu,a od pasażera powrotna.Robimy to delikatnie bo zbyt mocne naciągnięcie którejś z nich może zmienić synchro.Teraz o synchronizacji.W gażniku pierwszym jest śruba od wolnych obrotów,ta którą możemy ręką pokręcić.Ustawiamy najpierw wolne obroty tą srubą.Zaznacze,że linki gazu nie mogą naciągać przepustnic-lekki luz.Gdy mamy wolne obroty,musimy odblokować linke od wolnych obrotów która prowadzi do drugiego gażnika,ta od synchro-patrz serwisówka.Uszykuj sobie najpierw odpowiednie kluczyki,bo dostep jest cholernie trudny,a przy drugim gażniku jeszcze gorszy,no i trzeba wtedy zżucic zbiornik :icon_mrgreen: Teraz muśisz tak kręcić śrubką od naciągu linki,aż wskazania podciśnienia będą identyczne,a silnik będzie płynnie przechodził na wyższe obroty.To cała filozofia,niby proste,ale jest troche zabawy

 

 

Ważna sprawa :icon_exclaim: Synchro robimy zawsze na rozgrzanym moto :icon_idea:

 

Po ustawieniu nie kręcimy śrubą wolnych obrotów,ani linkami,najlepiej zaznaczyć kroplą farby,tak robił mój mechanik.

Miłego śmigania,ja niestety czekam jeszcze na części od chromowania :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... hm, u mnie przy kierownicy nie ma regulacji naciagu linki, jest taka dluga stalowa obudowa linki ktora wchodzi w glab "manetki" jedyna regulacja jest przy gaznikach... takze pewnie jest różnie... mam troche inna kierownice, bo szeroką i profilowana, i moze dlatego ktos przemienił... co do synchro... to mniej wiecej czaje o czym piszesz... i tak w sumie z servisówka by sie zgadzało,,, tylko jak rozumiem podlaczam synhronizator wezykowy-samorobny do dwuch krocców, i skoro reguluje ta sroba przy tylnim gazniku napiecie linki czyli poniesienie przepustnicy jednej w zgledem drugiej, to czemu mam to robic znow na drugim gazniku? znaczy tym z przodu? skoro na tylnim uda mi sie ustawic by slupki byly rowno? a patrzylem ze dalo by sie podlaczyc sprzet bez zdejmowania przewodów paliwowych tylko unosząc bak by bylo dojscie do krocca... w ten weekend nie dam rady juz ale w swieta sobie pogrzebie moze w wolnym czasie. kurde nie chce mi sie grzeba z tym bakiem... kupilem juz wezyk 4m mam krocce, wiec teraz tylko troche weny i podlaczyc to wszystko...

 

narazie o dziwo po skreceniu motor ladnie odpala, troche sie przestraszylem, gdy po zlozeniu probowalem go odpalic,,, zaskoczyl ale dziwnie chodził, i tykał tak,,,, pozniej sie okazało że nie założyłem jednej fajki na świece... aż strach pomyslec czego nie dokreciłem skoro przeoczyłęm tak oczywista oczywistość :banghead: :rolleyes: po jazdzie testowej, tez wszystko ok,, wchodzi na obroty dobrze, nie przerywa na wysokich,, tylko na niskich tak jakby,,, cos bylo nie tak, albo poprostu inaczej niz wczesniej... ale nie sprawia to problemów w jezdzie... wolne obroty trzyma,,, pyka sobie, dobrze reaguje na gaz... wiec ta synhronizacja to bardziej bedzie profilaktyczno-diagnostyczna niż lecznicza,,,

 

a dla ludzi co beda chcieli sami rozbierac gazniki, radze najpierw wziac aparat foto i porobic zdjecia, bo potem z racji tego ze jest malo miejsca, i masa linek mozna sie zamotac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary wilczur

pomocy

kiedys widzialem ze o tym pisales ale ja wtedy nie wiedzialem o co chodzi

w skrucie

zaczelo mi sie slizgac sprzeglo, moj mechanik czyli kumpel z doswiadczeniem poradzil zeby, skoro nie mam nowych sprezynek podlozyc podkladki i...

wszystko smiga bez problemu jedyny problem to sprzeglo ciezko chodzi i wlasnie...

mam problemy z nadgarstkiem i coraz bardziej mi to sprzeglo przeszkadza nawet nie wiem czy bede mogl swobodnie jezdzic w tym roku. Pomyslalem wiec ze musze wymienic cale sprzeglo ale mechanik twierdzi ze to nic nie da i powinienen wymienic sprzezyny ale na jakie i skad je wziac.

Prosze pomoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary wilczur

pomocy

kiedys widzialem ze o tym pisales ale ja wtedy nie wiedzialem o co chodzi

w skrucie

 

no standard chyba każdego uzytkownika marudy to czeka,,, nie wiem czy czasem w nowszych modelach nie poprawili tego. 4 sprezynki sa do dupy... to te 9 zwojowe. W komplecie kupujesz 8 nowych 7 zwojowych tak naprawde potrzeba ci tylko wymienic 4 z nich, bo w silniku masz 4 7zwojowe i 4 9-zwojowe-te sa do dupy. ja juz swoje rozesłałem, komplet kupiłem n usa tu masz strone... http://www.cruisercustomizing.com/detail.c...___Marauder____ był czas ze w polsce mozna było dorawć te czesci... ale widze ze magazyny opustoszaly i jest dupa... jak czaisz troche angielski to wpisuje w wyszukiwarce clutch springs marauder, mozesz tez dodac vesrah i ci wysra bo to dosc powszechny problem. tylko u nas nie ma tego... nie wiedziec czemu. najlepiej zgadaj sie z kims kto ma podobny problem i kupcie paczke na spółke,,, w komplecie jest 8 sprezyn a potrzeba wymienic tylko 4 jak cofniesz sie w postach to tam nawet ktos zamiescił strone jak to zrobic łatwo i przyjemnie,. ja mialem kolege w stanach ktory kupił i mi wysłał,,, nie wiem też jak kupic to bezpośrednio u nich... tak jak pisałem naprawde przerylem swego czasu polski net i nic nie znalazłem... wiec rozumiem twój ból, myslałem nawet o zamiennikach,,, ale to ciezko dobrać... reszte sprzegla zostaw w spokoju... ja wymieniłem sprezynki i bajka, a sprzeglo dość mocno mi sie slizgało

 

a co do sprzegla chodzi ciut ciezej faktycznie ale nie bez przesady jakos, na tych nowych sprezynach... co ci moge radzić... moze dłuższa dzwignia? ale to jebadania mase,

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ostatnio zakupiłem te sprężyny na www.sklepmotocyklowy.pl z Gdańska tel do nich 801000553 cena z wysyłką 91zł w komplecie 8szt tych 7 zwojowych produkcja na opakowaniu made in japan . moto śmiga więc polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ostatnio zakupiłem te sprężyny na www.sklepmotocyklowy.pl z Gdańska tel do nich 801000553 cena z wysyłką 91zł w komplecie 8szt tych 7 zwojowych produkcja na opakowaniu made in japan . moto śmiga więc polecam

sluchaj, a moze zostały ci 4sprezynki 7 zwojowe te co wyjełeś, bo rozumiem ze wymieniłeś wszystkie to wezcie sie dogadajcie,,, wystarczy wstawic te twoje uzywane 7zwojowe zamiast 9 zwojowych i bedzie git...

 

to chyba ten sklep co pisałem wczesniej, ale tam nie maja juz na magazynie

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem tu nowy a juz przydalo sie sporo waszych rad.

Mam podobny problem co do sprzegla potrzebuje sprezynek - tarcze wymienialem na poczatku zeszlego sezonu a zdolalem zrobic zaledwie ok 5 tys. km i znow sie slizgaja. Jezeli ktos juz zdolal zalatwic i ma sie czym podzielic chetnie skorzystam ,piszcie na gadu lub tu ,jezeli nie - jutro zadzwonie do sklepu o ktorym pisaliscie wyzej i popytam jak mi sie uda rowniez chetnie sie podziele . pozdrawiam moturzysci marauderzy :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie- a mi to taki problem się porobił. Ten podnośnik Ptaka jest super tylko że z lenistwa nie chciało mi się schylić do niego i postanowiłem zepchnąć moto... i ześlizgnął się wprost na regulator napięcia :banghead:

Kilka żeberek pękło, zapłon jest, światła, sygnał ok ale rozrusznik ni chu...chu... Czy to możliwe że po takim czymś szlak go trafił? ktoś wie jak go sprawdzić? mam go już wyjętego.

Pomocy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie- a mi to taki problem się porobił. Ten podnośnik Ptaka jest super tylko że z lenistwa nie chciało mi się schylić do niego i postanowiłem zepchnąć moto... i ześlizgnął się wprost na regulator napięcia :banghead:

Kilka żeberek pękło, zapłon jest, światła, sygnał ok ale rozrusznik ni chu...chu... Czy to możliwe że po takim czymś szlak go trafił? ktoś wie jak go sprawdzić? mam go już wyjętego.

Pomocy!!!!

ostro... piszesz zapłon? w sesie iskra? u kumpla w hondzie padł regulator napiecia, i motor palił tylko akumulatora nie ładował, wiec za chwile nie krecił ale z powodu akumulatora. nie wiem jak jest tu i nie bede sie mądrzyl, dobrze jakbys pomierzył napiecia ładowania aku, moze jakiś przewód sie odczepił idacy do rozrusznika on tam zadje sie gdzies w okolicach meandruje i wchodzi przed zebatka. rozrusznik raczej od tego sie nie rowali, jesli piszesz o rozwaleniu rozusznika a nie regulatora, to nie sadze, widziałem jak w maluchu koles testował czy działa czy nie... poprostu podłaczył go bezposrednio pod wielke aku i zobaczył czy kreci. a u ciebie zaraz po wypadku krecił czy od razu juz lipa? zobacz tez czy nie wypaliło jakiego bezpiecznika... odkrec przykreć aku jeszcze raz... (tak kiedys mialem na slabym aku, ze styki bardzo szybko sniedzialy) nie wiem sam,,, ale musisz maszynke ratować...

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon w sensie że świecą. Zastanawiam się czy regulator ma coś wspólnego z rozrusznikiem bo mi to nie pasuje chyba że w motocyklach tak jest. Wieczorem zobaczę czy rozrusznik na krótko zagada.

 

Zapłon w sensie że kontrolki świecą. Nie pasuje mi że regulator ma coś do rozrusznika chyba że w motocyklach to tak jest. Wieczorem sprawdzę rozrusznik na krótko i będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik nożki .Regulator do palenia nic nie ma.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Słuchaj luz na linkach można wyregulować przy kierownicy,tymi śrubkami,naciągając lub popuszczając.Ta z przodu jest od dodawania gazu,a od pasażera powrotna.Robimy to delikatnie bo zbyt mocne naciągnięcie którejś z nich może zmienić synchro.[...]

Rzeczywiście luz linek gazu reguluje się przy kierownicy - najpierw powrót, potem główna.

 

Witam , jestem tu nowy a juz przydalo sie sporo waszych rad.

Mam podobny problem co do sprzegla potrzebuje sprezynek - tarcze wymienialem na poczatku zeszlego sezonu a zdolalem zrobic zaledwie ok 5 tys. km i znow sie slizgaja. Jezeli ktos juz zdolal zalatwic i ma sie czym podzielic chetnie skorzystam ,piszcie na gadu lub tu ,jezeli nie - jutro zadzwonie do sklepu o ktorym pisaliscie wyzej i popytam jak mi sie uda rowniez chetnie sie podziele . pozdrawiam moturzysci marauderzy :buttrock:

WItam nowego kolegę - ten wątek to naprawdę skarbnica wiedzy o VZ800.

 

Zapłon w sensie że świecą. Zastanawiam się czy regulator ma coś wspólnego z rozrusznikiem bo mi to nie pasuje chyba że w motocyklach tak jest. Wieczorem zobaczę czy rozrusznik na krótko zagada.

 

Zapłon w sensie że kontrolki świecą. Nie pasuje mi że regulator ma coś do rozrusznika chyba że w motocyklach to tak jest. Wieczorem sprawdzę rozrusznik na krótko i będzie wszystko jasne.

Szczerze mówiąc nie wydaje mi się aby reg. napięcia miał coś wspólnego z tym że rozrusznik nie gada. Raczej obstawiałbym na jakiś oberwany/poluzowany przewód.

A rozrusznik nie reaguje w ogóle ? żadnego cyk, ani innych odgłosów ? całkiem martwy ?

 

Piter1600 => wydaje mi się że jak próbuje kręcić rozrusznikiem na luzie to czujnik nóżki nie ma nic do gadania.

Edytowane przez Ptaku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...