Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie z garazu wróciłem, znów aparat został w domu :banghead: jak bede miał to zaraz zrobie

, moto stoi juz gołe jak ten murzyn w deszczu, wyjełem gazniki, bak rozbebeszyłem do zaworów, jutro bede czyscił gazniki i zaworki ustawiał, a potem z pomocą boską postaram sie to jakoś złożyć do kupy,,, troche tego jest... hehe, tych kabli i sróbek,,, mam nadzieje ze mi nic w garsci nie zostanie... a teraz mam pytanie,, czy wartosci w servisóce dla ustawiania zaworów sa podane dla silnika ciepłego czy na zimnym,,,, bo tak teraz patrze ciezko bedzie na ciepłym,,, bo zanim to rozbiore, to chwila minie... i jeszcze musze zlokalizować te koncówki do podłaczania maszyny do synchro... jutro z servisówka bede patrzył, potem tylko zbudować maszyne do synchro i jatta man... nie sadziłem ze tyle z tym bedzie dłubaniny, moze dlatego ze to pierwszy raz rozbieram te gazniki, wiec staram sie zapamietac gdzie co było... prosze o odpowiedz co do tych zaworów czy na zimnym ustawiac czy na ciepłym- z ciepłym mogą byc problemy, chyba ze bede go bawełna energicznie tarł... :rolleyes: :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory zawsze ustawia się na zimnym silniku.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilczur- twój podnośnik to w porównaniu z Ptaka konstrukcją to mocno skomplikowany musi być, on na pilota działa? :bigrazz: Ptaka konstrukcję zrobiłem w trzy godziny i działa super - fakt że jest tylko do moto co ma na dole podwójną ramę i to na jednej wysokości.. Jest prosta i działa.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piter :notworthy: i tak pewnie bym na zimnym robil ale wolałem sie dopytac, np w maluchy zawsze na cieplym ustawialem,,, choc juz nie pamietam nawet troche czasu minely, wiem ze na cieplym slychac czy pukaja, a puki sie nie rozgrzeje to cicho chodzi...

 

 

co do podnosnika,,, cała filozofia to wywiercic 8 dzior w metalu 8 dziór w desce- podstawa podnosnik przykrecony do deski, platforma na ktorej stoi moto - ja przyspawalem, brat ma dobry migomat wiec to chwila byla, ale w poczatkowej kocepcji byly jesze 4 dziory w metalu i 4 w desce, czyli 24 dziór ogólnie wywiercic skrecic to srobami juz... nie wiem czy nie jest to szybciej niz spawac ta konstrukcjie,,, co prawda na tychy rurach to potem wystarczy zrobic cyk i motor stoi, jak na stopce centralnej, a tu jednak trzeba krecic korbka,,, no ale virago ladnie podnosi a tam nie ma ladnej ramy z dolu... tak patrzyłem i chyba kupie sobie jak bede miał ciut zbednej kasy,oprócz tego co zrobiłęm to cudo http://www.allegro.pl/item961043004_podnos...atv_680_kg.html pozdrawiam

 

no z garazu pisze, jakby in vivo...;-) dobralem sie w koncu do gazników, i ku mojemu zdziwieniu nie ma w nich kroćców,,, trzeba je sobie dorobic, dzióry sa zaslepione sróba... tak wiec wtiopa troche,,, ale sprzedaje dobry patent na szybkie kroćce w sosie miedzianym... bierzemy koncówke kontaktową od migomatu, 2.50 zł gwintownik i zmiejszamy gwint na niej o 1, tak by pasował na sróbe wykrecona, gwintujemy i krociec jak ta lala... :)

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę wysyp podnośników do Marudy :icon_biggrin: cieszę się że konstrukcja się sprawdza :flesje:

 

 

Dzieki Piter :notworthy: i tak pewnie bym na zimnym robil ale wolałem sie dopytac, np w maluchy zawsze na cieplym ustawialem,,, choc juz nie pamietam nawet troche czasu minely, wiem ze na cieplym slychac czy pukaja, a puki sie nie rozgrzeje to cicho chodzi...

[...]

tak patrzyłem i chyba kupie sobie jak bede miał ciut zbednej kasy,oprócz tego co zrobiłęm to cudo http://www.allegro.pl/item961043004_podnos...atv_680_kg.html pozdrawiam

 

Tak jak pisał Piter - zawory , niezależnie w jakim silniku zawsze ustawiamy na zimno - luzy podawane w serwisówkach to właśnie luzy na zimno.

A ten podnośnik z linka to pełny wypas, ostatnio na bajzlu w Katowicach widziałem podoby podnośnik tylko że miał elektryczny silniczek zasilany kabelkami z akumulatora - wersja dla leniwych :biggrin:

pozdrawiam

 

p.s. dzisiaj zaczynam sezon, mam zamiar troche polatać po południu :crossy: :biggrin: mordka mi się cieszy od rana :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo ludziska

Mam pytanko, chcę zamiontować ładowanie do nawigacji w Marudzie. Możecie doradzić gdzie najlepiej podpiąć kabel ładowania?

 

pozdro :crossy:

Podpinam się pod to pytanie - ma ktoś navi w Marudzie ? Jak mocowane ? Ja kombinuje jak samochodowe Navi zamontować na Marudzie tak aby było czytelne i abym go nie musiał szukać po asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod to pytanie - ma ktoś navi w Marudzie ? Jak mocowane ? Ja kombinuje jak samochodowe Navi zamontować na Marudzie tak aby było czytelne i abym go nie musiał szukać po asfalcie.

 

Ja zamontowałem Tom Tom Rider 2, przeznaczony do moto więc i uchwyt na kiere był w komplecie. Ogólnie zaje, ale aku w navigacji starcza na pare godzin a potem trzeba ładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwykłą bazę uchwytu na kierownicy...

http://www.nawigacje-gps.pl/galerie/u/uchw...io-p350_417.jpg

 

miałem centralnie ale kontrolki zasłaniała...

teraz mam po lewej stronie... = można naciskać jadąc :-P

w ten uchwyt mam wpięty uchwyt do telefonu... i gotowe :->

zasilania nie podciągałem...

mam pod siedzeniem gniazdko zapalniczki...

bateria na GPS mi wytrzymuje 2-3h...

na dłuższe trasy podepnę zasilacz pod siedzeniem... a kabel na bak...

Jedni wolą Harleya i cycate blondynki... inni motocykle japońskie i ciasne... nazwijmy to...hmmm... winkle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem kiedys gniazdo zapalniczki, pod aku ale przewody byly za slabe i sie przepalały,,,, obcianałęm izolacje i przyczepiałem dalej- to bylo na wypadzie na ukraine. jakos to działało... a to nie jest tak ze navi jest ladowane z gniazda zapalniczki? jak tak to zrobic sobie gniazdo zap i juz... w to pakowac...

 

no wrociłem z garazu, gazniki pomyte zawory ustawione, bylo prawie dobrze,,, mialy te 0.1, czasem z 0.15 ale wszsytki do 0.1 jak w servisówce podciagnełem... teraz pyka łądnie. Kurde ale roboty z tym... moze dlatego ze wszystko zaraz czysciłem, i na spokojnie... nie synhronizowałęm bo nie zrobilem na czas maszynki a bylem ciekaw jak chodzi bez... a tego hu*a co wymyslił zdejmowanie baku a konkretniej przeciskanie kranika miedzy gaznikiem a cylindrem bym za jaja powiesił, i okładał 44dni babusowym pędem po pachach... myslałem ze jajo zniose... jeszcze pełniuśny bak bo po zimowaniu, i tylko czekałem aż mi radośnie chlustnie na kolana,,, ale naszczescie sie udało...

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwykłą bazę uchwytu na kierownicy...

http://www.nawigacje-gps.pl/galerie/u/uchw...io-p350_417.jpg

 

miałem centralnie ale kontrolki zasłaniała...

teraz mam po lewej stronie... = można naciskać jadąc :-P

w ten uchwyt mam wpięty uchwyt do telefonu... i gotowe :->

zasilania nie podciągałem...

mam pod siedzeniem gniazdko zapalniczki...

bateria na GPS mi wytrzymuje 2-3h...

na dłuższe trasy podepnę zasilacz pod siedzeniem... a kabel na bak...

 

Właśnie coś takiego będę chciał wykombinować, tylko że potrzebowałbym taką bazę zakończoną kulką.

 

[...] a tego hu*a co wymyslił zdejmowanie baku a konkretniej przeciskanie kranika miedzy gaznikiem a cylindrem bym za jaja powiesił, i okładał 44dni babusowym pędem po pachach... myslałem ze jajo zniose... jeszcze pełniuśny bak bo po zimowaniu, i tylko czekałem aż mi radośnie chlustnie na kolana,,, ale naszczescie sie udało...

Znam ten ból - też wywijałem pełnym bakiem, podpierałem kolanem i cudowałem na wszystkie strony.... W końcu zastosowałem sposób podany przez zzhop, czyli bak lekko uniosłem, przekręciłem i położyłem na siedzeniu pasażera.

 

Dzisiaj w końcu pojeździłem trochę i muszę powiedzieć że zmiana zębatki na 16 to był strzał w 10 :icon_mrgreen: zupełnie inna jazda przy 100-130 km/h.

Okazało się że muszę skasować luz na manetce bo jakiś duży się zrobił po tym jak to wszystko porozbierałem i przesmarowałem. Jak ustawić ten luz ? Przerabiał ktoś temat ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! ale wam zazdroszczę :) mnie zima na sam koniec kopnęła w dupę i rozłożyła na łopatki, były plany aby moto wyjąć i przewietrzyć lecz niestety muszę termometr pod pachą nosić i jakieś pieprzone tabletki i syropki konsumować zamiast normalnie piwa się nachapać po skończonym wiosennym bujaniu. Chyba mam pecha, bo zdrowie nigdy mi nie pozwalało nawet poznać jakikolwiek gabinet lekarski a zawsze jak najdzie pora na pierwszą przejażdżkę to coś się dzieje np. w zeszłym roku umawiałem się na pierwsze wiosenne bujanie z kumplami a tu rano, co? zdziwienie :( sraczka i to taka co do dziś pamiętam bo nie dałem się wiedząc o tym że motocykl to lekarstwo na wszystko a sami motocykliści są twardzi i maja na tyle zwieracze sprawne że pojechałem. Warto było nawet poznałem wiele przybytków na wielu stacjach paliw i co żeśmy się uśmiali i ubawili to bez tej sraczki by nie było. Na razie ponownie spoglądam na termometr i widzę że być może będzie dzisiaj dobrze bo już mnie korci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Okazało się że muszę skasować luz na manetce bo jakiś duży się zrobił po tym jak to wszystko porozbierałem i przesmarowałem. Jak ustawić ten luz ? Przerabiał ktoś temat ?

 

kiedys zylem w mylnym przeswiadczeniu ze dwie linki gazu wychodzące z manetki ta sa jedna do jednego gaznika druga do drugiego... nic bardziej bładnego, dodajac gazu ciagniesz jedna linke a popuszczajc gaz ciagniesz druga... nigdy sie nad tym nie zastanawiałem... aż do wczoraj gdy musiałem poskaład to wszystko do kupy... nie jak w wsk ze ciagnelo sie przepustnice linka a sprezyna ciagnela w druga... chyba jedyna regulacja napieca tych linek gazu jest na gazniku, na tych nyplach, i teraz zaleznie gdzie masz luz musisz podciagnac jedna lub druga... żeby sie tam dostac wystarczy sciagnac ten bak... :banghead: i odkrecic wspornik ramy, bedziesz mial przynajmiej przedni slimak na wieszchu, tylnie to nie wiem bo nie pamietam,,, u mnie też sie porobilo toche luzu, narazie ciesze sie ze motor po moich kombinacjach w ogole odpala;)

 

mam pytanie odnosnie synchronizacji, do osób co robiły lub widziały moze... chodzi mi o sróbe do jej przeprowadzenia... a mianowicie mam dwa typy, jedna jest po prawej stronie na tylnim gazniku taka co mozna ja by reka krecic... a do drugiej niestety trzeba by bak zdjac bo znajduje sie na przednim gazniku, taka mała długa z dojsciem od góry... niestety wydaje mi sie ze to bedzie ta pod bakiem,, moze ktos robił lub widział synchro... czy zdejmowali bak do niej i podawali paliwo z butli? czy moze tymi linkami na slimakach sie synhronizuje... co by było masakra do masakrycznej potegi

 

aha i co do ustawien iglicy, u mnie chyba sa na drugim od gory,, znaczy widac dwa rowki pod tym plastikiem ponizej, wiec albo 1 albo 2 od gory... az tak nie rozbieralem by sprawdzać

 

przerylem troche servisówke... i patrze ze sie robie ta sroba na tylnim gazniku, - to jest niby throthlle stop screw- shto to? i nyplem linki synhronizacyjnej- synhronization adjuster... to pytanie moje - czemu zdejmowac bak?? skoro jest do nich dostep do tylniego gaznika,,, tylko jak juz go podniesc by kroćce założyc z przodu...

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...