kufi Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 dodam że można zadzwonić do Suzuki i na podstawie numeru ramy podadzą od ręki w jakim malowaniu motocykl, wyjechał z fabrykiOba te objawy występują przy pustych wydechach :) pozdrawiam Święte słowa - moja ma mały przebieg ale tłumiki tuningowe i rurki mi coraz bardziej ciemnieją :cool: A co do reszty to żywe złoto - żadnych problemów z silnikiem ,którego konstrukcja jest b.dobra mimo upływu lat :banghead: Co do gmola ,to ja tez jak Wilku miałem swoją na boku (nie utrzymałem na łuku przy wolnej jeździe) i mocowanie nad chłodnicą zdało egzamin :banghead: Zresztą ten typ mocowania tj. nad chłodnicą i przy przednich podnóżkach jest zalecany przez producenta . Pozdrawiam :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 "Oba te objawy występują przy pustych wydechach :) " Obawiam się Ptaku że nie do końca przyczyna tkwi w pustych wydechach. Kolanka zmieniają kolor od bardzo wysokiej temperatury. I przyczyny są następujące: - katownie zimnego sprzęta – ( ale jeśli masz moto od dłuższego czasy i teraz zaczęły zmieniać kolor na ciemno fioletowy szczególnie w okolicach cylindrów) to przyczyną może być opóźniony zapłon, niedomykające się zawory oraz zbyt uboga mieszanka.Czyli czas na kontrolę zaworów, zapłonu, układu dolotowego (lewe powietrze) oraz czyszczenie i synchro gaźników. Są to prawdy stare jak świat i pewnie znajdziesz je w innych wątkach forum. Jeśli kolanka masz oryginalne fabryczne a tylko rozprułeś wydech nie powinny zmienić koloru - oczywiście z czasem zmienią kolor ale nie przy przebiegu 20 tys spokojnej jazdy. Chyba ze kolanka masz nieoryginalne - katalogowe ( te zazwyczaj nie są robione z ze stali żaroodpornej i mogą zmieni kolor bardzo szybko). pozdrawiam i życzę przyczepności Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 [...] ale jeśli masz moto od dłuższego czasy i teraz zaczęły zmieniać kolor na ciemno fioletowy szczególnie w okolicach cylindrów) to przyczyną może być opóźniony zapłon, niedomykające się zawory oraz zbyt uboga mieszanka.Czyli czas na kontrolę zaworów, zapłonu, układu dolotowego (lewe powietrze) oraz czyszczenie i synchro gaźników. Są to prawdy stare jak świat i pewnie znajdziesz je w innych wątkach forum. Jeśli kolanka masz oryginalne fabryczne a tylko rozprułeś wydech nie powinny zmienić koloru - oczywiście z czasem zmienią kolor ale nie przy przebiegu 20 tys spokojnej jazdy. Chyba ze kolanka masz nieoryginalne - katalogowe ( te zazwyczaj nie są robione z ze stali żaroodpornej i mogą zmieni kolor bardzo szybko). pozdrawiam i życzę przyczepności Akurat mnie ten problem (jeszcze) nie dotyczy, wydechy prułem ale nie całkowicie bo została pierwsza przegroda i jak narazie nie ma żadnych zmian koloru, ale i kilometrów niewiele zdążyłem nawinąć.A podobno kolana zmieniają kolor właśnie przy całkiem pustych rurach co spowodowane jest zbyt szybkim przepływem spalin (a co za tym idzie ich wyższą temperaturą) z komory spalania do wydechu. Pierwsza przegroda w tłumiku odpowiada za tak zwane zjawisko falowe czyli "odbicie" spalin co skutkuje ich wolniejszym przepływem przez otwarty zawór wydechowy.Więc zgadzamy się że kolana zmieniają kolor od zbyt wysokiej temperatury :buttrock: pozdrawiam Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Dzięki za garść informacji :icon_biggrin: Teraz zostaje wypróbować je w praktyce. Mam nadzieję że wszystko pójdzie dobrze i jeszcze w tym sezonie moto będzie w garażu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Witam kolegę TYMONA. Przymierzam się do większego moto - yamachy wild lub road stara więc oferuję swojego maruderka. Jak by co to mogę przesłać parę zdjęć na maila a filmik z jego udziałem w mojej stopce.Więcej napiszę na prv. jak kolega zainteresowany bo admin zaraz mnie ochrzani że takie sprawy w innym dziale.Pozdawiam i do zobaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desperatvz Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Jak już Wam kiedyś wspominałem strasznie mnie wkurzał wydech w Marudzie - jest tragicznie cichy... :( Postanowiłem coś z nim zrobić i zacząłem od szukania info w necie - ogólne informacje znalazłem ale z konkretami (szczegółami) gorzej.Dlatego postanowiłem opisać co zrobiłem - mam nadzieję że się komuś przyda - dotyczy nowszego modelu ( z roczników 1999-2003).Oczywiście muszę zaznaczyć że każdy robi to na swoją odpowiedzialność itd. itp. bla bla bla ;) Opierałem się na tej stronie - można podejrzeć co i jak wygląda bo przeczytać to już gorzej. :eek: Najpierw wywierciłem trzy nity , którymi przymocowana jest chromowana blaszka zamykająca tłumik - pod nią pokazała się następna blacha,w której wywierciłem 6 otworów.Dźwięk się poprawił ale to jeszcze nie to - postanowiłem wyciągnąć z tłumika tę środkową rurę razem z przegrodami. :icon_biggrin: W tym celu zaopatrzyłem się w wiertło (otwornicę) o średnicy 51 mm przeznaczoną do stali , podobna do tej- koszt 50 PLN.Wywierciłem wszystkie trzy przegrody, dwie pierwsze to żaden problem ale trzecią (patrząc od strony tyłu tłumika) trzeba wiercić delikatnie bo nie jest przyspawana do wewnętrznej ściany tłumika a jedynie do środkowej rurki.Jest niebezpieczeństwo że przegroda razem z rurką wsuną się wgłąb tłumika i cholernie ciężko to potem wyjąć - problem w tym że ta przegroda ma trochę większą średnicę niż końcówka tłumika. :bigrazz: Niestety spotkało mnie to przy wierceniu dolnego tłumika i nie obyło się bez pomocy drugiej pary rąk - jeden trzyma kombinerkami za środkową rurkę a drugi młotek+przecinak (na szczęście wystarczy tę przegrodę tylko trochę zdeformować żeby wyszła).Na koniec wyciągamy z tłumika środkową rurkę razem z trzema przegrodami. :D Efekt jest rewelacyjny ! :wink: Pięknie gada. :biggrin: Pozdrawiam i lewa w górze ! :)witam wszystkich. od dwoch lat latam Desperadem z wlasnie tak zrobionymi wydechami. dzwiek faktycznie rules! mam jednak pytanko czy ktorys z kolegow probowal cos robic z ukladem dolotowym tzn. filtr,obudowa ,gaznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Witam Po dzisiejszej przejażdżce na skuterze chińskiej produkcji zauważyłem że tarcza prędkościomierza w tym wehikule jest podświetlana.Natomiast w mojej Marudzie nie. Czy to wina spalonej żarówki czy tak ma być ??? Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Tarcza powinna być podświetlona, pewnie masz spaloną żarówkę. Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Ptaku – miałbym jeszcze dwa banalne pytanka. Mianowicie: zielona kontrolka od kierunków – u mnie miga bardzo słaba przy słonecznej pogodzie jest prawie niewidoczna w porównaniu z kontrolką „luzu”, która świeci bardzo dobrze. Czy u Ciebie też jest podobnie - chociaż nie sądzę – zastanawiam się nad przyczyną tego zjawiska – może jakieś zwarcie ??? A druga sprawa to przy jakich prędkościach zmieniasz kolejne biegi, oczywiście przy spokojnej jeździe ??? Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kufi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Ptaku – miałbym jeszcze dwa banalne pytanka. Mianowicie: zielona kontrolka od kierunków – u mnie miga bardzo słaba przy słonecznej pogodzie jest prawie niewidoczna w porównaniu z kontrolką „luzu”, która świeci bardzo dobrze. Czy u Ciebie też jest podobnie - chociaż nie sądzę – zastanawiam się nad przyczyną tego zjawiska – może jakieś zwarcie ??? A druga sprawa to przy jakich prędkościach zmieniasz kolejne biegi, oczywiście przy spokojnej jeździe ???Witam Cię :bigrazz: Musisz mieć coś skopane z instalacją ,bo zielona kontrolka jest od luzu ,a żółta od kierunków :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jajo79 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Po pierwsze - skoro jedna z żarówek świeci słabiej to prawdopodobnie jest włożona słabsza, gdyż takich żarówek jakie być powinny w Polsce nie kupisz - chyba że w salonie po 30 zł za sztukę. Po drugie - prędkościomierz jest podświetlany - pewnie żarówka się spaliła (u mnie też spaliła się ta żarówka), a po trzecie to fajnie by było, żeby ludzie którzy niebardzo wiedzą co napisać nie pisali takich rzeczy - kontrolki luzu i kierunków świecą w tym samym kolorze (zielonym), gdyż zielone są klosze, a żarówki białe. Nie masz nic pokręcone. Witam wszystkich. Jest również posiadaczem VZ 800. Moto posiadam od kwietnia tego roku.Rocznik sprzętu to oczywiście niedościgniony 97. Mam prośbę do osób które maja zamontowane w swoich sprzętach gmole.Czy mogły ktoś zamieścić zdjęcia – jak i w którym miejscu są one zamocowane.Oraz zrobić prosty rysunek techniczny też wykorzystując do tego celu zdjęcie – po prostu w Paincie nanieść podstawowe wymiary - czyli średnicę rury i podstawowe gabaryty. Pozdrawiam i życzę przyczepności. Przechodziłem dawno przeprawę z gmolami do maraudera - jest problem bo większość firm robi gmole mocowane na 2 szóstki w gumach an górze chłodnicy - zupełnie bez sensu - takie coś mija się z celem i może narobić więcej szkody niż pożytku. Znalazłem fajne gmole holenderskie (tańsze od polskich) Grand Canyon z mocowaniem w bardziej solidnym miejscu. No i się sprawdziły :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 (edytowane) [...]zielona kontrolka od kierunków – u mnie miga bardzo słaba przy słonecznej pogodzie jest prawie niewidoczna w porównaniu z kontrolką „luzu”, która świeci bardzo dobrze. Czy u Ciebie też jest podobnie - chociaż nie sądzę – zastanawiam się nad przyczyną tego zjawiska – może jakieś zwarcie ??? A druga sprawa to przy jakich prędkościach zmieniasz kolejne biegi, oczywiście przy spokojnej jeździe ??? Obie kontrolki świecą równie jasno, może u Ciebie po prostu ktoś włożył słabszą żarówkę ?Co do prędkości to ciężko powiedzieć , raczej na słuch zmieniam ale chyba jakoś tak :jedynka - tylko ruszamdwójka - do 20 km/htrójka - do 40 km/hczwórka - do 50-60 km/hi potem piątka...... a potem szukam szóstki :biggrin: Witam Cię :notworthy: Musisz mieć coś skopane z instalacją ,bo zielona kontrolka jest od luzu ,a żółta od kierunków :notworthy: Obie są zielone - Neutral po lewej stronie a kierunki po prawej. jajo79=> a masz może jakiś namiar na takie gmole ? jakiś link albo "cóś" ? Edytowane 17 Sierpnia 2008 przez Ptaku Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Ptaku i jojo79 dzięki z info. Ja biegi zmieniam od 1 do 4 tak jak ty Ptaku. Czwórkę wbijam przy 60 natomiast piątkę dopiero przy 80- 90. Podróż bez szyby powyżej 90 przyjemna już nie jest wiec chyba zmienię zapięcie piątki przy 80. Jeszcze pytnie przy takiej jeździe czyli piąty bieg przy około 70 i powiedzmy podróz 80 km/h - jak wypada spalnie. (U mnie średnio to 5 do 6l/100km przy 90km/h) ??? Odnośnie gmoli zrobiłem sobie tylko model 3D w Solid Worksie i jakoś nie mogę się zabrać za robotę. Pozatym czekam no Moto Bazar w Łodzi który będzie 5/6 września i chcę tam coś podejrzeć a jak się trafi coś ciekawego to może i kupie gotowy. jojo79 daj link do twoich gmoli albo wklej jakieś zdjęcie Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) [...]Ja biegi zmieniam od 1 do 4 tak jak ty Ptaku. Czwórkę wbijam przy 60 natomiast piątkę dopiero przy 80- 90. Podróż bez szyby powyżej 90 przyjemna już nie jest wiec chyba zmienię zapięcie piątki przy 80. [...] ja jednak wbijam biegi niżej niż Ty, bo czwórkę w okolicach 40-50 a piątkę w okolicach 60 - to moim zdaniem już najwyższy czas ;) Oczywiście mówimy o spokojnym bujaniu :) bo jak chcę odejść ze skrzyżowania to wtedy ciągnę na biegach wyżej....ale nie mam pojęcia do ilu bo wtedy to już kompletnie na budzik nie patrzę :lalag: a tak w ogóle to przy 90 to już namiętnie szukam szóstki.....brakuje jej ewidentnie Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez Ptaku Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desperatvz Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 witam wszystkich. od dwoch lat latam Desperadem z wlasnie tak zrobionymi wydechami. dzwiek faktycznie rules! mam jednak pytanko czy ktorys z kolegow probowal cos robic z ukladem dolotowym tzn. filtr,obudowa ,gaznik?witam ponownie. zadnych wiadomosci na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.