Skocz do zawartości

Czy Tuleja zamiast nicasilu sprawdzi się w "ćwiartce"


grzesiek3210
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wynika to z miedzy innymi z tego ze tuleja jest zeliwna i niebardzo oddaje ciepło;]

...a jak jest nicasil to cały cylinder jest aluminiowy czyli duzo łatwiej oddaje ciepło:)

 

Juz mlion tematów był o nicasilu :)

Ja bym wzyciu nicasilu na zeliwo nie zamienił... Nowa powłoka nicasilu kosztuje 800zł razem z ewentualnym spawaniem, rozwiercaniem i honowaniem i ogolnie cylinder jest po odebraniu całkiem jak nowy (wysyłka do anglii- mechanik z ktm to wysyła więc jak coś to na PW dam nr) co z resztą zostało sprawdzone juz przez kilku forumowiczów.

Jak dla mnie sam fakt ze po załozeniu nowego tłoka na nicasil nie trzeba go praktycznie docierac (bo wystarczy jeden bak delikatniej przejechac) jest całkowicie obalający żeliwo...

Pozatym jak juz wczesniej wspomniano do żeliwa potrzeba innego tłoka z twardszego materiału a takich w sklepach nie ma w magazynie tylko trzeba zamawiać i czekać...

Większe grzanie sie motoru na np górskim szlaku gdzie jedzie sie z prędkością 30km/h pod stromizne przez godzine jest dość ryzykowne i grozi zatarciem...

No i to oddawanie do szlifu za każdym razem kiedy tłoka trzeba zmienić :banghead: bo mi kompletna i całkowita praca przy wymiane tłoka zajmuje max 1,5h.

W wyczynowej crossowce np nadal tłoki trzeba zmieniać co ścisle określoną liczbe motogodzin, no moze troszke żadziej ale to kwestia pewnie 10h...

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie te argumenty co podał Gawron są do przemyślenia.Dobrze mówi jeśli chodzi o samo docieranie,nicasil jest świetną sprawą.No i racja że za 800zł jest cylinder jak leleczka:-)Za tuleją przemawia fakt,że jeżdżę amatorsko i sprzęt nie dostaje tak w dupe jak u zawodnika także grzać raczej się nie powinien.Wiadomo że nicasil jest najlepszym rozwiązaniem ale wiadomo że w Polsce wschodniej nie jest lekko i każdy grosz się liczy.Na to konto wole pieniądze odłożyć na nowy napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na co komu liczby?

Jeśli tulejowany cylinder mocniej się grzeje to niby czego to jest skutkiem? Bo ja sądzę że wynika to z większego tarcia.

 

Pozdro!

Moim zdaniem jest inaczej,

Zeliwo jest bardzo dobrym przewodnikim cieplnym (wlasnie dlatego grzejniki starego typu sa zeliwne)- dlugo sie nagrzewa i dlugo stygnie i wlasnie dlatego silnik w ktorym znjduje sie tuleja szybciej sie grzeje, pozatym tuleja ma o wiele wieksza objetosc w cylindrze niz powloka nicasilowa (ze wzgledu na grubosc). W motocyklu zastosowana ja dlatego ze wysokie temperatury nie robia na zeliwie wiekszego wrazenia - tzn nie odksztalca sie na skutek temperatur ktore panuja podczas pracy silnika.

Pozatym gdyby w silnikach z tuleja wystepowalo wieksze tarcie (mowa tu o sporych roznicach) to czy te silniki nie zacieralyby sie ??

Ale gdzie tu mowa o utracie mocy zupelnie nie wiem ....:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś cylider z nikasilem na wyzucenie? Bo nikasil to nic innego jak aluminium pokryte niklem...

nikiel to tylko niewielka część ;)

NiCaSil to:

- Ni -> nikiel

- Ca -> wapń

- Si -> krzem

Nie wiem tylko co to jest "L" na kopńcu słowa ale mozliwe ze jest to coś w rodzaju dodatku fonetycznego przy wymawianiu słowa. A moze chodzi o "Li" czyli "lit"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest wieksze tarcie to wtedy przez tarcie traci sie moc

a jestes pewny ze jest wieksze ?? bo ja wcale takiej pewnosci nie mam. Nawet jesli jest minimalnie wieksze i spadnie delikatnie moc to jest to warosc tak mala ze sie ja pomija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz.Jak jest z dostępnością tłoków po żeliwo.Boję się tego że do Huski założe tuleje polatam sezon i jak dojdzie do wymiany tłoka to okaże się że nigdzie nie mogę znaleźć.Na nicasil będzie za późno....bez użyteczny motocykl i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz.Jak jest z dostępnością tłoków po żeliwo.Boję się tego że do Huski założe tuleje polatam sezon i jak dojdzie do wymiany tłoka to okaże się że nigdzie nie mogę znaleźć.Na nicasil będzie za późno....bez użyteczny motocykl i tyle.

no najpierw sie dobrze zorientuj w temacie czy do Twojego motocykla są takie tłoki i jak z ich dostępnością i ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...