Gawron Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 (edytowane) wynika to z miedzy innymi z tego ze tuleja jest zeliwna i niebardzo oddaje ciepło;]...a jak jest nicasil to cały cylinder jest aluminiowy czyli duzo łatwiej oddaje ciepło:) Juz mlion tematów był o nicasilu :) Ja bym wzyciu nicasilu na zeliwo nie zamienił... Nowa powłoka nicasilu kosztuje 800zł razem z ewentualnym spawaniem, rozwiercaniem i honowaniem i ogolnie cylinder jest po odebraniu całkiem jak nowy (wysyłka do anglii- mechanik z ktm to wysyła więc jak coś to na PW dam nr) co z resztą zostało sprawdzone juz przez kilku forumowiczów.Jak dla mnie sam fakt ze po załozeniu nowego tłoka na nicasil nie trzeba go praktycznie docierac (bo wystarczy jeden bak delikatniej przejechac) jest całkowicie obalający żeliwo...Pozatym jak juz wczesniej wspomniano do żeliwa potrzeba innego tłoka z twardszego materiału a takich w sklepach nie ma w magazynie tylko trzeba zamawiać i czekać...Większe grzanie sie motoru na np górskim szlaku gdzie jedzie sie z prędkością 30km/h pod stromizne przez godzine jest dość ryzykowne i grozi zatarciem...No i to oddawanie do szlifu za każdym razem kiedy tłoka trzeba zmienić :banghead: bo mi kompletna i całkowita praca przy wymiane tłoka zajmuje max 1,5h.W wyczynowej crossowce np nadal tłoki trzeba zmieniać co ścisle określoną liczbe motogodzin, no moze troszke żadziej ale to kwestia pewnie 10h... Edytowane 21 Czerwca 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 ma ktoś cylider z nikasilem na wyzucenie? Bo nikasil to nic innego jak aluminium pokryte niklem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 właśnie te argumenty co podał Gawron są do przemyślenia.Dobrze mówi jeśli chodzi o samo docieranie,nicasil jest świetną sprawą.No i racja że za 800zł jest cylinder jak leleczka:-)Za tuleją przemawia fakt,że jeżdżę amatorsko i sprzęt nie dostaje tak w dupe jak u zawodnika także grzać raczej się nie powinien.Wiadomo że nicasil jest najlepszym rozwiązaniem ale wiadomo że w Polsce wschodniej nie jest lekko i każdy grosz się liczy.Na to konto wole pieniądze odłożyć na nowy napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Witam,Na co komu liczby?Jeśli tulejowany cylinder mocniej się grzeje to niby czego to jest skutkiem? Bo ja sądzę że wynika to z większego tarcia. Pozdro!Moim zdaniem jest inaczej,Zeliwo jest bardzo dobrym przewodnikim cieplnym (wlasnie dlatego grzejniki starego typu sa zeliwne)- dlugo sie nagrzewa i dlugo stygnie i wlasnie dlatego silnik w ktorym znjduje sie tuleja szybciej sie grzeje, pozatym tuleja ma o wiele wieksza objetosc w cylindrze niz powloka nicasilowa (ze wzgledu na grubosc). W motocyklu zastosowana ja dlatego ze wysokie temperatury nie robia na zeliwie wiekszego wrazenia - tzn nie odksztalca sie na skutek temperatur ktore panuja podczas pracy silnika. Pozatym gdyby w silnikach z tuleja wystepowalo wieksze tarcie (mowa tu o sporych roznicach) to czy te silniki nie zacieralyby sie ?? Ale gdzie tu mowa o utracie mocy zupelnie nie wiem ....:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 ma ktoś cylider z nikasilem na wyzucenie? Bo nikasil to nic innego jak aluminium pokryte niklem...nikiel to tylko niewielka część ;)NiCaSil to:- Ni -> nikiel- Ca -> wapń- Si -> krzemNie wiem tylko co to jest "L" na kopńcu słowa ale mozliwe ze jest to coś w rodzaju dodatku fonetycznego przy wymawianiu słowa. A moze chodzi o "Li" czyli "lit" Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 jesli jest wieksze tarcie to wtedy przez tarcie traci sie moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 jesli jest wieksze tarcie to wtedy przez tarcie traci sie moca jestes pewny ze jest wieksze ?? bo ja wcale takiej pewnosci nie mam. Nawet jesli jest minimalnie wieksze i spadnie delikatnie moc to jest to warosc tak mala ze sie ja pomija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 niedawno znalazłem którka wzmianke o cilidrach nikasilowych w której mówiono ze stop AK(silumin[aluminium,krzem]) jest nałozona elektrolitycznie wartewka niklu która potem jest wyhonowana do grubosci 0,4ym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz.Jak jest z dostępnością tłoków po żeliwo.Boję się tego że do Huski założe tuleje polatam sezon i jak dojdzie do wymiany tłoka to okaże się że nigdzie nie mogę znaleźć.Na nicasil będzie za późno....bez użyteczny motocykl i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz.Jak jest z dostępnością tłoków po żeliwo.Boję się tego że do Huski założe tuleje polatam sezon i jak dojdzie do wymiany tłoka to okaże się że nigdzie nie mogę znaleźć.Na nicasil będzie za późno....bez użyteczny motocykl i tyle.no najpierw sie dobrze zorientuj w temacie czy do Twojego motocykla są takie tłoki i jak z ich dostępnością i ceną. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 W martin motocykle powiedzieli że spokojnie wszystko jest dostępne...ale wiadomo,że każdy zachęca do swojego.Popytam innych TULEJOWCÓW :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Ja mam tuleję i w zeszłym roku dokładnie zakładałem nowy tłok. Kupiłem w seba-motor kuty tłok wiseco i do dzisiaj na nim lata. Także na tuleję będziesz miał napewno tłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.