Skocz do zawartości

yamaha xj 750 85r pare pytan


tuszaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Bylem dzis ogladac moj upatrzony motorek - xj 750 85r. Wlasciciel przyznal sie ze moto mialo zarowno lewy jak i prawy delikatny szlif, zreszta widac lekko otarte zegary z obu stron oraz przytarte wydechy. Gosciu sprowadzal moto z reichu i sam duzo przy nim zrobil. Pytania sa nastepujace:

1. od spodu przy zadupku zauwazylem ze rama jest spawana (tzn. spaw ok 20 cm od konca po prawej i lewej stronie). czy tak ma byc, czy tez moze to swiadczyc o jakims konkretnym dzwonie? - dodam tylko, ze jechalem motorem troche i prowadzil sie elegancko).

2. po prawej stronie przytarty jest dekiel z napisem yamaha - od czego to jest i jakie ew. awarie moga byc z tym zwiazane.

3. motor mial male problemy z odpaleniem, odp. za 3 razem, pozniej przez na ssaniu obroty mu co chwile same rosly, poza tym przez chwile tak jakby nierowno chodzil (czy tak powinno byc - nie wiem bo nigdy nie mialem moto) ale koles mowil, ze stal jakis czas, a poza tym gazniki sa do synchronizacji). I wlasnie czy to moze byc kwestia tylko gaznikow czy cos wiecej?

4. podczas jazdy po puszczeniu manetki manetka odbijala, ale silnik caly czas trzymal obroty (po wysprzegleniu) - okazalo sie ze podobno ssanie nie bylo do konca wylaczone - nie wiem czy wlasnie tak powinno to wygladac? Pozniej jak gosc wjezdzal do garazu to niby bylo juz ok.

5. nie zauwazylem zadnych wyciekow, wszystko suchutkie, zarowno przed jak i po jezdzie. Jednak silnik byl malowany przez wlasciciela w zeszlym sezonie, czy to moze jakos zamaskowac (uszczelnic na chwile) wycieki?

 

Oczywiscie mam zamiar oddac moto do warsztatu na obowiazkowe synchro gaznikow jeszcze przed zakupem, ale chcialbym wczesniej poznac opinie, czy wogole mam sie w to bawic. Wrazenia z jazdy oceniam na bardzo dobre, wizualnie tez nie mam mu nic do zarzucenia, jednak wiadomo, ze sie napalilem troche na to moto i bedzie mi sie wydawalo ze jest cudowne ;)

 

dzieki z gory za pomoc i opinie

pozdr.

tuszaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie miałem bliższej styczności z XJ. Mój mechanik taką jeździ. Jak chcesz to mogę się dowiedzieć, lub niech ktoś z forum się wypowie na ten temat.

 

2. Trudno stwierdzić co konkretnie jest ukryte z tej strony w tym modelu nie widząc dekla. Jeśli nie jest to bardzo głębokie przetarcie, ze śladami uderzenia to raczej nie ma się co przejmować.

 

3. Myślę, że to normalne. Oprócz synchronizacji gaźników być może ( a raczej na pewno) ma także do wymiany świece, do regulacji luzy zaworowe itp. Pewnie przez ostatni czas służył tylko jako moto na dojazdy. W eksteremalnych sytuacjach może to być nawet problem z kompresją (problem z odpalaniem).

 

4. Było dokładnie to sprawdzić. Być może to ssanie, lub zacinająca się linka w pancerzu. Raczej nic groźnego.

 

5. I tak i nie. Z jednej strony trudno zamaskować same wycieki malowaniem. Pojawią się na malowanym. Pytanie tylko po co gość malował silnik w moto, kóre miało dwa delikatne szlify? Tak jakby nie miał nic do robienia...

 

Ja bym się w to nie pchał.

Oczywiście na to ma wpływ wiele czynników- np. cena i to ile jesteś w stanie przeznaczyć na kupno i serwis po kupnie w ogóle. Moto leżało na jednym boku, drugim, byc może miało spawana ramę, a do tego nie wiadomo po co malowano silnik. Nie pali idealnie, nie pracuje równo. Nie masz pewności, że uda się wszytsko zrobić niskim kosztem.

 

Ogólnie jestem zdania, że lepiej jakbyś rozejrzał się za czymś, co nie będzie budziło tylu Twoich wątpliwości. Ja po moje moto jechałem 400km. na jesieni. Tanie też nie było. Nie żałuję.

Znam natomiast ludzi, który napalili się na pierwsze lepsze moto i do dziś albo nie mogą się go pozbyć, albo okazało się ono skarbonką bez dna.

 

Przemyśl to, prześpij się z problemem i podejmij wtedy decyzje.

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Bylem dzis ogladac moj upatrzony motorek - xj 750 85r. Wlasciciel przyznal sie ze moto mialo zarowno lewy jak i prawy delikatny szlif, zreszta widac lekko otarte zegary z obu stron oraz przytarte wydechy. Gosciu sprowadzal moto z reichu i sam duzo przy nim zrobil. Pytania sa nastepujace:

1. od spodu przy zadupku zauwazylem ze rama jest spawana (tzn. spaw ok 20 cm od konca po prawej i lewej stronie). czy tak ma byc, czy tez moze to swiadczyc o jakims konkretnym dzwonie? - dodam tylko, ze jechalem motorem troche i prowadzil sie elegancko).

2. po prawej stronie przytarty jest dekiel z napisem yamaha - od czego to jest i jakie ew. awarie moga byc z tym zwiazane.

3. motor mial male problemy z odpaleniem, odp. za 3 razem, pozniej przez na ssaniu obroty mu co chwile same rosly, poza tym przez chwile tak jakby nierowno chodzil (czy tak powinno byc - nie wiem bo nigdy nie mialem moto) ale koles mowil, ze stal jakis czas, a poza tym gazniki sa do synchronizacji). I wlasnie czy to moze byc kwestia tylko gaznikow czy cos wiecej?

4. podczas jazdy po puszczeniu manetki manetka odbijala, ale silnik caly czas trzymal obroty (po wysprzegleniu) - okazalo sie ze podobno ssanie nie bylo do konca wylaczone - nie wiem czy wlasnie tak powinno to wygladac? Pozniej jak gosc wjezdzal do garazu to niby bylo juz ok.

5. nie zauwazylem zadnych wyciekow, wszystko suchutkie, zarowno przed jak i po jezdzie. Jednak silnik byl malowany przez wlasciciela w zeszlym sezonie, czy to moze jakos zamaskowac (uszczelnic na chwile) wycieki?

 

Oczywiscie mam zamiar oddac moto do warsztatu na obowiazkowe synchro gaznikow jeszcze przed zakupem, ale chcialbym wczesniej poznac opinie, czy wogole mam sie w to bawic. Wrazenia z jazdy oceniam na bardzo dobre, wizualnie tez nie mam mu nic do zarzucenia, jednak wiadomo, ze sie napalilem troche na to moto i bedzie mi sie wydawalo ze jest cudowne :icon_evil:

 

dzieki z gory za pomoc i opinie

pozdr.

tuszaj

 

 

Witam >>> Miałem kiedyś XJ i jeśli chodzi o silnik ( MOJA MIAŁA OK 60 000 TYŚ KM) to trzymała sie dzielnie

Myślę że powinienes dowiedzeć się od goscia jak długo on nią jeździł i jeśli jeździł juz jakiś czas to czemu nie porobił tych niezbędnych regulacji ( zastanawiajace ) . Następną sprawą jest to ze ten moto ma juz swoje lata i jest prawdopodobne że ma najechane dużo km i regulacje na niewiele się już zdadzą . Myśle że powinieneś dobrze się zastanowić nad zakupem tak starego moto zwłaszcza że pochodzi on z importu ( kupiony u niemca za symboliczne 100euro ) i jest więcej niż prawdopodobne ze te niby błahostki mają poważne podłoże ( np. kończący się silnik). Jeśli bardzo ale to bardzo jesteś najarany na niego to przynajmniej podjedź do jakiegoś mechanika i niech pomierzy ciśnienia na garnkach >>> wtedy będziesz miał jakiś obraz tego co moze cię spotkać po zakupie tego prawie weterana . Pozdrawiam i życzę dużo przyjemności z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

dzieki wszystkim za pomoc. Okazalo sie, ze wlasciciel chyba jednak mial cos do ukrycia, bo dzis zadzwonil i sprzedaje komus, kto nie wymaga, zeby jechac do serwisu na przeglad, mimo tego, ze zaproponowalem pokrycie kosztow tego przegladu.

szukam dalej mojej maszynki do jezdzenia :buttrock:

 

pozdr.

tuszaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

dzieki wszystkim za pomoc. Okazalo sie, ze wlasciciel chyba jednak mial cos do ukrycia, bo dzis zadzwonil i sprzedaje komus, kto nie wymaga, zeby jechac do serwisu na przeglad, mimo tego, ze zaproponowalem pokrycie kosztow tego przegladu.

szukam dalej mojej maszynki do jezdzenia ;)

 

pozdr.

tuszaj

 

No i wszytsko jasne.

 

Na regulację można zgonić wszystsko. Tylko jak to napisał Daro- nie zawse to one są przyczyną problemów i trzeba szukać dalej. A to wiąże się z głębszym sięgnięciem do portfela.

 

BTW należy sie tylko cieszyć. Uniknąłeś kupna miny i zaoszczędziłeś na przeglądzie :)

 

Szukaj dalej.

Na pewno znajdziesz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...