Skocz do zawartości

Lancuch rzecz skomplikowana


roobsoon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich znajacych sie mniej i wiecej na mechanice. Mam do Was takie pytanie: Czy normalne jest ze po wymianie zebatek i lacucha na nowe i prawidlowemu naciagnieciu,podczas jazdy minimalnie lancuch odbija na bok w jednym miejscu tak z 1-2mm, nie zachowuje prostej linni ale i nie chalasuje a jesli tak nie powinno byc to co to moze byc za przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przed wymianą też chodził na boki? przednia zębatka ma możliwość odchyleń na boki, dzięki czemu łańcuch nie zużywa się tak szybko. w wyniku tego łańcuch będzie chodził na boki na całej swojej długości, te 2mm to niewiele. chyba że zębatka jest jakaś węższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymiana to bardzo chodzil na boki a tak chalasowal ze juz nie do jady bylo ale przyczyna tego bylo miejscowe rozciagniecie lancucha bo nie mozna bylo rownomiernie go juz naciagnac na calej swojej dlugosci (w jednym miejscu byl bardziej naciagniety niz w drugim) i oczywiscie zebatka silnikowa zdarta Nabylem 2 zebatki JT w larssonie z katalogu i lancuch DID 520 i po zalozeniu okazuje sie ze wlasnie lancuch odchyla sie tak ze 2 mm w jednym miejscu podczas jazdy. 2 mm-nie duzo,ale przy wiekszej szybkosci troszeczke go jednak slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymiana to bardzo chodzil na boki a tak chalasowal ze juz nie do jady bylo ale przyczyna tego bylo miejscowe rozciagniecie lancucha bo nie mozna bylo rownomiernie go juz naciagnac na calej swojej dlugosci (w jednym miejscu byl bardziej naciagniety niz w drugim) i oczywiscie zebatka silnikowa zdarta Nabylem 2 zebatki JT w larssonie z katalogu i lancuch DID 520 i po zalozeniu okazuje sie ze wlasnie lancuch odchyla sie tak ze 2 mm w jednym miejscu podczas jazdy. 2 mm-nie duzo,ale przy wiekszej szybkosci troszeczke go jednak slychac.

 

Sprawdziłeś czy tylna zębatka nie ma bicia na kole? Postaw moto na centralce , zapal i wrzuć 1 obserwując tylna zębatkę czy nie rzuca jej na boki.

Jesli ma bicie to zdejmujesz koło i wkręcasz oś w imadło po przez kawałki drewana by nie uszkodzić, zakładasz tarcze zabieraka z zębatka i badasz dokładnie. Moze przy zakładaniu nie wyczysciłeś miejsca osadzenia zębatki i nie lezy prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...