ChOOyrak Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Czesc prosiłbym o burze mózgów odnośnie rozwiązania problemu z gotującą sie cieczą chłodząca w Hondzie CB 500.Mianowicie dopiero po zagotowaniu cieczy i utracie plynu włącza sie wiatrakSłyszalem ze moze byc uszkodzony termostat inni mowili zebym przeczyscil styki a Wy macie jakies propozycje moze ktos mial juz taki problemz Gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 podłącz wentylator na krótko i zabacz czy w ogole działa. Jeśli działa to prześledź kable od wiatraka do aqu lub gdzie tam idą. Następnie sprawdź termostat. Jeśli jest walniety to go wymień, albo najlepszym wyjściem będzie pociągnięcie nowej instalacji do tego wentylatora i wyłącznik przy kierownicy. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChOOyrak Opublikowano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 wentylator dziala tylko wlasnie dopiero po zagotowaniu czyli cos chyba z termostatem ale dzieki za rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) ...może ciecz chłodząca ma zbyt niską temperaturę wrzenia :D u mnie wentylator załącza się przy ok. 107'CNajpierw proponuję zmierzyć temperaturę wrzenia cieczy albo zalać świerzym płynem (np. prestone - wysoka temp. wrzenia 129'C i do tego nie drogi :D )http://www.parys.pl/shop/prestone/prestone_plyn_do_chlodnic_-37_c_4l.html Edytowane 9 Czerwca 2007 przez M4NIEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChOOyrak Opublikowano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 kupilem castrol antifreze i temp wrzenia powyzej 107,5 stopnia takze nie wiem wymienie stary na nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 a sprawdzałeś temperaturę wrzenia tej cieczy która jest w moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChOOyrak Opublikowano 9 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 wlasnie nie ide zaraz do garage i zrobie badania ewentualnie jesli dziala wentylator przy temp przy ktoprej juz wrze plyn to kupie ten plyn o zwiekszonej temp wrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Wywalaj termonsat, sprawdz go w garnku z gotująca sie wodą. Albo pojeździj bez niego i zobacz czy coś się będzie złego działo. Wymień płyn, pamiętaj, że ma to być do chłodnic aluminiowych.Przy okazji przeczyść cały układ wodą bierząca pod ciśnieniem. Chodnice przedmuchaj sprężonym powietrzem w kierunku przeciwnym do jazdy. Pierwszą moja myślą po przeczytaniu problemu był czujnik włącznika wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 ...może ciecz chłodząca ma zbyt niską temperaturę wrzenia :notworthy: u mnie wentylator załącza się przy ok. 107'CNajpierw proponuję zmierzyć temperaturę wrzenia cieczy albo zalać świerzym płynem (np. prestone - wysoka temp. wrzenia 129'C i do tego nie drogi :banghead: )http://www.parys.pl/shop/prestone/prestone_plyn_do_chlodnic_-37_c_4l.html ja mam zalane zwykle Polskie borygo zielone:P i jest ok. jest jeszcze tansze 50zl na shellu za 5l sprawdz czy korek(ten pod zbiornikiem) masz dobrze dokrecony. ja mialem cyrk jak za slabo dokrecilem :banghead: gdy sie zatrzymywalem chlapalo puszczal plynu a wskazowka temperatury byla moze w polowie skali. jesli korek bedzie ok sprawdz termostat. w manualu masz napisane co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 zara zara termostat a czujnik wentylatora to 2 rozne elementy Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 ...no nie pi... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czato2 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Czesc prosiłbym o burze mózgów odnośnie rozwiązania problemu z gotującą sie cieczą chłodząca w Hondzie CB 500.Mianowicie dopiero po zagotowaniu cieczy i utracie plynu włącza sie wiatrakSłyszalem ze moze byc uszkodzony termostat inni mowili zebym przeczyscil styki a Wy macie jakies propozycje moze ktos mial juz taki problemz Gory dziekiWitam Wywalaj termostat i to szbko bo zarżniesz silnik ,mozesz narazie jeżdzic bez termostatu jest lato.I szkuj kase na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) zacznij od sprawdzenia lub wymiany korka zamykajacego chłodnice . Układy chłodzenia w większkości współczesnych silników są ciśnieniowe czyli ciecz chłodząca jest pod dosyć duzym cisnieniem bo to powoduje samoczynne podwyższenie temperatury wrzenia .Następnie jeśli to nie pomoze poszukaj czujnika który odpowiada za włączenie wentylatora i wymień go . Termostat ten który odpowiada za otwarcie dużego lub małego obiegu cieczy zostaw na koniec podobnie jak styki elektryczne (przecież wentylator się załącza więc prąd "przechodzi" ) Edytowane 10 Czerwca 2007 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 a czy przy normalnej jezdzie , nie staniu w korku plyn w chlodnicy tez sie gotuje ? ja mialem cos takiego jak mi uszczlka pod glowica nie trzymala , mimo ze wskazowka cieczy byla na koncu skali to wentylator nie wlaczyl sie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChOOyrak Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 wczoraj po przejechaniu na próbe paru kilometrów i wyłaczeniu silnika nic nie zawrzało i włączył sie wentylator takze juz sam nie wiem raz za pozno raz normalnie ale pokombinuje z tym czujnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.