zabamix Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Mam odblokowany zawor weydechowy YPVS ale moj modul jest zablokowany i odcina mi zaplon na 6-6,5 tys. obr./min!!!! MOZE KTOS MI POMORZE NA TYM FORUM BO WKONCU ZAJMUJECIE SIE TYM FACHEM!!!!!!! BARDZO WAS PROSZE O POMOC!!!!! :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubix Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 yamaha TDR 125 oraz DT 125 mają takie same silniki, a co za tym idzie są tak samo blokowane. wpisz w szukaj w wyszkukiwarce forumowej TDR powinno Ci wyskoczyc bo juz ktoś tą kwestie poruszal :D pozdro i witam nowego kolege Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damek0007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Mam odblokowany zawor weydechowy YPVS ale moj modul jest zablokowany i odcina mi zaplon na 6-6,5 tys. obr./min!!!! MOZE KTOS MI POMORZE NA TYM FORUM BO WKONCU ZAJMUJECIE SIE TYM FACHEM!!!!!!! BARDZO WAS PROSZE O POMOC!!!!! :smile: wiec tak, pierwsze co to musisz rozciac plastikowa obudowe cdi , nastepnie mostkujesz kondensator, zawijasz czyms wszystko zeby do środka nie dostała sie wilgoć i latasz:) ;) :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabamix Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 wiec tak, pierwsze co to musisz rozciac plastikowa obudowe cdi , nastepnie mostkujesz kondensator, zawijasz czyms wszystko zeby do środka nie dostała sie wilgoć i latasz:) :) :icon_mrgreen: ok dzieki sproboje napewno!!! ale to napewno bedzie dzialac????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damek0007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 musi dzialać :bigrazz: ja zrobilem tak w mojej dt 125 i dziala, u mnie kumple tez tak robili i wszystko bylo ok :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Mógłbyś po rozcięciu obudowy zrobić zdjęcie modułu i wrzucić?Czy w module jest JEDEN kondensator? I co znaczy dokłądnie mostkowanie? :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 ja mam 50 i nie wiem czy jest tak samu ale na tym forum znalazłem post o tym ze to mostkowanie nic nie daje tylko w niektorych motorachzaraz wkłeje sten post odnoscnie odblokowania CDI to o czym gadacie to wszystko bzdura i ta strona www.dt-80-lc2.prv.pl gdzie ejst dział odblokowania cdi to tez bzdura o powiem wam ze sprawa nie jest prosta, dobre odblokowanie CDI polega na zastąpieniu kondensatora innym, kondensator jest po to żeby do niego szedł nadmiar napięcia z cewki zapłonowej, modul zablokowany jest wtedy kiedy jest wstawiony wiekszy kondensator i przy wyzszych obrotach kiedy potrzeba wiecej napiecia z cewki jest ono przez niego zabierane i daje to efekt dlawienia ponieważ zanika iskra, odblokowanie go sposobem opisywanym praktycznie na kazdym forum czy stronie czyli usunięcie lub zmostkowanie kondensatora powoduje że przy mocnej cewce zapłonowej(bo różnie to bywa jedna dt ma mocniejszą druga słabszą) i kiedy jedziemy na wysokich obrotach produkowane jest za dużo prądu ale ponieważ nie ma kondensatora to ten prąd przepala inne elementy CDI co ogólnie prowadzi do jego całkowitego spalenia. Można to odblokowac na 2 sposoby: 1 bardziej domowy, bierzesz ten kondensator do elektronicznego sklepu i kupujesz kilka innych o coraz mniejszych wartościa tak i potem w domu probujesz kolejne aż do momentu kiedy przestanie ci dlawic dt na wysokich obrotach, powinna wtedy krecic do 11 tys. Można to zrobić tak że wlutujesz sobie w miejsce kondensatora gniazdo na 2 piny, takie że możesz do niego wsuwać kolejne kondensatory i je wyciągać bez lutowania bo jak będziesz każdy wlutowywał a potem go wylutowywał to ścieżki popsujesz na płytce CDI. I jak już dopasujesz odpowiedni to wtedy wylutujesz gniazdo i wlutujesz ten odpowiedni kondensator, dobrze jest też jeżeli nie rozebrałeś jeszcze modułu, rozebraćgo tak że silikon który wycinasz ze środka zostawiasz i potem jak już odblokujesz to do jakiegoś pudełka i ten silikon palnikiem rozpuszczasz i zalewasz moduł spowrotem żeby nie zawilgotniał potem przy jeździe ;].2 sposób to już troche kosztuje, trzeba po prostu wybrać się do warsztatu motocyklowego, gdzie mają elektronika i on podłączy DT pod komputer, sprawdzi sobie moc wyjściową z cewki zapłonowej i wtedy dobierze ci najbardziej odpowiedni kondensator. Nie da się tak zrobić że np. jak w jednej dt jest tak odblokowany to w drugiej będzie tak samo, ponieważ rózne dt mają różne sygnały z cewki jedna mocniejszy druga słabszy więc np. w jednej może być do odblokowania jakiś typ kondesatora a w drugiej już całkiem inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 To mi sie pomieszało troche w głowie. Damek pisał, ze u jego kumpli wszystko ok. Tylko nie chciałbym mieć spalonego modułu... :biggrin: Kubas możesz podać link do tematu skąd skopiowałeś ten post? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sydney Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 (edytowane) Kubas pisze bzdury, Połowa ludzi z forum co mają Dt tak zrobili i nikomu sie niec nie spaliło. poza tym jak już to nie napięcia bo to masz w Voltach i ono jest stabilizowane na module ... jak już to prądu (Ampery) a cewka pobiera tyle prądu z prądnicy ile jej potrzeba. Poza tym kubas blokada polega na zmniejszeniu częstotliwości podawanej na tranzystor, znaczy to ze przy pewnej częstotliwości (Herce) kondensator ma za zadanie zmniejszanie ich ilości , a polega to na tym ze się ładuje i wyrównuje prąd.Pominięcie go, nie zmniejsza ilosci impulsów na tranzystorze, co w efekcie zdejmuje nam blokade. a i teoria ze jak wymontujesz elemnet i pojedziesz z nim do skelpu nic Ci nie da, bo producent modułu daje elemnety bez oznaczeń co ma zapobiec kopiowaniu modołów przez inne firmy. musiał byś mieć multimetr z opcją pomiaru pojemności (Farady)(koszt jakieś 150 zł ) Ja tak omijałem kondensator u znajomka w DT i wszystko gra. Najlepiej jeszcze popytaj w Dziale DT Edytowane 8 Czerwca 2007 przez Sydney Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 dobra ja sie nie znam jak cos zle napisałem to sory ale znalazłem ten post na forum gdzie włąsnie pisali o CDI i skopiowałem to sam sie mecze a jak zobaczyłem ten temat to mowie wkłeje moze pomoze takze za bzdury to sory tu jest ten link http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...ts&highlite=cdi to jest chyba 3 post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sydney Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Spoko, ale to ze mostkowanie kondensatora nic nie daje , jest błedne. Macias ja na twoim miejscu brał bym się jak najszybciej za ten modól ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 Musze, musze :D Już wczoraj motor stał rozebrany i tak mnie kusił, ale sie powstrzymałem, wiem tylko ze dlugo nie wytrzymam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sydney Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Mnie też kusi żeby w moim MTX odblokować , ale nie mam czasu a moto i tak idzie do żyda więc szkoda mi ciąć modułu który w przeciwienśtwie do modułu z dt jest zalany twardym plastkikiem i otowrzyć go to już troche większy problem. Wiadomo dla chcacego nic trudnego :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.