Skocz do zawartości

Jak samemu odblokowac MODUL w YAMAHA TDR 125


zabamix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam odblokowany zawor weydechowy YPVS ale moj modul jest zablokowany i odcina mi zaplon na 6-6,5 tys. obr./min!!!! MOZE KTOS MI POMORZE NA TYM FORUM BO WKONCU ZAJMUJECIE SIE TYM FACHEM!!!!!!! BARDZO WAS PROSZE O POMOC!!!!! :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odblokowany zawor weydechowy YPVS ale moj modul jest zablokowany i odcina mi zaplon na 6-6,5 tys. obr./min!!!! MOZE KTOS MI POMORZE NA TYM FORUM BO WKONCU ZAJMUJECIE SIE TYM FACHEM!!!!!!! BARDZO WAS PROSZE O POMOC!!!!! :smile:

 

wiec tak, pierwsze co to musisz rozciac plastikowa obudowe cdi , nastepnie mostkujesz kondensator, zawijasz czyms wszystko zeby do środka nie dostała sie wilgoć i latasz:) ;) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak, pierwsze co to musisz rozciac plastikowa obudowe cdi , nastepnie mostkujesz kondensator, zawijasz czyms wszystko zeby do środka nie dostała sie wilgoć i latasz:) :) :icon_mrgreen:

 

ok dzieki sproboje napewno!!! ale to napewno bedzie dzialac?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 50 i nie wiem czy jest tak samu ale na tym forum znalazłem post o tym ze to mostkowanie nic nie daje tylko w niektorych motorachzaraz wkłeje sten post

 

 

 

odnoscnie odblokowania CDI to o czym gadacie to wszystko bzdura i ta strona www.dt-80-lc2.prv.pl gdzie ejst dział odblokowania cdi to tez bzdura

 

 

o powiem wam ze sprawa nie jest prosta, dobre odblokowanie CDI polega na zastąpieniu kondensatora innym, kondensator jest po to żeby do niego szedł nadmiar napięcia z cewki zapłonowej, modul zablokowany jest wtedy kiedy jest wstawiony wiekszy kondensator i przy wyzszych obrotach kiedy potrzeba wiecej napiecia z cewki jest ono przez niego zabierane i daje to efekt dlawienia ponieważ zanika iskra, odblokowanie go sposobem opisywanym praktycznie na kazdym forum czy stronie czyli usunięcie lub zmostkowanie kondensatora powoduje że przy mocnej cewce zapłonowej(bo różnie to bywa jedna dt ma mocniejszą druga słabszą) i kiedy jedziemy na wysokich obrotach produkowane jest za dużo prądu ale ponieważ nie ma kondensatora to ten prąd przepala inne elementy CDI co ogólnie prowadzi do jego całkowitego spalenia. Można to odblokowac na 2 sposoby: 1 bardziej domowy, bierzesz ten kondensator do elektronicznego sklepu i kupujesz kilka innych o coraz mniejszych wartościa tak i potem w domu probujesz kolejne aż do momentu kiedy przestanie ci dlawic dt na wysokich obrotach, powinna wtedy krecic do 11 tys. Można to zrobić tak że wlutujesz sobie w miejsce kondensatora gniazdo na 2 piny, takie że możesz do niego wsuwać kolejne kondensatory i je wyciągać bez lutowania bo jak będziesz każdy wlutowywał a potem go wylutowywał to ścieżki popsujesz na płytce CDI. I jak już dopasujesz odpowiedni to wtedy wylutujesz gniazdo i wlutujesz ten odpowiedni kondensator, dobrze jest też jeżeli nie rozebrałeś jeszcze modułu, rozebraćgo tak że silikon który wycinasz ze środka zostawiasz i potem jak już odblokujesz to do jakiegoś pudełka i ten silikon palnikiem rozpuszczasz i zalewasz moduł spowrotem żeby nie zawilgotniał potem przy jeździe ;].

2 sposób to już troche kosztuje, trzeba po prostu wybrać się do warsztatu motocyklowego, gdzie mają elektronika i on podłączy DT pod komputer, sprawdzi sobie moc wyjściową z cewki zapłonowej i wtedy dobierze ci najbardziej odpowiedni kondensator. Nie da się tak zrobić że np. jak w jednej dt jest tak odblokowany to w drugiej będzie tak samo, ponieważ rózne dt mają różne sygnały z cewki jedna mocniejszy druga słabszy więc np. w jednej może być do odblokowania jakiś typ kondesatora a w drugiej już całkiem inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubas pisze bzdury, Połowa ludzi z forum co mają Dt tak zrobili i nikomu sie niec nie spaliło. poza tym jak już to nie napięcia bo to masz w Voltach i ono jest stabilizowane na module ... jak już to prądu (Ampery) a cewka pobiera tyle prądu z prądnicy ile jej potrzeba. Poza tym kubas blokada polega na zmniejszeniu częstotliwości podawanej na tranzystor, znaczy to ze przy pewnej częstotliwości (Herce) kondensator ma za zadanie zmniejszanie ich ilości , a polega to na tym ze się ładuje i wyrównuje prąd.Pominięcie go, nie zmniejsza ilosci impulsów na tranzystorze, co w efekcie zdejmuje nam blokade. a i teoria ze jak wymontujesz elemnet i pojedziesz z nim do skelpu nic Ci nie da, bo producent modułu daje elemnety bez oznaczeń co ma zapobiec kopiowaniu modołów przez inne firmy. musiał byś mieć multimetr z opcją pomiaru pojemności (Farady)(koszt jakieś 150 zł ) Ja tak omijałem kondensator u znajomka w DT i wszystko gra. Najlepiej jeszcze popytaj w Dziale DT

Edytowane przez Sydney
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ja sie nie znam jak cos zle napisałem to sory ale znalazłem ten post na forum gdzie włąsnie pisali o CDI i skopiowałem to sam sie mecze a jak zobaczyłem ten temat to mowie wkłeje moze pomoze takze za bzdury to sory

 

 

tu jest ten link

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...ts&highlite=cdi

 

 

 

to jest chyba 3 post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też kusi żeby w moim MTX odblokować , ale nie mam czasu a moto i tak idzie do żyda więc szkoda mi ciąć modułu który w przeciwienśtwie do modułu z dt jest zalany twardym plastkikiem i otowrzyć go to już troche większy problem. Wiadomo dla chcacego nic trudnego :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...