Skocz do zawartości

Ładowanie w skuterze


dawidelo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam piaggio sfera i mam nowy akumulator jak jest naladowany na maxa to po paru odpaleniach i po jezdzie ze swiatlami odrazu pada.. moze ktos wyjasnic mi o co w tym chodzi i jaka czesc jest za to odpowiedzialna? z góry dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innym akumulatorem jest to samo wiec to pewnie o ta cewke chodzi.. ale gdzie mozna kupic taka cewke do piaggio sfera? bo to ona za to odpowiada? za ladowanie? no bo pada i sie nie ładuje a w jeździe powinien sei ladowac. i nowy akumulator to nie powinno go sie ladowac wogole a ja musze to robic codziennie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innym akumulatorem jest to samo wiec to pewnie o ta cewke chodzi.. ale gdzie mozna kupic taka cewke do piaggio sfera? bo to ona za to odpowiada? za ladowanie? no bo pada i sie nie ładuje a w jeździe powinien sei ladowac. i nowy akumulator to nie powinno go sie ladowac wogole a ja musze to robic codziennie..

 

Cewki w takich pojazdach psują się żadko, sprawdź napiecie wychodzące z regulatora napięcia, cewka produkuje prąd zmienny, a regulator zamienia na stały i dba o prawidłowe napiecie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Problem dotyczy yamahy neos.

Skuterek ma bardzo słabe ładowanie, napięcie na akumulatorze bez obciążenia wzrasta o 0,2 -0,3V po dodaniu gazu. Generalnie nawet przy maksymalnych obrotach nie osiąga 13V na klemach. Zaczynając od źródła czyli od prądnicy http://yfrog.com/41zdjcie0219rj

na zdjęciu na przewodach w plastikowej kostce napięcie wynosi: od 8V na wolnych do 22V na maksymalnych obrotach, 12V pojawia sie dopiero w połowie obrotów silnika, a jest to przecież dopiero prąd zmienny. (napięcie miedzy każdym z przewodów a masą). Napięcie między przewodami jest jeszcze o połowę mniejsze. Nie ogarniam tej elektryki zupełnie, wydaje mi się że to za mało. Wymieniłem stojan na nowy i nic to nie zmieniło. Jakie napięcia powinny tam występować? Koło magnesowe w tym przypadku wygląda wporządku i magnes ma nienaruszony i silny.

Pomocy bo już zgłupiałem.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego czy ma założone żarówki o właściwej mocy (jakieś H4 itp) i czy żarówki świecą na biało po lekkim zwiększeniu obrotów czy cały czas na żółto.

Cewka jest zbudowana tak, że odczep uzwojenia (80% całości) to żółty przewód i zasila oświetlenie. Koniec uzwojenia to biały przewód, służy do ładowania akumulatora i jednocześnie zazwyczaj na tym przewodzie ograniczane jest napięcie do oświetlenia (zwieranie ujemnych połówek napięcia zasilającego).

W instalacji elektrycznej zalecam podłączenie amperomierza w miejscu bezpiecznika, zmierzenie poboru prądu przez instalację przy unieruchomionym silniku a następnie zmierzenie natężenia prądu w czasie ładowania. Wskazanie na "+" i na "-" wszystko wyjaśni. Zazwyczaj prąd ładowania wynosi od 1.5 - 2.5A. Napięcie ładowania z tego względu nie wzrasta tak gwałtownie jak w przypadku trójfazowych alternatorów.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...