Skocz do zawartości

Intrudery wszelkiej maści ( VS , VL )


danny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no po takiej reprymendzie od pana Wienka :biggrin: wziolem mlotek :icon_mrgreen: i wybilem sobie to z glowy ale nadal twierdze ze to mi sie nie podoba i ..a ile taki wydech jest wart? bedzie na nim polozony nowy chrom wiec bedzie jak nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Wieniek widziałem już kiedyś stronkę IntruderWarmia i chyba będzie to najprostrze rozwiązanie i dające zawsze możliwość powrotu do oryginału.

I jeszcze jedno pytanko, delikatnie żólkną mi kolanka, ale tylko jak są gorące rury. Moto nigdy nie katowałem zbytnio, więc domyślam się że może być to za uboga mieszanka (spalanie ok 6,5-7), chyba, że coś jeszcze?

To teraz jak wyjmę wkłady mieszanka jeszcze bardziej się zuboży, więc trzeba będzie ostro podregulować. Czy dobrze myślę? a jeśli tak to o ile może wzrosnąć spalanie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Wieniek widziałem już kiedyś stronkę IntruderWarmia i chyba będzie to najprostrze rozwiązanie i dające zawsze możliwość powrotu do oryginału.

I jeszcze jedno pytanko, delikatnie żólkną mi kolanka, ale tylko jak są gorące rury. Moto nigdy nie katowałem zbytnio, więc domyślam się że może być to za uboga mieszanka (spalanie ok 6,5-7), chyba, że coś jeszcze?

To teraz jak wyjmę wkłady mieszanka jeszcze bardziej się zuboży, więc trzeba będzie ostro podregulować. Czy dobrze myślę? a jeśli tak to o ile może wzrosnąć spalanie?

Pozdrawiam

 

Jak dobrze wyregulujesz to spalanie nie zmieni się zbytnio. Ciekawe tylko czy same śruby skąłdu mieszanki załatwią sprawę? Jesli ten motocykl to Vs 800 to powinno się udać (zresztą one bardzo dziwnie reaguja na zmianę wydechu - mieszanka na ogół się wzbogaca :icon_rolleyes: ), jak VS 1400 to śrubami niewiele wyregulujesz (ale próbowac warto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VS 1400.

A to żólknięcie może mieć jeszcze jakieś przyczyny?

Żółknięcie jest spowodowane zbyt wysoką temperaturą kolektorów wydechowych (uboga mieszanka lub żle ustawiony zapłon, ale to ostatnie odpada z przyczyn konstrukcyjnych), jeśli jest to minimalne, to za bardzo nie ma się co przejmować, gorzej jak zaczną robić się fioletowe :icon_mrgreen: . Jak przerobisz te wydechy to sprawdź wygląd świec zapłonowych po przejechaniu większego dystansu, tak ze 20-40 km w trasie (świece wykręć jak silnik ostygnie), w razie potrzeby można podnieść iglice o jeden ząbek. Spalanie 6,5-7l/100 km jest normalne ale w mieście, w trasie powinno być ok 5,5-6 l/100 km. Tak w ogóle, to wszelkie modyfikacje powinno się zacząć od regulacji gaźników, wymiany świec i filtrów powietrza, potem dopiero można porównywać wyniki.

Powodzenia :notworthy:

Edytowane przez Wieniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ten motocykl to Vs 800 to powinno się udać (zresztą one bardzo dziwnie reaguja na zmianę wydechu - mieszanka na ogół się wzbogaca :) )

Wszystko zależy od konstrukcji wydechu.. Wcale nie jest powiedziane że wyjęcie wkładów musi powodować zubożenie mieszanki.. Wystarczy, ze wydech tworzy podciśnienie poprawiające opróżnianie komory spalania.. Wtedy wyjęcie wkładów powoduje jego zanik i mieszanka jest wzbogacona.. ot i cała tajemnica! :)

 

 

Odnośnie żółknięcia to u mnie lewa rura też jest konkretnie przebarwiona.. Czy długa jazda na ubogiej mieszance może destrukcyjnie wpłynąć np. na zawory? Jakie macie doświadczenia w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów.

Wraz z nadejściem wiosny szykuję się do kupna Intrudera na początek vs 800. Jednak ostatnio trafiłem na dane techniczne vs 750 i ze zdziwieniem stwierdzam że są nawet minimalnie lepsze (750 - 55 KM, 800 - 50KM). Muszę przyznać że ceny vs 750 są dla mnie bardziej przystępne. W związku z tym zwracam się do Was z pytaniem: czy z powodu niewielkiej różnicy lepiej za mniejsze pieniądze kupić vs 750, czy może jednak dozbierać trochę kasy i zainwestować w 800? Zwłaszcza iż słyszałem że przy tych nienowych już motocyklach różnica paru lat nie ma większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz tego, który będzie w lepszym stanie :) . VS 750 i 700 mają trochę większą moc i są szybsze od VS 800, ale za to moc max jest osiągana przy 7500 obr/min , a w 800-ce przy 6500 , inaczej przebiega też krzywa momentu obrotowego (na korzyść VS 800). Ja osobiście kupował bym 800-ke z prostego powodu: będzie młodsza, a co za tym idzie wszystkie chromy powinny być w lepszym stanie (choć nie zawsze)

Powodzenia w poszukiwaniach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VS 750 mają wadliwe silniki. Dwóch moich kumpli miało te motocykle (przy czym sprzęt jednego z nich wyglądął naprawde rewelacyjnie - prawdopodobnie pochodził z końca produkcji i nie był "zmęczony" - było to w 1999) i w obydwu wybuchły silniki. Jednemu dosyć spektakularnie korbowód wyjzał na zewnątrz a u drugiego było mniej efektownie - zatarła się panewka na tylnim cylindrze. Ja bym VS 750 omijał szerokim łukiem podobnie jak VS 700. Z racji wieku motocylle te beda raczej mocno wymęczone (ale są wyjątki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, z tego, co przeczytalem na Twojej aukcji, widze ze to MUS miec taki zestaw, jesli sie mysli o powaznej przerobce intruza ;-)

Szkoda, ze w tej chwili groszem nie smierdze i bede musial poczekac do Mikolaja na jakis zastrzyk gotowki, moze wtedy sie szarpne na tego Stage'a... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:P Witam właścicieli i wielbicieli intruzów :flesje: . widzę że strasznie została zapamniana ta strona, pewnie wszyscy przerzucili się na inne sporty- :biggrin: -barowe. Ale ja akurat teraz dysponuję większą ilością wolnego czasu więc pojawiam się na tej stronie i pozdrowienia dla wszystkich czubków takich jak ja co mają tylko moto w głowie. :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuje sie takim wlasnie czubkiem hehehe ale co tu pisac snieg za oknem do wiosny taki kosmos ze konca nie widac motocykl w pudelkach jedne czesci w malowaniu inne w chromowaniu jeszcze inne w przerobkach silnik wyjety z ramy az zal mi patrzec na tak rozlozony motocykl chyba zapadne w sen jak niedzwiedzie i obudzie i obudze sie dopiero gdzies okolo konca lutego

pozdrawiam wszystkich i zycze szybkiego nadejscia wiosny

 

Panowie proste pytanko.Prosze o opinie na temat zamontowania hyperchargera w intruderze 1400 co to daje czy moze tylko efekt wizualny czy moze pomaga jakos silnikowi a w ogole co sadzicie na ten temat

pozdrawiam Chamsin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...