Skocz do zawartości

padnięty alternator i regler ? Yamaha Virago 1100


dwaPe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem zbyt niskie ładowanie około 13V. Pomierzyłem fazy na alternatorze i wyszło, że na dwóch jest po 30 V, a na jednym 12 V. Wniosek jasny, stojan do przewinięcia. Dziś wsadziłem przewinięty i teraz na wszystkich fazach jest po 30 V, a na wyjściu z reglera niecałe 13 V. Wniosek: regulator też padnięty. :icon_mrgreen: Ciekawi mnie tylko czy to przypadek czy zależność, że jeśli jedno pada to i drugie też i jeśli tak to które padło pierwsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alternatorach samowzbudnych z magnesami stałymi regulacja napięcia polega na obcinaniu części sinusoidy na każdej z faz. Zadanie to spełniają 3 tyrystory zwierające ,, nadmiar prądu " do masy. w przypadku uszkodzenia któregoś z tyrystorów jedna faza uzwojenia jest stale zwarta z masa i może sie przegrzać. Tak samo moze paść alternator w przypadku przebicia diody w mostku prostowniczym ktory znajduje sie w reglerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alternatorach samowzbudnych z magnesami stałymi regulacja napięcia polega na obcinaniu części sinusoidy na każdej z faz. Zadanie to spełniają 3 tyrystory zwierające ,, nadmiar prądu " do masy. w przypadku uszkodzenia któregoś z tyrystorów jedna faza uzwojenia jest stale zwarta z masa i może sie przegrzać. Tak samo moze paść alternator w przypadku przebicia diody w mostku prostowniczym ktory znajduje sie w reglerze.

 

Dzięki za uświadomienie

Czyli jeśli dobrze rozumuję to w moim przypadku jako pierwszy raczej strzelił regler, a efektem było przegrzanie i zwarcie uzwojeń w jednej fazie stojana alternatora.

Mam tylko nadzieję że przez chwilowe odpalenie na tym zdechłym regulatorze nie zwaliłem ponownie stojana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś mógł to napisz ile kosztowała Cię taka "przyjmność" przwinięcia alternatora. Chyba szykuje mi sie coś podobnego w mojej Virago :) Na właczonych swiatlach i przy 5 000 obrotów aku dostaje tylko ok. 13V. Mało. Za mało. W pon będę znał konkretną diagnozę serwisu.

 

Czy przy przewinięciu altka trzeba zwrócić na cos szczególną uwagę? Czy trzeba go go potem wyważać itp? Pytam bo jeszcze sie nigdy tym nie zajmowałem, a nie wiem, czy ludzie którzy będą mi to robić mieli już do czynienia z alternatorem motocyklowym...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś mógł to napisz ile kosztowała Cię taka "przyjmność" przwinięcia alternatora. Chyba szykuje mi sie coś podobnego w mojej Virago :biggrin: Na właczonych swiatlach i przy 5 000 obrotów aku dostaje tylko ok. 13V. Mało. Za mało. W pon będę znał konkretną diagnozę serwisu.

 

 

Z przewinięcie zapłaciłem 200 zł.

 

 

Czy przy przewinięciu altka trzeba zwrócić na cos szczególną uwagę? Czy trzeba go go potem wyważać itp? Pytam bo jeszcze sie nigdy tym nie zajmowałem, a nie wiem, czy ludzie którzy będą mi to robić mieli już do czynienia z alternatorem motocyklowym...

 

Nic nie trzeba wyważać bo uzwojenie jest tylko na stojanie, który jak sama nazwa wskazuje stoi :banghead: (kręci się tylko magnes)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...