Skocz do zawartości

WSZYSTKO O KAWASAKI KLR 250


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Do mojej cewki dochodzi jeden przewód kolor czarny, drugi to masa. Rozwiń skrót CDI. Które to urządzenie? Pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie w kierunku jazdy czy dużo mniejszy po prawej stronie też pod zbiornikiem. Ten drugi wydaje mi sie ze jest odpowiedzialny za kierunkowskazy. Gdy je włączam(kierunki) to to male urzadzenie na pewno pracuje(slychac).Za co jest odpowiedzialne CDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam dwa pytanka... Może głupie dla kogoś kto się zna ale dla mnie nie jest to takie oczywiste...

 

W zbiorniczku wyrównawczym (płyn chłodniczy) mam płynu w okolicach poziomu "low" ale lekko nad minimum. Zaobserwowałem takie zjawisko, że raz na czas, temp dochodzi już prawie do czerwonego pola, albo już właściwie jest na jego krawędzi i dopiero wtedy (tak to sobie tłumaczę) termostat przepuszcza płyn i nagle temperatura spada gdzieś pomiędzy 1/4 do 1/2 wskaźnika temperatury.

 

Teraz pytania:

 

1. Gdzie na wskaźniku znajduje się optymalna temperatura dla poprawnej pracy silnika?

2. Czy powinienem dolać płynu do zbiorniczka wyrównawczego i czy wtedy wcześniej nastąpi obniżenie temperatury silnika?

 

Generalnie boje się trochę (właściwie bardzo) zagotowania silnika bo zdaje się że tłok jest aluminiowy i nie jest to zbyt zdrowe dla niego... Wiatrak mam spięty tak że pracuje cały czas, mimo to dochodzi do sytuacji jak opisana powyżej. Proszę o rade, co robić :)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam za bardzo czy tam jest termostat ale jeśli tak to znaczy, że mocno zardzewiał/materiał termoaktywny stracił swoje właściwości i za późno się otwiera. Uzupełnienie płynu nic nie zmieni. Druga sprawa, jeśli po wymianie termostatu będzie podobnie to pewnie korek też do wymiany.

 

Optymalna temperatura jest w okolicach 1/3 skali NORM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinigami a co sądzisz o tym żeby np pozbyć się całkiem termostatu? Pomykam 100% w terenie.

 

Edit:

 

A jak to jest z termostatami, kiedyś słyszałem że są skonstruowane tak że gdy ulegną awarii to przepuszczają płyn cały czas bez blokowania?

 

Jeszcze jedno - jaki korek miałeś na myśli?

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu, będziesz sto lat czekał aż się nagrzeje a potem temperatura będzie się ciągle bujać, to jest niezdrowe dla silnika. Jeśli termostat jest uszkodzony, to może być tak na dwa sposoby. Ciągle zamknięty i silnik się gotuje, ciągle otwarty i silnik się niedogrzewa albo bardzo długo grzeje.

 

Miałem na myśli korek od chłodnicy. Jest bardzo ważny bo odpowiada za utrzymanie ciśnienia w układzie i za uzupełnianie płynu z rezerwuaru.. Brak ciśnienia sprawa, że chłodziwo znacznie wcześniej się gotuje, woda paruje i układ chłodzenia przestaje działać tak dobrze jak powinien. Sam korek da się sprawdzić ale to wymaga takiej dość specyficznej pompki.

 

Krótko i na temat. Zawieś termostat w garnku z wodą i zacznij gotować. Wsadź termometr żebyś widział kiedy zaczyna się otwierać i czy w ogóle to robi. W serwisówce powinno być opisane cyframi kiedy to następuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za rady ;) Kilka dni temu, miałem się wieczorem brać za demontaż, ale jeszcze w południe pojechałem na przejażdżkę... Okazało się że "się naprawiło" - jest tak jak pisałeś, temp utrzymuje się kawałek powyżej 1/3 skali. Może za długo stał i trzeba było go troszkę rozruszać? :) Mam go od miesiąca więc może troszkę "przyrdzewiał" :D W każdym razie jak usterka wróci to już wiem co robić :)

 

Przy okazji, mam inne pytanie.

 

Przy tylnym hamulcu, sprężyna odpowiedzialna za powrót pedału hamulca do pozycji "luźnej" (chodzi mi o odbicie pedału po hamowaniu) zsunęła się i wpadła pomiędzy szczelinę pomiędzy dźwignią a tą szpiczastą blaszką (widoczną na zdjęciu które załączam) co powodowało że hamulec nie odbijał bo sprężyna się klinowała w szczelinie. Jak widać na zdjęciu dźwigienki aktualnie nie ma bo jak ją przykręcałem to zerwałem śrubę :/ i muszę troszkę podłubać przy niej żeby wyciągnąć fragment który pozostał w środku.

 

Mam wrażenie że sprężyna nie była założona tak jak być powinna i dlatego powstał problem (niestety nie zrobiłem zdjęcia przed demontażem). Być może ten szpiczasty element z blachy służy w jakiś sposób do tego aby zahaczyć sprężynę tak żeby nie wpadała w szczelinę przy dźwigience? Może to właśnie o tą blaszkę powinna być zaczepiona sprężyna (przedtem zaczepiona była o dźwignię)? Czy ktoś dysponuje zdjęciem na którym widać jak ona powinna być zawinięta?

 

Nie wiem czy zrozumiale to napisałem ;P może ktoś to pojmie...

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle źle kombinujesz. Blaszka jest wskaźnikiem. Sprężyna jest tylko naciągiem regulatora i musi tam być a sprężyna powracająca jest wewnątrz bębna. Jeśli hebel Ci trzyma to jest zbyt mocno naciągnięty albo jest taki syf, że nie może wrócić.

 

Z grubsza powinno wyglądać tak http://www.cyclepedia.com/wp-content/uploads/2010/09/CMX250_95.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle źle kombinujesz. Blaszka jest wskaźnikiem. Sprężyna jest tylko naciągiem regulatora i musi tam być a sprężyna powracająca jest wewnątrz bębna. Jeśli hebel Ci trzyma to jest zbyt mocno naciągnięty albo jest taki syf, że nie może wrócić.

 

Z grubsza powinno wyglądać tak http://www.cyclepedia.com/wp-content/uploads/2010/09/CMX250_95.jpg

 

Pisząc sprężyna miałem na myśli tą spiralę obok blaszki - trochę nie precyzyjnie się wyraziłem. Tak czy siak miałeś rację, problem tkwił w bębnie a zaklinowana spirala dodatkowo efekt blokowania potęgowała. Troszkę pogmerałem i jest ok ;) dzięki za pomoc ;)

 

A ta spirala obok blaszki (wskaźnika) to do czego ona służy?

 

Edit:

 

co ciekawe wspomnianej spirali nie znalazłem nawet tutaj:

 

http://www.cmsnl.com/kawasaki-1982-kl250-a5-klr250_model15242/partslist/10055.html

 

http://www.cmsnl.com/1982-kl250-a5-klr250_model15242/partslist/

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...