Skocz do zawartości

Jak ustawić rozrząd w xj 550???


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Podepnę sie pod temat, gdyż mam podobny problem.

Otóż regulowałem zawory koledze w xj 550, niestety nie mam tego fajnego urządzenia które pozwala wyjąć płytki bez zdejmowania wałków.

Problem jest taki że po ponownym złożeniu, motocykl nie pali, zastanawiam się czy błędnie skręciłem rozrząd, bo głupio zrobiłem że nie zaznaczyłem sobie przed demontażem. Wydawało mi się że serwisówka mi pomoże, ale jest strasznie nie jasno określone co jak ustawić.

 

Na wałkach są kropki, wydaje mi się że kropki powinny być ustawione na poziomie bloku silnika, w tym momencie na wale musi być ustawiony znak T. Wszystko sie zgadza, wał sie obraca, zawory nie kolidują z tłokiem, jednak świeca po kręceniu jest sucha.

 

Teraz jest problem, xj słynie z trudnym rozruchem po zimie, ale może to być też ten rozrząd.

 

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj strone z serwisowki na bikepics, jezeli jest angielska to przetlumacze, jezeli niemiecka to nic z tego niestety.

 

Adam M.

 

Hej, a już myślałem że nikt się nie odezwie. Serwisówka jest w 3 językach, w tym w angielskim.

 

Link do bikepics http://bikepics.com/members/tuzmen/82xj550/

 

Ja ustawiałem według kropek na zębatkach wałków, zwrócone do siebie w jednej lini, wał ustawiony na T (1 i 4 cylinder w górze)

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się, rozrząd ustawiony, bryka śmiga aż miło.

 

Nie mam fotek, ale opisze co najważniejsze:

-wał ustawiamy w pozycji T

-wkładamy wałek rozrządu wydechowy, ustawiamy go tak aby kropka na kołnierzu ustalającym wałka była ustawiona pionowo do góry, tak aby przykrywka (panewka) ze strzałką pokrywała się z tą kropką. Napinamy łańcuch obracając wałek, kasując ten luz może sie zdarzyć że trzeba jeszcze raz ustawić wałek według kropek.

-Wkładamy wałek ssący, podobnie jak wydechowy, kropka na kołnierzu pionowo do góry. Obracając wałkiem napinamy łańcuch pomiędzy wałkami, korygujemy ustawienie wałka ssącego jeśli trzeba.

-skręcamy wałki, momentem 10Nm, pamiętając o zalaniu panewek olejem.

-wkładamy napinacz łańcucha rozrządu i luzujemy sprężynkę,

-przekręcamy delikatnie wał na pozycję C i w tym układzie blokujemy napinacz.

-delikatnie obracając wałem w ruchem przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, obserwujemy pracę rozrządu, delikatnie dlatego aby sprawdzić czy tłoki nie kolidują zaworami, i czy rozrząd jest ok.

 

Xj550 ma wiele wspólnego z 600 więc może się przydać

 

Podziękowania za pomoc Adamowi M.

 

Pozdrawiam bluesowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...