czesiek Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Witam.Jak już w tytule napisałem mam Yamahę XJ 550 rok 84 i nie wiem jak ustawić rozrząd ? Jeżeli wiecie to pomórzcie będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paprix Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 pytanie sie nasuwa czy robiles to juz wczesniej , napewno sa tam jakies znaki musisz je wszystkie ze soba wspolgrac na walku razrzadu i lale korbowym nic trodnego spojr\ w serwisowke i na pogladowym rysunku powinno byc opisane pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Podepnę sie pod temat, gdyż mam podobny problem.Otóż regulowałem zawory koledze w xj 550, niestety nie mam tego fajnego urządzenia które pozwala wyjąć płytki bez zdejmowania wałków.Problem jest taki że po ponownym złożeniu, motocykl nie pali, zastanawiam się czy błędnie skręciłem rozrząd, bo głupio zrobiłem że nie zaznaczyłem sobie przed demontażem. Wydawało mi się że serwisówka mi pomoże, ale jest strasznie nie jasno określone co jak ustawić. Na wałkach są kropki, wydaje mi się że kropki powinny być ustawione na poziomie bloku silnika, w tym momencie na wale musi być ustawiony znak T. Wszystko sie zgadza, wał sie obraca, zawory nie kolidują z tłokiem, jednak świeca po kręceniu jest sucha. Teraz jest problem, xj słynie z trudnym rozruchem po zimie, ale może to być też ten rozrząd. Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Daj strone z serwisowki na bikepics, jezeli jest angielska to przetlumacze, jezeli niemiecka to nic z tego niestety. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 (edytowane) Daj strone z serwisowki na bikepics, jezeli jest angielska to przetlumacze, jezeli niemiecka to nic z tego niestety. Adam M. Hej, a już myślałem że nikt się nie odezwie. Serwisówka jest w 3 językach, w tym w angielskim. Link do bikepics http://bikepics.com/members/tuzmen/82xj550/ Ja ustawiałem według kropek na zębatkach wałków, zwrócone do siebie w jednej lini, wał ustawiony na T (1 i 4 cylinder w górze) Pozdrawiam i dzięki za pomoc Edytowane 11 Marca 2008 przez Tuzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Udało się, rozrząd ustawiony, bryka śmiga aż miło. Nie mam fotek, ale opisze co najważniejsze:-wał ustawiamy w pozycji T-wkładamy wałek rozrządu wydechowy, ustawiamy go tak aby kropka na kołnierzu ustalającym wałka była ustawiona pionowo do góry, tak aby przykrywka (panewka) ze strzałką pokrywała się z tą kropką. Napinamy łańcuch obracając wałek, kasując ten luz może sie zdarzyć że trzeba jeszcze raz ustawić wałek według kropek.-Wkładamy wałek ssący, podobnie jak wydechowy, kropka na kołnierzu pionowo do góry. Obracając wałkiem napinamy łańcuch pomiędzy wałkami, korygujemy ustawienie wałka ssącego jeśli trzeba.-skręcamy wałki, momentem 10Nm, pamiętając o zalaniu panewek olejem.-wkładamy napinacz łańcucha rozrządu i luzujemy sprężynkę,-przekręcamy delikatnie wał na pozycję C i w tym układzie blokujemy napinacz.-delikatnie obracając wałem w ruchem przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, obserwujemy pracę rozrządu, delikatnie dlatego aby sprawdzić czy tłoki nie kolidują zaworami, i czy rozrząd jest ok. Xj550 ma wiele wspólnego z 600 więc może się przydać Podziękowania za pomoc Adamowi M. Pozdrawiam bluesowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.