kvos Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Jak wygląda sprawa holowania motocykla przez auto? Do czego w motocyklu przywiązać linkę holowniczą (rama, lagi, prawy but)? Pokonywanie zakrętów jest trudne? Hamować przednim czy tylnym? w ogóle jest to teraz legalne? Kiedyś zdarzyła mi się awaria sprzętu spory kawałek drogi od domu. Miałem możliwość odholowania moto podczepiając linką do samochodu, ale przeraziła mnie myśl o pokonywaniu zakrętów holowanym motocyklem, nawet przy spacerowych prędkościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek-fighter Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Jeżeli trzeba już holować motocykl, to moim zdaniem lepiej linkę trzymać w łapie niż np. przywiązać do lagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 (edytowane) http://bluebox.zary.com.pl/kodeks/II_3_9.htmCzyli na giętkim holu z możliwością odczepienia. Chyba najlepiej za kierę. Edytowane 19 Maja 2007 przez kardan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 linke masz tak zamontować, aby szło ją błyskawicznie odczepić, więć najlepiej w ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 linke masz tak zamontować, aby szło ją błyskawicznie odczepić, więć najlepiej w ręce jak wyobrazacie sobie taka jazde ??? twoja reka ciagnie ciezar okolo 150 kg 1 nie utrzymał bys kierownicy 2 wyrywało by cie z siedzenia3zły pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 mnie kiedys cholowal samochód to lunke zawinalem na kierownicy jak najblizej srodka zeby nie szrpalo i trzymalem na niej reke zeby sie nie odwijala ... linka muzi byc zaczepionaa w taki sposób zeby mogla sie szybko odczepic .. za kazdym szarpnieciem samochodu mialem cieplo i nie duzo brakowalo do wywrotki ... do ciagniecia motocykla potrzebny jest dobry kierowca samochodu !!!!to tyle jesli chodzi o porady :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelmoto2 Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 jak wyobrazacie sobie taka jazde ??? twoja reka ciagnie ciezar okolo 150 kg 1 nie utrzymał bys kierownicy 2 wyrywało by cie z siedzenia3zły pomysł pozostaje zatem patent z szybowca heheh w motocyklu nie realny ale moze ktos juz ciagnal moto na holu umozliwiajacym latwe wypiecie sie, chetnie zobacze cos takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Tak, wg kodeksu drogowego mozna holować motocykl na gietkim łączu jesli lina ma pow 4m. Raz tak wracałem na MZtce. tylko 5km, ale było ciężko. Na początku trzymałem line w rece, ale to bardzo utrudnia hamowanie przednim, wiec przewiązałem za kierownice. Jakoś dało się ale było ciężko. Lina szarpała i motocykl co chwile wypadał z równowagi. Nie mam pojecia jak to trzeba było by zrobić z Twoimi owiewkami. Ogólnie to wydaje mi się lekko partackim sposobem, nie odważył bym się kombinować z holowaniem na suzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptak Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Jesli juz naprawde nikt nie ma przyczepy i koniecznie trzeba holowac... Najlepiej owinac line (najlepiej tylko raz) gdzies wokol kierownicy, lag lub przedniej lampy, a jej koniec trzymac reka razem z manetka, tak by w kazdej chwili moc ja puscic, a ona mogla sie wtedy swobodnie odwinac. Bardzo wazne jest tez zeby lina odchodzila od motocykla do samochodu jak najblizej osi motoru, tzn dokladnie od srodka kierownicy, czasami warto nawet zdjac przednia lampe, zeby latwiej bylo ja ustawic dokladnie na srodku. Dzieki temu ciagnacy samochod nie bedzie skrecal kierownicy moto przy kazdym naprezeniu liny i nie bedzie trzeba temu ogromnym wysilkiem przeciwdzialac. No i holowac powoli, a super wolno na zakretach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hes Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Jak chodzi o holowanie to mówiono mi że najlepiej jest owinąć linę wokół lewej rączki tak ze dwa razy i trzymać ja ręką by można od razu ją wrazie czego puścić na pewno nie można przyczepiać motocykla na stałe bo jest to prawie bankowy wypadek.Z tego co się orientuje to jest najbezpieczniejszy sposób choć pewnie nie za wygodny.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek-fighter Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Moim zdaniem to najlepszy pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 (edytowane) pomysł do bani - nawet w ten sposób nie ruszysztak jak wcześniej koledzy pisali - linka powinna iśc blisko osi motocykla, potem owinąć wokół lag/kiery i końcówka pod dłoń na manecieja najdalej byłem holowany ze zlotu w krotoszynie do domu - ok 100kmmotocykl: gsx750 -250kg masy, auto holujące:pf126pnajważnejszy jest kierowca auta i głównie od jego umiejętnośći zależy pomyślność operacji nie dalej jak tydzień temu kumpel był holowany przez inny motocykl ok 300km po tym jak moto mu padło na ukrainie - to dopiero musiał być hard-core Edytowane 19 Maja 2007 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Siemka ! W PL te przepisy sa naprawde EXTRA ! To ze jest dozwolone wcale nie znaczy, ze jest to rozsadne, o bezpieczenstwie juz w ogole nie wspomne. Ile Gleb juz w ten sposob zaliczono ? Sporo ! Nie bede nikogo umoralnial, bo w tym pryypadku kazdy powinien wiedziec na co sie decyduje. Podam tylko ze nalezy wziac pod uwage, ze holowanie w niektorych krajach z nieco wieksza tradycja ? powszechnoscia motocyklizmu jest zabronione. :) Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_han Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Znajomemu kiedys padl motocykl (po malym slizgu) i ojciec wzial go na hol samochodem. Skonczylo sie to drugim slizgiem. Wszystko niby bylo ok, tzn. krotka lina, sprawny kierowca samochodu, linka w osi motocykla, przewiazana raz i w lewej rece razem na manetce. Tylko ze przy jezdzie jakos dziwnie sie ta linka zaczepila za lampe przednia i po puszczeniu na manetce nie wypiela sie. Tak wiec udanych slizgow przy holowaniu wszystkim zycze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 pod koniec zeszlego sezonu padlo mi moto jakies 6 km od domu. a ze akurat wracalem od wujka, to ten postanowil mnie odholowac do domu. zgodzilem sie, bo praktykowalem to w ogarze. zawinalem linke przy manetce(lewej) i heja. rozpedzilismy sie, moze jakies 20km/h. wujas zobaczyl, ze troche mnie telepie(bylo duzo dziur na tej drodze) wiec przyspieszyl. mowiac krotko nie utrzymalem i wreszcie przyjzalem sie kaflowej drosze z bliska. swoja droga to wlasnie oddaje moto do lakiernika... tak czy siak nie polecam tego rozwiazania, tym bardziej w plastiku, gdzi enie ma jak zlapac za srodek kierownicy. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.